Hallo vk's, Ik ben in de zwangerschap van mijn dochter met 21 wkn de ziektewet in moeten gaan ivm harden buiken, had ze zeker wel 10 a 15 keer per dag! Nu ben ik ruim 16 wkn en heb al weer een paar dagen last van die harde buiken....? Momenteel doe ik vakantie werk 5,5 uur per dag (contract opgezegt) en merk dat ik steeds weer harde buiken krijg, zelfs als ik gewoon rustig in bed lig of zit op de stoel of lekker op de bank hang! Vanochtend werd ik wakker omdat ik last had van mijn buik dus ik voelde en weer zo'n harde buik! Ik kon gewoon voelen waar mijn baby lag! Dus ook op momenten dat ik rust heb krijg ik ze??! Heb er vandaag 4 of 5 gehad! Heb het echt super leuk nu waar ik vakantie werk doe en kan er hoogst waarschijnlijk een baan aan overhouden, dus heb niet zo heel veel zin om minder werk te gaan doen ( nu nog 4 wkn werk daar) of iets in die richting, want zo maak je natuurlijk niet echt een goede indruk! Natuurlijk wil ik wel het beste voor onze uk!!!!! Weet u hoe dit zou kunnen komen? En nog een klein vraagje, Ben bij mijn dochter ingeleid met 41.5 wkn ivm te weinig vruchtwater, op het eind was er foetale nood en moest de kleine gehaald worden, kreeg een knip de vaciumpomp en 4 persweeen de kans om mijn dochter te wereld te brengen (sterrenkijkertje) dat is gelukkig gelukt! maar ze had een apgrscore van een 3 een 6 en en 9 en heeft 5 dagen op de NEO gelegen, en ze vertelden me doodleuk dat ik nu 'GEWOON' thuis mag bevallen?!?! Is dat niet waar raar dat ze me thuis mogen laten bevallen? Liefs
hoi, het is wel vroeg om weer harde buiken te krijgen ja. Laat in elk geval je urine nakijken en overleg even met je eigen verloskundige of het raadzaam is om je werkzaamheden aan te passen. Ik zou het nog even aankijken. Je mag inderdaad gewoon thuis bevallen nu, dat is niet raar. Mirjam