gastouders met gastkindjes met Autisme

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door maliro, 1 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

maliro Niet meer actief

zijn hier gastouders die een kindje opvangen met autisme?
    Hoe gaat dit? Is het te combineren met andere kindjes?

Mijn zoon heeft autisme. Zo op het eerste gezicht merk je niks aan hem en zal hij goed luisteren en spelen en lijkt hij blij. Mijn zoon is helaas een kanjer in het wegstoppen en opsparen van emoties, zodra hij dan weer thuis is barst de bom :(
    Hij kan heel slecht tegen drukte, is sociaal bijzonder te noemen (hij kan eigenlijk niet zonder toezicht naar buiten, hij mag wel eens zelf een rondje fietsen om het huis ofzo maar hij is erg kwetsbaar en onaangepast in zijn contacten met andere mensen) en is erg gesteld op een vaste structuur, wat wij thuis en op school doen dmv pictogrammen, gebruik van de time timer, etc.

nu ben ik onlangs weer goed gekeurd om te werken (was 100% afgekeurd, mag nu weer 20 uur per week aan de slag), en ik zoek dus opvang voor iig mijn dochter maar wellicht ook mijn zoon. De bedoeling is om zoveel mogelijk te werken tijdens de schooltijden van mijn zoon maar de vraag is natuurlijk of dit mogelijk is. Er is hier in de buurt een opvang voor gehandicapte kinderen maar mijn zoon mag hier niet heen omdat hij geen verstandelijke beperking heeft.

Dus gastouders, ik hoor graag jullie ervaringen!

2. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Lastig zeg! Is het geen idee om een gastouder aan huis te zoeken? Dan is je zoon in zijn vertrouwde omgeving en is het ook niet zo druk.

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Ik zou ook denken aan een go aan huis, want er heerst hier absoluut wel structuur qua vaste tijden waarop we x doen of Y. Maar ik heb ook weleens een gillende baby of peuter al dan niet van enthousiasme. Zo ontdekte we pas dat baby a gaat huilen als peuter b hard zingt/ gilt en peuter vindt dat grappig ( mag b natuurlijk niet!).

Toen ik nog go aan huis was heb ik een tijd gewerkt bij een gezin met twee kinderen met pdd-Nos. En als ik aan die kinderen denk, dan vermoed ik dat ze het veel te druk/ rommelig zouden vinden en met andere kinderen doe je ze ook geen plezier.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Qua structuur zou dat zeker gaan,maar het is hier wel druk met 5/6 kindjes en die kleintjes zijn ook nogal onvoorspelbaar.

5. maliro

maliro Niet meer actief

Mmmmm ok bedankt. Is een gastouder aan huis ook duurder?

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Iets duurder, maar ook lastig te vinden. Bij 3 dagen per week (of 4-5? Weet niet meer precies) ben je aan een hoop regels gebonden, zoals vakantiegeld en doorbetalen bij ziekte etc.

Ik hoop dat je iemand vindt!!! Mij is het nooit gelukt en omdat er geen passende opvang oa is werk ik dus niet. Heel veel succes !! :)

Deel Deze Pagina