Vertellen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selin, 15 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb nog even een vraagje......
    Ben nu 4 weken zwanger....maar mijn man en ik twijfelen wanneer we het gaan vertellen aan de familie........wanneer hebben jullie dat gedaan?

    Nu vertellen...of wachten.....heb op 12-01-06 mijn eerste afspraak bij de VK
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat jullie het moeten vertellen wanneer jullie willen.
    Die keuze is aan jullie zelf.

    Wij hebben het bij de eerste direct verteld.
    En bij mijn tweede zwangerschap ook, maar die situatie lag anders, doordat mijn vader in het ziekenhuis lag en wel wat goed nieuws kon gebruiken.
    Helaas is dat niet goed gegaan met die zwangerschap, en ja dan moet je dat dus ook aan iedereen vertellen en dat is wel vervelend, maar aan de andere kant weten die mensen ook direct wat er allemaal aan de hand is en kunnen er op inspelen.

    Tis maar net waar jullie je goed bij voelen en dat moet je dan gewoon doen.

    Groetjes,
     
  3. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dat is een heel persoonlijke keuze.

    Wij wilden het de ouders en vrienden pas vertellen na 12 weken omdat we dan de gevarenzone voorbij waren. Na ruim 5 weken kreeg ik een miskraam. Ik ben blij dat we het niet verteld hebben omdat je in het vervolg vragen kunt krijgen of het al weer zo ver is. En daar hebben wij geen zin in.

    Je hoort ook dat mensen het juist erg prettig vinden om het meteen te vertellen en in het geval het mis zou gaan steun te krijgen.

    Pim
     
  4. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor de reacties!

    Maar volgens een vriendin kon ik beter wachten tot nieuwjaar......dan zou het pas ingenesteld zijn ofzo....snap hem niet zo... :(
     
  5. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    bij onze eerste zwangerschap heb ik het met 6 wkn verteld, dat ging mis maar vond het wel prettig dat ik het verteld had.

    nu hebben we het met 8 wkn verteld en ook als het mis zou gaan vind ik het een pretig idee als ze het weten.
     
  6. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Wij hebben het ook meteen verteld toen we het wisten. In eerste instantie wilden we alleen de familie inlichten, maar het is zo leuk om te vertellen dat we uiteindelijk ook meteen vrienden hebben ingelicht.

    Op het werk e.d. heb ik wel gewacht tot 12 weken.
     
  7. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hai
    wij hebben het met 8 weken verteld, alleen aan opá en oma's, en gevraagd of ze het voor zich wilden houden tot 12 weken.....en dat hebben ze braaf gedaan hihi
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nou geloof mij.
    Als je nou vier weken zwanger bent dan is het echt al wel ingenesteld, anders had je nu ook geen positieve test gehad.
    En na oud en nieuw dat zit je al op de zes a zeven weken toch?
    Nou je moet echt doen wat je zelf wil meid!!
     
  9. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Bij mijn eerste 3 kids heb ik het meteen aan iedereen verteld. Maar...Nu dus niet. Ik weet eigenlijk niet goed waarom, maar ik wacht tot ik naar de verloskundige ben geweest. Groetjes Angelina
     
  10. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Het vruchtje nestelt zich ongeveer een week na de bevruchting al in. Dan weet je dus meestal nog niet eens dat je zwanger bent, dus als je het daarvoor doet hoef je niet te wachten.
    Verder is het een persoonlijke keus. Wji hebben het wel meteen verteld. Ook omdat we zoiets hadden van 'als het misgaat horen ze het ook, dus dan kunnen we nu in ieder geval ook goed nieuws brengen' ;)
     
  11. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    wij hadden bij mijn eerste zwangerschap het de opa's en oma's verteld en de rest met 11 weken, omdat ik zo ziek was en mensen vragen begonnen te stellen

    de tweede zwangerschap zouden we wachten tot de 12 weken. met 10 weken een mooie echo, maar we wachten nog effe met vertellen een wek later ging het mis en heb ik het alsnog aan mensen verteld. ze kunnen dan toch rekening houden en de steun kon ik goed gebruiken.
     
  12. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Wij wachten we tot kerst, dan is de hele fam. bij elkaar en wat is er nu leuker met kerst dan zo'n boodschap te hebben :) Ook al ben ik dan pas 7 weken zwanger.
     
  13. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor de leuke berichtjes!!! :)

    Ben nog heel erg aan het twijfelen...maar wil eigenlijk met kerst aan de familie vertellen dat we zwanger zijn.....was aan het denken om dan een kleinigheidje (sokjes ofzo) in te pakken en voor die mensen onder de boom te leggen.....ben zo benieuwd naar de reacties!
     
  14. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Het is zo leuk als je het eenmaal gaat vertellen. Geniet ervan!! :D
     
  15. Niet meer actief

    Ik zou het mijn ouders wel vertellen maar de rest, vrienden, kenissen, en op het werk pas na 3 maanden of langer...
     
  16. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    M'n naaste familie (ouders, broers, zus) hebben we het al vrij vroeg verteld, na 4 weken.
    De rest (werk/vrienden etc) hebben we het na bijna 10 weken verteld, toen ik bij de verloskundige was geweest en ik een echo heb gehad.

    Sommige hadden al vermoedens :), daarom hadden we het ook toen verteld.
     
  17. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik ben eigenlijk min of meer 'verplicht' het vroeg te vertellen, mijn andere kids zijn al wat ouder (oudste 15), die vragen nu al steeds wat er met me is. Ik slaap 's middags en ga vroeg naar bed (doe ik normaal nooit) en stond al een paar keer ineens te kokhalzen. Ze vroegen al of ik misschien ziek was, heb het afgedaan met; dat gaat wel over heb een virusje. Maar als dat 2 mnd duurt gaan ze zich onterecht zorgen maken.
    Het spreekt ook voor zich dat de kids hun mond niet kunnen houden als ze het eenmaal weten, dus vertellen we het kerstavond eerst aan de kids en daarna aan de rest van de familie
     
  18. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi,

    Wij hebben het met ongeveer 6 weken verteld (meteen nadat we het zelf wisten). Alleen nog aan de beide ouders en twee vrienden. Vond het wel een prettig idee dat zij er ook van zouden weten als het mis zou gaan. Een week later gebeurde dat helaas ook en ik vond het toen erg prettig dat ik het daar met mensen over kon hebben. Ze weten nu wel dat we graag zwanger willen worden, maar daar kan ik me echt niet druk om maken.

    Het is inderdaad een leuk idee om het met een klein cadeautje te 'vertellen'. Ik heb mijn ouders een boekje en een flesje gekocht. Ze keken eerst heel verbaasd maar hadden het daarna al gauw door. Erg leuk om het op die manier te doen, zeker een aanrader!

    Groetjes Mriek
     
  19. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    De eerste keer wilden wij ook wachten tot we de 12 weken gepasseerd zouden zijn.
    Toen we met 11 weken een echo kregen bleek dat ons kindje al niet meer leefde (eigenlijk was het al gestopt bij 4 weken en heeft het dus technisch gezien nooit geleefd).
    We waren kapot en ik kon nergens heen om even uit te janken en dus hebben we besloten om het toch maar aan de ouders te vertellen.
    Dat was het moeilijkste wat ik ooit gedaan had, vertellen dat je een miskraam gaat krijgen terwijl ze niet eens wisten dat je zwanger was.

    Nu ben ik weer zwanger en met de kerstdagen gaan ze een bijzonder cadeautje onder de kerstboom vinden. Ik heb van die doorzichtige kerstballen waar je zelf wat in kunt doen en dan in elkaar kunt zetten. Daar gaan een paar sokjes in en dan kijken of de oma's en opa de hint gaan begrijpen.

    Afgelopen dinsdag hebben we een echo gehad en hebben we het hartje zien kloppen en toen hebben we ook besloten om de opa en oma's het te vertellen, de rest kan allemaal nog wel even wachten.

    Groetjes
     
  20. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Toen ik bij de gyn was geweest die vertelde dat het hartje klopte en dat het goed zat en dat de kans op een miskraam heel klein was... Toen was ik 9 weken zwanger...
     

Deel Deze Pagina