Migraine en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juno33, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juno33

Juno33 Nieuw lid

11 jun 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve vrouwen,

Ik ben 3 weken geleden bevallen van een gezonde zoon. Heerlijk. Maar waar ik hier een bericht over post is over Migraine.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik van week 12 tot week 34 nagenoeg non stop migraine aanvallen gehad. Of ik had een aanval, of ik moest ervan herstellen. De verloskundigen & huisarts hadden hier niets zinnigs op te zeggen. Ik mocht mijn medicijnen niet slikken, alleen paracetamol, maar dat zet geen zoden aan de dijk bij een echte migraine aanval. Na de 30ste week hield ik het niet meer vol en heeft de huisarts contact opgenomen met de neuroloog en gyneacoloog. Ik mocht een bloeddruk verlager slikken; Labetalol. en jawel na 3 weken begon dat te helpen!. Dit medicijn wordt standaard gebruikt voor zwangere vrouwen met hoge bloeddruk en is dus een gangbaar medicijn voor zwangeren! Wel moet je naar de gyneacoloog en de neuroloog en zullen er voor de zekerheid wat groeiecho's zijn.

Bij mijn tweede zwangerschap startte de migraine aanvallen weer bij 12 weken. Ben nu sneller geholpen met Labetalol en na een aantal weken werkte dat weer prima.

Wat ik wil zeggen is; heb je verergerde migraine aanvallen tijdens de zwangerschap, zoek hulp! Er is een oplossing.

Sterkte vrouwen,

gr. Juno

Deel Deze Pagina