Werken op kdv en zoontje op dezelfde groep.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door houda, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo meiden,

Ik ga zelf werken op een kdv en mijn zoontje komt zowieso de eerste 2 maanden bij mij op de groep.
    Het is een nieuw kdv en de 2de groep wordt pas 2 maanden later gestart.

Nu leek het mij helemaal niks om mijn eigen zoontje op de groep te hebben en ik heb dus ook gevraagt of hij op die andere groep mag.
    Door omstandigheden start die andere groep dus pas later.

Mijn zoontje is nu 4 maanden en we starten 6 april.
    Hj is dan dus bijna 5 maanden.

Heeft iemand er ervaring mee hoe het is om je eigen kindje op de groep te hebben??

Het is dus waarschijnlijk maar voor 2 maanden maar vindt het ook niet leuk om hem na 2 maanden weer te laten wennen aan een andere groep.. En hij is dan ook gewend dat ik daar ben en dan opeens zet ik hem af op die andere groep en ga ik weg..

Of beseft hij dit nog niet op die leeftijd??

Oja ik werk 3 dagen en daarvan zit hij er 2 op de opvang en de andere dag past oma op.

Groetjes Houda

2. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Ik werk zelf ook op het dagverblijf en ik ben nu momenteel erg blij dat mijn zoon op een ander dagverblijf zit. Ik heb hem een paar dagen bij mij op het dagverblijf gehad maar dan op de andere groep! Nou dan hoorde ik hem huilen en begonnen mijn hormonen op te spelen, wat is er met hem waarom huilt hij, echt ik pikte zijn huil er zo tussen uit. En die van mij huilt niet zo veel maar tja je weet zelf wel hoe het op een KDV gaat, soms moeten ze even wachten, maar het is niet leuk dat je kan horen dat je eigen kind ook even moet wachten. Ik vond het ook heel dubbel, ik zorg voor ander mans kinderen en iemand anders zorgt weer voor mijn kind. Ook met gesprekken vind ik het lastig, als er wat is met je kind, bijv, hij heeft gebeten of misschien twijfel voor een eventuele acherstand dan moet je dat van je eigen collegas horen. Denk er goed over na of je dit wil ja of nee. Succes!

3. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Ja daar zat ik ook al aan te denken...

Pfff moeilijk hoor want ik heb het contract al getekend!!
    Maar ik sta wel nog bij een ander kinderdagverblijf al heel lang ingeschreven en daar kan mijn zoontje eventueel ook terecht...

Maar dat vind ik weer raar om te zeggen tegen 'mijn' kdv aangezien ik ook al het contract heb getekend en het heel persoonlijk is anngezien ze dit net opzetten en maar 1 locatie is..

4. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Tja kan me voorstellen dat het dubbel is. Misschien moet je het eerst even proberen en het bespreekbaar maken tegen over je baas. Ik stond echt voor het zelfde probleem, ze begrepen het heel goed. Ik vind het nu wel heel fijn hoor dat mij werk en prive gescheiden is. Ik hoop dat je er uit komt meid. Als je nog vragen hebt stel ze gerust ;)

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik werk ook op een kdv en mijn zoontje zit op een ander dagverblijf..
    Ik heb niet heel lang getwijfeld, omdat ik zag hoe het bij een andere collega ging. Aan de broekspijp hangen en moeilijk afscheid kunnen nemen. Dat wilde ik dus niet, ook al wist ik dat het bij mij misschien heel anders kon zijn.
    Ik heb het er nu wel moeilijk mee, kan hem meenemen en dichtbij mij houden en nu is hij ergens anders. Vooral omdat mijn zoontje daar erg moeilijk slaapt. Wel is hij erg vrolijk zeggen ze daar.
    Maar ik moet er denk ik even door heen. We zeggen zelf altijd dat de moeders meer moeten wennen en in mijn geval klopt dit zeker...
    Mijn baas zei dat ik hem mee mocht nemen en nu nog zegt ze, breng hem dan hierheen. Maar ze begrijpt mijn kant heel goed en zegt ook dat het mijn keuze is...

6. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Bedankt voor de reacties..

Manoe:
    Denk ook wel dat ze het begrijpen, ik voel me er gewoon niet lekker bij.

September:
    Mijn zoontje is ook een moeilijke slaper en dat is ook 1 van de redenen dat ik het eerst wel zag zitten. Ik dacht dan kan ik hem in ieder geval de eerste 2 maanden zelf in slaap helpen want dangaat het binnen 5 minuten..
    Maar toch staat het me nu tegen, denk ik.. Hahaha, kan niet zo goed beslissen wat ik nou vind. Er zijn veel voordelen en veel nadelen..

Pfff..

In ieder geval bedankt!

Liefs Houda

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik werk op een KDV en heb mijn zoontje op de groep..
    Het was de bedoeling voor 2 maanden, todat de nieuwe groep er zou zijn.. Maar daar zouden dan 2 nieuwe mensen moeten werken, terwijl ik en mijn collega al ingewerkt waren zeg maar..
    Dus ik ben naar de andere groep gegaan, eigenlijk niet over me zoontje nagedacht..
    Tot nu toe gaat het prima, maar moet zeggen dat ik heel makkelijk ben.. Laat mijn collega zoveel mogelijk met mijn zoontje doen, zelfs naar bed brengen want dan slaapt hij meestal wel..
    Heb wel momenten gehad dat ik dacht pffff, zeker als hij niet wilde slapen (deed ik hem zelf naar bed, ging altijd goed) maar heb nu zoiets van ach een ander kind heeft het ook wel eens..
    Voordeel is wel dat mijn zoontje echt een allemans virendje is, gaat net zo makkelijk naar me collega dan naar mij.. Oke als we naast elkaar zitten kiest hij mij..
    We hebben wel afgesproken dat als het niet gaat, hij naar de andere groep gaat..
    Hij is trouwens 1 jaar, en zit op een horizontale groep (tot 2 jaar)

8. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Nanny,

Leuk dat het zo goed gaat!
    Fijn om ook een positief verhaal te horen!

Ik laat nog weten wat ik doe..

Groetjes Houda

9. luuus

luuus Niet meer actief

mijn dochter gaat ook mee naar de kinderdagopvang waar ik werk en tot nu toe heeft ze altijd op een andere groep gezeten.

het heeft zijn voor en zijn nadelen indd je hoort en ziet alles, ook dingen waar je het niet mee eens ben. en daar moet je je soms echt even voor proberen af te sluiten wat echt wel moeilijk kan zijn.

over 2 maandjes komt ze op de groep naast mij eigen groep en dat lijkt me ook echt lastig dat ze me wel telkens ziet heen en weer lopen + met andere kinderen ziet enz dus ben echt heel benieuwd hoe dat zal gaan. over 7 maandjes komt ze dan bij mij op de groep maar dan is ze 3,5 ong dus dan kan je ze ook al veel meer uitleggen enz

10. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik heb allebij mijn kinderen het 1 e jaar in de groep gehad, en is me goed bevallen mede omdat ik bv geef was het heel gemakkelijk maar ook al had ik dat niet gedaan had ik het ook gewild. Bij de oudste was het 3 dgn, maar omdat me vriend ploegendienst werkte nooit een hele lange dag en bij de jongste was het dgn en een dag past oma op. En met de vakanties gaat broer gezellig mee naar de vakantie opvang. Ik was blij dat ze juist klein waren heb zelf met collega's en oudere kinderen op de groep ( was bij ons niet mag ipc ) slechtere ervaringen. Mijn kids wisten niet beter en nu zit ze in de groep naast me en ja het is huilen als ze me ziet en ik weg loop maar weet uit ervaring dat dat ook weer overgaat.

11. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo meiden,

Bedankt voor jullie ervaringen.

Ik heb besloten om mijn zoontje toch naar een ander kdv te doen. Ik heb het met mijn werkgever besproken en het contract is ontbonden.

Ik heb gelukkig al een plekje op het nieuwe kdv.

Groetjes Houda

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had t niet gedaan hoor.. mijn zoontje zit op een andere groep en no problem.

13. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi hoi,

Ik ben nu aan het werk gegaan en ben blij dat ik deze beslissing heb gemaakt.
    Het blijken wel 2 groepen te zijn maar wel echt naast elkaar, alleen gescheiden door middel van een hekje..
    En waarschijnlijk wordt de 2de groep nog veel later geopend.

Mijn zoontje is al wezen wennen op het andere kdv en dat ging redelijk. Nu maandag en dinsdag weer wennen en dan voor het echt..

Bedankt voor de reacties allemaal!

Liefs Houda

Deel Deze Pagina