Tja, ik zou gewoon eerlijk zijn, zeker met de voorbeelden die je hierna nog aangeeft, dus zeggen dat je er geen vertrouwen in hebt dat zij zich aan jullie ideeën houden en goed genoeg opletten. Misschien hard en ze wordt er vast boos om, maar wat moet je dan? Je kind daar brengen en hem nog een keer kwijt laten raken met het risico dat het een tweede keer minder goed afloopt...? Lijkt mij geen optie. Dan maar een boze (schoon)moeder. Dat zou ik er best voor over hebben
jeee wat slordig van je schoonouders... ik zou ook mijn gevoel naar hen toe uitspreken en ik denk dat ze dat echt wel begrijpen.... het kan iedereen gebeuren en vooral mensen die allang uit de kleine kinderen zijn... lastig dit, want je wilt natuurlijk ook geen problemen veroorzaken... de enige manier is dan om eerlijk te zijn naar hun toe maar wel met respect....
Zo'n verhaal verwacht ik dus ooit van mijn ouders Mijn schoonouders zouden zoiets zeker niet meemaken
Wat heb je hierop geantwoord? Ik geloof dat ik iets zou zeggen in de trant van: Maar wij zijn en blijven de ouders. Pfff lijkt me zo moeilijk deze situatie. Ik ben bang dat als mensen niet willen luisteren, het toch een keer hard gezegd moet worden voor het aankomt. Sterkte ermee iig!
Ik geloof dat ook veel ouders hun kind wel eens kwijt zijn geweest. Ik zou dat ene voorval je schoonouders niet te hard aanrekenen. Je weet maar nooit of het jezelf ooit een keer gebeurd. Maar ik kan me voorstellen dat je dit, allemaal bij elkaar opgeteld, geen fijne situatie vindt. Dan kun je twee dingen doen: niet over hebben en jezelf op zitten vreten elke dat hij daar is. (En dan komt er waarschijnlijk een keer een moment dat het je zo hoog zit dat je er op een hele onvriendelijke manier wat van gaat zeggen.) Of je gaat op een rustig moment het gesprek met ze aan. En dat wordt dan vast even een vervelend gesprek en misschien dat het daarna in het begin allemaal wat onwennig / vervelend is als je elkaar we ziet. Maar goed: meer opties dan wel met ze erover praten of niet met ze erover praten heb je denk ik niet. Ook als je ervoor kiest hun niet meer te laten oppassen, zul je iets moeten zeggen. Succes ermee. Altijd rot als zoiets dwars zit.