Heb ik mijn kindje gevoeld?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maartt, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dames,

Ik ben bijna 12 weken zwanger en heb gisterenmiddag, avond en vanmorgen iets heel vreemds gevoeld. Nu ben ik heel erg bewust van mijn lijf, en ken mn lijf erg goed om zeker te weten dat ik het nog nooit eerder heb gevoeld.

Het is een soort kort vleugje (jeuk, kriebel) vlak boven mijn schaambot. Soort jeuk/kriebel van binnenuit.

Heb het aan mijn moeder gevraagd en die zei dat het haar heel bekend in de oren klonk. Zij schijnt het ook bij mij en mijn zussen heel snel te hebben gevoeld...

Herkent iemand dit? Is dit mijn kindje?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi, zelf voelde ik dat pas bij 16 weken maar ik denk dat je je kindje inderdaad hebt gevoeld. Het begin voelde bij mij ook kietelend en ik moest ook steeds lachen. Net alsof er van binnen ergens langs geaaid wordt. Het wordt alleen nog maar leuker en duidelijker!

3. bijna mama

23 mei 2011
    35
    0
    0
    Twente
    het lijkt me wel een beetje vroeg
    maar als ik zo hoor wat je voelde kan het zo zijn.
    geniet er van!

4. Alita

Alita Niet meer actief

Nou hoe groot is je kindje met 12 weken?
    Het lijkt mij niet kunnen zo vroeg hoor....

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Kindje is nu een centimeter of 6, las ik ergens op google...

Het is inderdaad een net alsof er een kwastje ergens langsgaat, echt een vleugje. Maar wel duidelijk kort aanwezig. Kreeg er een beetje een rilling van. Net als iemand of iets je heel plotseling zacht aanraakt, en je daarvan schrikt. Omdat het "jeukt/kriebelt" moest ik ook lachen.
    Kan het niet beter omschrijven..

Nou ja we zullen het vanzelf gaan merken als het groter is en duidelijker wordt of ik dit gevoel herken. Misschien is het wel een darm die aan het debielen is.

Wel grappig heb het nog nooit gehad!

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ja het zou kunnen misschien maar dan ben je wel erg vroeg....geniet er maar van idg!!

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik vind het ook wel erg vroeg, zeker als het een eerste is,

mijn darmen doen nu soms zelfs nog eens raar en dan lijkt het net of ik een schopje voel..... en ik ben niet eens zwanger :p

het zou natuurlijk kunnen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit,

8. Alita

Alita Niet meer actief

haha ja idd al ben je niet zwanger denk je het al...

9. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik was 14 weken! Maar het is wel mijn tweede kindje. Een rondje google leert dat er veel dames zijn die het al zo vroeg voelen hoor! Sommigen al eerder dan 12 weken! Ik vind het zelf ook moeilijk te geloven, maar wij voelen natuurlijk niet wat zij voelen. Dus volgens mij kan het gewoon! :D

10. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Zo vroeg kan wel;) Dus ik denk idd dat het je kindje is. Dat gevoel had ik volgens mij met 16 weken.

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    'Hier mijn 2e voelde ik al met de 11 weken en ik weet zeker dat het de baby was toen en niet de darmen. Bij de eerste was het wel wat later in de zwangerschap, denk 16 a 17 weken.

12. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons eerste kindje voelde ik met 16 weken, en dit kindje van de week voor het eerst! heerlijk

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Dat is wel heel vroeg, ik voel het nu maar net :D en ook niet continue en heel overduidelijk (grrrrrr)!

14. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik voelde ons kindje de eerste keer rond 13 weken. Ik twijfelde nog, want "kan dat wel zo vroeg bij je eerste kindje??". Een week erna voelde ik het nog eens. Het was pas bij 16 weken dat ik het meer dan 1 of 2 x per week voelde. Nu voel ik ons kindje dagelijks een paar keer.

Maar het gevoel dat je beschrijft lijkt me wel een "kindje-gevoel"

Geniet ervan!

15. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor dat kan ik voelde het met mn 2e met 11 weken en met 13 weken kleine plofjes....;)

Deel Deze Pagina