Vertrouwen in de politie weg..

Discussie in 'De lounge' gestart door Denise K, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Wij wonen nu 4 jaar in ons huis. Twee huizen verder, op de hoek, woont een Marokkaans gezin. Man, vrouw en 4 jongens (6-13). Vanaf begin af aan was er regelmatig ruzie en geschreeuw. Ze hebben vaak de tuindeur een stukje open, dus de hele buurt kan meeluisteren. We weten van onze buren (een wat ouder kinderloos echtpaar), dat zij niet anders weten als dat het er zo aan toe gaat.

Wel, ik heb vorig jaar voor het eerst de politie gebeld. 112, nog wel. Het was al zeker een uur aan de gang met schreeuwen toen het ('in onze oren') uit de hand liep. We hoorden een hoop gestommel, haar krijsen, en een van de kinderen 'niet doen, je doet mama pijn!'. Mijn maag draaide er van om. Binnen 10 minuten kwam er politie. Van die melding verder nooit iets gehoord. Meestal is het na zo'n uitbarsting weer een tijdje rustig.

Maar in de afgelopen maanden heb ik al 2x naar het 0900 nummer gebeld omdat het er héél heftig aan toe ging. ('wat ben jij voor een man, ik doe je wat aan! ik zweer het, ik doe je wat!') Slaan met deuren, geschreeuw, gehuil, gekrijs van de vrouw. De man hoor je bijna niet, maar we weten van onze buren dat hij een vrij traditionele autoritaire man is. En het ergste is, die gebeurt waar de kinderen bij zijn...

De laatste melding was van afgelopen zaterdag. Wij sliepen uit na een bruiloft en ik werd om half 10 wakker van het geschreeuw. Wéér ruzie. Geschreeuw, gehuil, gekrijs binnen, en in de tuin kinderstemmen. Wat moet er in die hoofdjes omgaan? Hoe moet zij straks weten hoe je met elkaar om hoort te gaan.... Hoe moeten ze vertrouwen hebben, als de mensen die voor ze moeten zorgen en van ze moeten houden, zo met elkaar omgaan.

Politie geweest, en de agent belde na een uurtje terug (zij kwamen 45 min. na dat ik gebeld heb, man was al met de auto weg). Het leek hem allemaal wel mee te vallen. Ze hadden wat onenigheid waarbij de emoties hoog opliepen, hij zag geen letsel, de kinderen waren fijn aan het buitenspelen. Ik moest maar eens bellen als het nog gebeurde, maar hij vond het niets bijzonders.. Juist :(

En vanmiddag spreekt zij me aan. Haar zus heeft schijnbaar 20 jaar bij de politie gewerkt en ze had eens na gevraagd wie toch de politie belt. Zus was er achteraan gegaan en voila, daar was onze naam. Kon ze ons mooi even vertellen dat ze zelf wel belt als het nodig is, dat ze wel begreep dat we geschrokken waren, maar dat het nooit tegen de kinderen ging, maar dat ik wel wist hoe het gaat, met kinderen....

Eerst doet de wijkagent die langs gaat alsof ik voor niks bel op zaterdagmorgen half 10 (andere meldingen staan overigens ook gewoon in het systeem), en dan is er iemand op kantoor die doodleuk onze namen doorl*lt. Wat moet ik hier nou mee?

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik vind het belachelijk dat jouw gegevens vrij zijn gegeven!!

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou daar de politie over bellen of langsgaan want ze kunnen zien wie er in dat dossier heb gekeken en dan is diegene de l*l. Wat erg zeg

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vind dit ook wel heel erg. Ik zou meteen het bureau bellen en daar klagen. Dit moet niet zomaar kunnen gebeuren.

5. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Ik zou een klacht in dienen tegen de zus in kwestie, volgens mij mag zij dit niet zomaar zo maken tegen over jullie.

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Aangifte doe. Bij de politie dat die zus zich niet aan de privacy regels heeft gehouden.

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dat mag dus echt niet, maar zullen ze misschien weinig tegen beginnen. Lekker dan weer, stank voor dank. Als ze niet willen dat je je zorgen maakt of de politie belt, moeten ze gewoon hun mond dicht houden en normaal doen.

Herken het ook, mijn buren zijn precies hetzelfde (ruzie, huiselijk geweld) maar de politie komt niet eens meer -en heeft andere buren al eerder afgeraden er nog voor te bellen- tenzij een van hen aangifte doet tegen de ander, maar wij zitten wel mooi met geluidsoverlast omdat ze elkaars hoofd weer eens inslaan.

Geen idee wat je er tegen kunt doen..

8. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    klacht indienen!!

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Kan je daar niet een klacht over indienen ofzo?
    Lijkt me niet dat ze zomaar namen mogen doorgeven van mensen die bellen.

Succes ermee, want ik ben bang dat het niet gaat ophouden die overlast.

Liefs doris

10. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik zou hier zeker melding van maken! Wat die zus heeft gedaan kan echt niet!

11. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Waah, schandalig dat jouw gegevens zijn doorgegeven. Ik kan je uit zeer betrouwbare bron melden dat als de politie daar achter komt wie dat door heeft gegeven, dat diegene een enorm probleem heeft en niet lang meer bij de politie zal werken..... Ik zou er dus zeker achteraan gaan!

12. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Dank jullie voor de reacties, en het lezen..

Ben een beetje huiverig om een klacht in te dienen, zeker als ik dat tegen haar zus zou doen. Nu ging het gesprek er nog beschaafd aan toe, maar ik vermoed dat ze het binnen de familie willen houden. Ik kan me voorstellen dat ze best wel eens heel kwaad zouden kunnen worden als haar zus hier op aangesproken wordt. Dat kan alleen van ons af komen..

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Melding van maken!
    Een aantal dames op het forum werken bij de politie. Wellicht kunnen zij je informeren over hoe je dit het beste kunt aanpakken.

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou hier direct met de politie over bellen en een klacht indienen. Volgens mij mag dit helemaal niet i.v.m. privacy.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja - dat kun je de politie in zijn algemeenheid niet aanrekenen lijkt mij. Dat is meer een integriteitsprobleem van de zus in kwestie. En daar zou ik zeker een klacht over indienen.

Wat betreft het doen of laten van de politie. Ik vind ook niet echt dat je daar de politie de schuld kan geven. Als de personen in kwestie zelf aangeven dat er niet zoveel aan de hand is, of weigeren aangifte van mishandeling te doen ... wat moet de politie dan?? Die kunnen dan dus verrekte weinig.

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Dat je gegevens doorgegeven worden is te belachelijk voor woorden, dit mag absoluut niet en dit moet je ook zeker aangeven.

Dat de politie niets doet daar kunnen ze niets aan doen. Zij is het slachtoffer en niet jij dus zij zal zelf aangifte moeten doen mocht er actie ondernomen worden. Ze kunnen vrij weinig anders. Dus je kunt blijven bellen maar uiteindelijk moet ZIJ aangifte doen en zolang ze dit niet doet (wat ze gegarandeerd niet gaat doen dus tsja) kun je bellen tot je een ons weegt maar gebeurd er niets, hoe naar het ook is.

17. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Ik zou hier ook een melding van maken. Ik weet dat het verkrijgen van gegevens al veel moeizamer is binnen de politie. Het wel bekende 'natrekken' van mensen is verboden en kan ze zelf hun baan kosten (ligt aan de mate en het delict) ik zou dit zeker niet zomaar voorbij laten gaan.

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Jemig wat schandalig. Ik snap je huivering om een klacht in te dienen want dat krijg je waarschijnlijk toch weer op je bord maar heb je niet een gesprek met haar aan proberen te gaan dat dit niet normaal is? Ik dnek dat ik zelf ook zou dichtklappen hoor maar toch...
    Pfff.. wat zou ik blij geweest zijn als iemand de politie had gebeld in de tijd dat ik nog bij mijn ex en zijn losse handjes was zeg. Je hebt meteen getuigen van het geluid en je kan eindelijk zo'n misbaksel met de hulp van de politie eruit zetten.

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nou ik denk dat je idd het best een klacht kan indienen want die zus mag dit absoluut niet doen...

Wij hebben ook regelmatig met buren te maken die elkaar de hersens inslaan maar dan is de politie er vrij snel en we worden ook altijd serieus genomen. Mede dankzij onze meldingen kon de verhuurder die mensen eruit zetten.

20. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Inderdaad een melding van maken. Dit had die zus nooit mogen doen!

Deel Deze Pagina