Hoe doe jij dat in de zomervakantie met schoolgaande kinderen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Merijn, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat vraag ik me dus wel eens af... 6 weken schoolvakantie is niet niets. Hoe overbrug je dit als je allebei een baan hebt?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Daar bestaat ondermeer de na schools opvang voor, die is er ook tijdens de vakanties. Je betaalt je blauw maar zo kan je kindje elke dag naar de BSO. Daarnaast neem je natuurlijk zelf vakantie bijvoorbeeld: samen twee weken en daarnaast ieder nog een week (als je zoveel vrije dagn hebt). Dagjes bij opa en oma zijn vaak ook nog wel te regelen.

Mijn neefje van 8 komt volgende week bij mij logeren! Harstikke gezellig en dat is weer 2 BSO dagen minder. Al geloof ik dat hij BSO nog net iets leuker dan Tante P. vindt! ;)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

idd de bso. daar werk ik nu tijdelijk en er worden voor de kinderen elke dag leuke dingen georganiseerd! in onze planning voor deze zomer staan o.a. bezoek aan de dierentuin, huur van een luchtkussen, naar een waterspeeltuin, enz. de meeste kinderen vinden het absoluut geen straf om te komen.

we hebben zelfs kinderen die willen komen terwijl hun ouders vrij zijn, dus dat is een goed teken.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oke! Ik dacht min of meer dat BSO alleen voor na de school is, dus niet tijdens de vakantie. Maar dat is eigenlijk ook helemaal niet zo logisch ;)

Hoeveel betaal je per dag voor zo'n BSO? En krijg je daar ook een toeslag voor van de overheid?

Ik zat inderdaad ook te denken. Twee weken zelf vakantie, een week bij oma 1 en een week bij oma 2 (of naja, 3 dagen, want zoveel dagen opvang hebben we momenteel ook). Maar dan miste ik nog 2 weken ;)

5. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik werk bij een bouwbedrijf, verplicht 4 weken bouwvak ;) heerlijk en ideaal voor de toekomst met kinderen!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kind heeft wel 6 weken vrij hè? :)

Geen idee wat de kosten zijn... mannetje is 11 maanden.. we zijn nog niet zover 8)

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Zelf in het onderwijs gaan werken is ook een optie :)

Maar inderdaad, bij de BSO kun je ook in de vakanties terecht. Kost wel wat, maar ik denk dat je ook daar toeslag voor kunt krijgen. Bij de meeste BSO's kun je kiezen voor een 40 weken of 52 weken contract. Bij ons KDV hebben ze rekenvoorbeelden waaruit blijkt dat je soms goedkoper uit bent met een 52 weken contract dan met 40 weken en flexibele opvang voor de twee weken die jij nog overhoudt.

Kwestie van goed uitzoeken als Tobe zover is, denk ik. Dat duurt nog wel even, lijkt mij? Of is hij er al bijna aan toe? ;)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha ja Tobe gaat zo snel, die gaat over een jaar al naar de basisschool ;) :D

9. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik werk zelf in het onderwijs, maar dan wel in een andere regio qua vakanties als waar we wonen. Dus zal ook altijd 1 of 2 weken moeten overbruggen. Ach, geen probleem. Oma vindt een dagje ook altijd leuk en de bso is erg populair bij kinderen.
    Je krijgt voor bso ook een bijdrage vanuit de kinderopvangtoeslag.

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    in het onderwijs werken;) Werk zelf in het basisonderwijs dus alle vakanties lekker vrij!

Maar anders inderdaad de BSO. Die doen in de vakantie vaak nog extra leuke dingen ook. Maken uitstapjes enz.. (In iedergeval de BSO die bij onze school zit)

Deel Deze Pagina