tijdens ww aanbod voor halfjaar voor veel minder uren

Discussie in 'De lounge' gestart door janet34, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janet34

janet34 Lid

23 mei 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 janet34, 10 sep 2013
    Laatst bewerkt: 10 sep 2013
    Ik hoop dat ik het bericht op de juiste plek zet. Ik hoop dat iemand van jullie dit weet. Door een grote reorganisatie ben ik mijn baan kwijt geraakt en zit nu net sinds een maand in de ww. nu kan ik misschien een baan krijgen voor 12 uur minder dan ik hier voor heen werkte. voor een halfjaar. Weet iemand van jullie als ik dit aanneem wat er dan gebeurt met mijn ww krijg ik dan 70 procent van 22 uur of 70 procent over dat laatste half jaar dus over 10 uur.

groetjes janet

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Als het meer dan 4 uur minder is dan je huidige uren dan kan je een aanvulling krijgen vanuit de ww. Maar dan heb je nog wel een sollicitatieplicht voor de overige uren... Als je de baan accepteert en mocht opnieuw in de ww raken, dan krijg je ww over de gewerkte uren, ook al ben je daarna weer voor meer uren beschikbaar. Maar je huidige ww kan dus aangevuld worden. Dit is mij ook geopperd omdat de meeste banen die beschikbaar waren veel minder uren waren dan ik wilde. Als je dan eenmaal bij een bedrijf binnen bent kan de situatie altijd veranderen naar meer uren...

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik heb dit het afgelopen jaar gehad. Ik had ww voor 28 uur en kreeg een baan voor 14 uur. M'n ww vulde de overige 14 uur aan. Mocht ik m'n baan weer kwijt raken, dan kreeg ik gewoon weer m'n 28 uur ww.

4. janet34

janet34 Lid

23 mei 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook na een half jaar? ik meen weleens gehoord te hebben dat je 70 procent krijgt van je laatst verdiende loon ( een half jaar ) en dan klap ik 12 uur naar beneden

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja na 26 weken (half jaar) wordt je WW opnieuw berekend.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weet niet hoe lang je totaal recht hebt op WW? Maar loopt je aanvullende WW niet nog door als die baan alweer afgelopen is?
    Zou hier namelijk wel zo zijn.

Deel Deze Pagina