Hallo, Graag zou ik willen weten wat jullie zouden doen. Mijn ouders hadden mijn zoon afgelopen vrijdag opgehaald.van het kdv. Nu zag mijn vader dat hij een lelijke plek op zijn arm had. Hij vroeg wat dat was. Toen zei 1 van de juffie dat hij s'middags door een kindje gebeten was. Ze hadden het niet gezien en Jayden had ook niet gehuild. En dat ze er niet veel aan konden doen. Doordat ze een beetje laconiek erover deed werd mijn vader een beetje pissig erover. Ze gaven aan dat ze er helaas niks mee konden omdat ze het niet gezien hadden. Ik hoorde dit later, en vertelde dat dit dus al de 2e keer was dat er een kindje gebeten was. We hadden namelijk die woensdag ervoor ook al gehoord dat er een kindje gebeten was. Nu weet ik heel goed dat het kleine kindjes zijn en dat het nou eenmaal gebeurd. Maar ik vind dat als het meerdere keren gebeurd dat ze de boel dan toch iets beter in de gaten moeten houden. Ik zei tegen mijn moeder dat ik er a.s. woensdag nog wel even op terug kom bij de leidsters. krijg ik van mijn moeder te horen, " ja dat gebeurd nu eenmaal en ze hebben niks gezien". ook zei ze dat ik maar blij moest zijn dat hij niet degene is die aan het bijten is. Nu wil ik graag weten wat jullie zouden doen. Zouden jullie dit alsnog aankaarten bij de juffies of zouden jullie het maar zo laten. Ik wil namelijk het wel bespreken, omdat ik toch de moeder ben. Nogmaals ik weet heel goed dat er dit soort dingen gebeuren, en dat ze er weinig tegen kunnen doen.
ik zou het zeker aankaarten, dat het nou eenmaal gebeurd betekend niet dat je kindje er geen last van heeft en dat jij er niet van schrikt, dus ik zou mijn gevoel er zeker over uiten
Toevallig kwam mijn zoontje vandaag ook thuis met een mooie afdruk van tanden in zijn handje. Nu heeft een collega van mij, Tijn opgehaald, ik was ziek, en ze had niks gehoord. (werk op hetzelfde kdv als waar Tijn zit!!) Nu weet ik dat er bij Tijn op de groep 2 kindjes zitten die dus regelmatig bijten. En ik weet ook dat er bij mij op de groep ook kindjes zitten die regelmatig bijten. Ik maak het dus mee als juf en als mama. Ik vind het ook vervelend als Tijn zo thuis komt, maar weet ook dat er echt wel goed gehandeld wordt als een kindje bijt. Bij ons krijgen de kindjes echt wel een passende/leetijdsgebonden straf en het wordt dus niet getolereerd. Maar..... We weten ook allemaal dat er veel kindjes van 1 tot 2,5 bijten. Dit is een soort van fase, en helaas zijn er kindjes die dit extreem veel doen. Juffies letten echt wel op, maar op een groep met 12 kindjes en 2 juffies, kan je niet alles zien!! Mijn reacties dus: zal de volgende keer vragen wat er was gebeurt, maar zal niet boos/kwaad spreken. Die juffies doen hun best en de kindjes die bijten kunnen er ergens ook niks aan doen! kus miek
Ik zou het zeker bespreken. Maar dan wel in de zin dat jij je zorgen maakt en het erg vervelend vindt en dat je het fijn vindt als er extra aandacht aan besteed wordt. Ik denk dat je daarbij ook moet aangeven dat je wel inziet dat het natuurlijk niet helemaal tegen gegaan kan worden omdat het nou eenmaal ook onderdeel van een fase is. Je hebt dan je eigen zorg kunnen uiten maar niemand aangevallen op de kwaliteit van hun werk. Het is en blijft een moeilijke situatie.
Hallo, Ik ben ook niet boos, alleen geschokken. Ik weet maar al te goed dat dit soort dingen gebeuren en dat ze er weinig aan kunnen doen. Ik ben ook blij dat het niet mijn kind is die bijt. Dat zou ik erger vinden, dan andersom. Jayden heeft er ook geen last van gehad, die schijnt vrolijk doorgespeeld te hebben (wat ik ook zeker geloof ). Maar het gaat er meer om, dat ik het zelf ook even met de juffies wil bespreken, en het verhaal even van hun zelf wil horen. Mijn moeder vind dat het onzin is om er op terug te komen. Ik vind dat ik het toch even zelf met ze moet bespreken, het is ten slotte mijn zoon. Vandaar ook mijn vraag wat jullie gedaan zouden hebben. " Mijn reacties dus: zal de volgende keer vragen wat er was gebeurt, maar zal niet boos/kwaad spreken. Die juffies doen hun best en de kindjes die bijten kunnen er ergens ook niks aan doen!" Hihi... zal ik niet snel doen, hij heeft allemaal schatten van juffies. Ze zijn allemaal gek op hem, en hij op hun. Ik heb een paar x geholpen, en heb zelf kunnen meemaken dat ze heel leuk met de kinderen omgaan. (sorry, moest even gezegd worden.)
Tja, wat kan ik zeggen. Ik kwam mijn zoontje een keer halen en toen had hij iemand gebeten, daar was ik uiteraard ook niet blij mee. Ze hebben hem toen wel passend gestraft, wat ik goed vond, want het is daarna gelukkig nooit meer gebeurd. Je mag dus best aangeven dat het andere kindje erop aangesproken mag worden, maar ja, als ze het niet gezien hebben wordt dat lastig. Ze hebben ook geen ogen in hun achterhoofd.
Mijn dochter heeft nu al 2x iemand gebeten op het kdv, waarvan 1 keer in de neus van een jongetje.. Zo zielig! Dat jongetje heeft vreselijk gehuild, had 2 tandafdrukken in zijn neusvleugels staan en het arme neusje begon al aardig op te zwellen.. Ow guttegut, wat heb ik me schuldig gevoeld zeg! Ik weet dat ik er niks aan kan doen maar het is wel MIJN kind. De juffies hebben haar 'straf' gegeven: streng zeggen dat dat niet mag en hebben haar alleen aan tafel gezet. Ik heb aan de juffies gevraagd of ze mijn excuses wilden aanbieden aan de ouders van dat jongetje. Je moet toch wat Ik weet niet of ik het bespreekbaar zou maken, twijfel ik over. Maar je moet doen wat jou goed lijkt want het zit je nog dwars, logisch. Misschien idd wel over beginnen maar niet te 'zwaar' maken.