Als PTT post het zou bezorgen zijn ze al sinds 2002 onderweg flauw ik weet het! maar hier gaat het allemaal tot nu toe voorspoedig. Gelukkig ook geen deadlines voor kerst, dus als het na de kerst komt is het ook niet erg. Ik heb onze PostNL bezorger 10 euro in een kerstkaart gegeven, wat hebben zij dit jaar hard moeten werken.
En wat moeten ze dan doen volgens jou? Werknemers en bestelbusjes uit het luchtledige toveren? Ik las ergens dat postnl al enorm opgeschaald is dit jaar en dat ze nu voorlopig echt aan hun top zitten. Door corona moeten ze bovenop de gigantische toestroom aan online bestellingen, ook nog allerlei maatregelen nemen in de sorteercentra enzo. Nou ja, ik heb makkelijk praten, in deze regio heeft postnl de boel best goed onder controle, meer dan een keer een dag of 2 extra wachten, heb ik nog niet meegemaakt.
Postnl pakketjes komen hier altijd nog keurig op tijd. Mijn postbezorger heeft wel haast want hij legt het pakketje neer, belt aan en rent al naar het volgende huis. Dus ik roep altijd maar heel suf even ‘bedankt’ over de straat . Brievenbuspakketjes hebben hier tot twee keer toe een dag langer erover gedaan. Maar dat vind ik nog prima te overzien. En ik denk eigenlijk dat de meeste vertraging bij bepaalde webshop ligt. Ze kunnen nl hun pakketje al aanmelden bij postnl. Maar als ze het door drukte pas een paar dagen later daar inleveren, ligt de vertraging dus niet aan postnl. Zo hebben wij ruim een week moeten wachten op een mediamarkt bestelling. Werd dezelfde dag nog aangemeld bij postnl, incl bijbehorende verwachte levertijd. Maar mediamarkt deed er dus heel lang over om het pakketje daadwerkelijk over te dragen.
Mijn pakketje is al onderweg sinds 10 december. Maar eerst vermist geraakt, 15e nieuwe gestuurd en die is er ook nog niet. Mijn 2e pakketje via de post ook. Tsja, kan er wel boos om worden maar ik denk niet dat er wat aan te doen is, dit is tot nu toe elk jaar zo. Ik had pakketje 1 dan ook bewust al ruim op tijd besteld, mja als die vermist raakt heb je niks en toen het opnieuw verzonden werd was alles al dicht. Daar kan verder ook niemand iets aan doen. Ik ben wel heel blij dat ik geen bezorger ben of klantenservice medewerker haha.
Ik heb meerdere vriendinnen met webshops en zij hebben een maximaal aantal labels gekregen van post nl die ze per dag mogen gebruiken, ik geloof tussen de 10 en 30. Tsja, in deze tijd zit je daar al gauw boven en dan moet het toch echt wachten... En in deze tijd een andere verzender gebruiken is niet per se beter.
Ah oké, dat wist ik niet. Maar dan weet je ook dat je je levertijd op de website moet aanpassen, lijkt me. En het lijkt mij dat dat bij grote bedrijven wel anders werkt. Ik zou anders nl niet weten waarom het bij bol.com, coolblue en Amazon wel snel gaat en de mediamarkt er 1,5 week over doet.
Bol.com heeft hier ook last van, die gebruiken nu naast post NL ook DHL, om te zorgen dat er meer opgehaald kan worden als de beperkte capaciteit die ze krijgen. Misschien dat een mediamarkt hier niet genoeg op ingespeeld heeft, en zo'n mogelijkheid dus niet heeft?
Moet zeggen dat de pakketjes hier een dag vertraging hebben, dit in tegenstelling tot de brievenbuspost... Dat heeft soms een week vertraging En mediamarkt bezorgd hier zelf.
Euh, ja. Laat ik nou toevallig ook in de logistiek zitten en ook enorm op moeten schalen met corona. En dat lukt gewoon hoor. Zeker het werk bij post nl, dat is bij uitstek geschikt om snel op te schalen met uitzendkrachten, en koeriersdiensten zat. Maar het ligt niet aan de koeriers, die hebben ze genoeg. Het ligt aan de chaos in de distributie centra.
Ik heb zelf jaren terug een tijdje bezorgd voor DHL. Toen heette onze locatie nog Selektvracht. Dat was ook al met eigen auto’s, wel met kilometervergoeding enzo. Dat is dus niet iets nieuws!
Ik heb er geen last van, maar merk vooral vertraging door pakjes die in een magazijn blijven liggen. Eenmaal opgehaald door PostNL zijn ze een dag later hier. Nu bij Etos zit het bv volgens mij behoorlijk vast, maar dat probleem zit dus bij Etos zelf. Ach ja, het maakt mij niet uit of het morgen komt of volgende week, ik wacht rustig af.
Ik begrijp er ook geen reet van. Black friday, Sinterklaas en kerst zijn nou niet bepaald onverwachte omstandigheden Ik bestel nu zo veel mogelijk via dhl. Ik betaal op een andere site liever iets meer als ze maar met dhl bezorgen. Dan heb ik het gewoon binnen 3 dagen in huis.
Hier juist andersom. Nog nooit problemen gehad met postnl en dhl is altijd drama. Vanaf 1 december al aan het bestellen en heb alles binnen 2 dagen in huis gehad met postnl, overgrote deel gewoon de volgende dag.
Vind het zo dom, bij p&c vorige week wat besteld. Nog steeds niet bij post nl. En bij mijnhuidonline gister middag wat besteld en bezorger is nu onderweg. Ligt niet helemaal aan PostNL maar aan het bedrijf zelf waar je besteld ofzo.
Ik heb gewoon ALLES tot nu toe de volgende dag in huis. Zat me echt zorgen te maken. Maar echt fantastisch dit! Chappeau voor de pakketbezorgers en webshops.
Hier maar met 1 bedrijf bezorgproblemen. Had diamomdpainting besteld in sept. Zakjes geteld en kwam overeen. Dus aan begonnen , maar nu op het eind mis ik van 1 kleur dus steentjes. Ws dus onvoldoende steentjes in de zakjes gezeten. Vorige week gemaild dinsdag en ze zouden gelijk extra zakjes toesturen. Maar die zijn tot op heden nog niet binnen. Terwijl al mijn andere normale post er binnen 1-2 dagen is. Normaal zou het totaal geen probleem zijn, maar dit is een verjaardagskado en had afgelopen zondag al af moeten zijn. Nu heb ik snel zaterdag nog een klein extra kado moeten kopen met de mededeling, het grote kado krijg je kerstavond, maar ook dat ga ik ws niet redden. Baal dus als een stekker nu. Webshop zou het vandaag nogmaals opsturen (na veel gedram van mijn kant), want tja... hoe lang zou je nog moeten wachten, dadelijk is het kwijtgeraakt ik de post en kan ik een eeuwigheid wachten.
Hier zondag 3 dingen besteld via bol.com, 1 via dynalogic maandag geleverd op afspraak, tweede pakje dinsdag en laatste brievenbuspakketje zou uiterlijk 29ste binnekomen,maar lag vandaag al in de bus. Pakketjes van disndag en vandaag gewoon door PostNL geleverd in België. Gaat om cadeautjes voor dochter voor komende maandag en was al bang dat het misschien niet op tijd zou aankomen, maar het is gewoon netjes ruim op tijd afgeleverd.