Mijn ouders hebben een Fiat Panda van 3 jaar oud. Ver rijden ze er niet mee, het is echt zo'n auto die niet verder komt dan de directe omgeving Maar hij moest vandaag voor de APK...rekening: 1100 Betalen, anders wordt hij afgekeurd. Misschien ben ik te achterdochtig hoor (ben maar een leek), maar ik vertrouw het voor geen meter. Dit is dezelfde garage die ons een aantal jaar geleden een Fiat Punto verkocht die, wat later bleek, betrokken was bij een flink ongeluk. Daar kwamen we achter toen ik bleef klagen over opvallend hoog benzinegebruik, de dealer maar bleef roepen "no problem!" en ik toen naar een onafhankelijke garage besloot te gaan. Ik werd toen opgebeld met de opmerking "Mevrouw, wat is er met die auto gebeurd?!" Een wijze les voor ons om bij de aanschaf van een auto ook de onderkant te controleren Vertrouwen jullie een garage? Ga je altijd naar de merkdealer of liever naar een onafhankelijke garage?
Nu ook nog naar een andere garage gaan? Zo lang de apk nog niet verlopen is kun je dat doen. Hoef je nu alleen maar de kosten van de apk zelf te betalen en nog geen reparatiekosten.
Niet helemaal. Bij de beurt laatst raadde ze mij aan om de accu te vervangen. Hij komt uit 2012.. aangezien ik pechhulp heb en er niet zo veel voor voelde 220 euro te betalen zei ik wacht maar even. Het is nu 6mnd geleden en heb nog nooit maar iets gemerkt..(AFKLOPPEN!). Rij meestel stadsverkeer maar ben toevallig laatst naar duitsland geweest (+-4u rijden). Hij moet binnenkort voor z'n eerste apk. Ben benieuwd..
Nee ik vertrouw ze voor geen meter maar ik heb er dan ook geen verstand van dus ze kunnen me alles wijs maken.. Ach ja, ieder z'n vak en zolang ik het nog kan betalen doen we het er maar mee
Wij gaan er sinds dat incident niet meer naartoe Maar mijn ouders maken hun eigen keuzes hé Ze zijn daar al jaren vaste klant en naar mijn mening te goed van vertrouwen hierin.
Mijn vriend heeft een eigen garage, dus dat zit wel goed. Hij vertelt wel regelmatig over nieuwe klanten die naar hem komen omdat ze ergens anders zijn opgelicht of het gewoon belachelijk duur is. Die verhalen kunnensoms heel schrijnend zijn..
Mijn eigen garage vertrouw ik volledig. Daar ook nog nooit gekke dingen meegemaakt of extra hoge kosten. Daarnaast denkt hij altijd goed met je mee en wij zijn dus erg tevreden. In jou geval TS zou ik eens een andere garage proberen.
Nee, ik vertrouw niet zo snel een garage. Ben eens flink door belazerd (grote keten, ga de naam niet noemen). Die mij aandrijfashoezen voor en achter hebben laten vervangen. Ik had een VW polo uit '91 destijds en die hebben geen vierwielaandrijving. Stom genoeg heb ik ze blindelings vertrouwd. Ook met de auto van mijn schoonmoeder... Ging naar diezelfde garage. Ging er in prima staat heen en je wilt niet weten hoe ze de auto heeft terug gekregen (rijp voor de sloop). Mijn man, zelfde garage... Waren ze na het vervangen van de remblokken en remschijven "vergeten" remvloeistof bij te vullen, dat reservoir was helemaal leeg. Nooit meer een auto naar die grote keten! Later een Fiat van toen 4 jaar oud gekocht en die dealer onderhouden. En wij hadden geluk met die van ons blijkbaar. Met de lease auto van mijn man wordt er letterlijk naar een probleem gekeken. Ze staan er van een afstandje bij en kijken ernaar. Tot 2 keer toe om hetzelfde probleem bij de garage geweest. Tweede keer mee gekregen en probleem nog niet verholpen blijkt. Gevolg: Mijn man rijdt zijn auto tegen een andere (foutgeparkeerde) auto aan, want de parkeersensoren doen het niet. Toen mijn man die aanrijding had gehad, is hij weer naar de garage geweest en "ineens" sindsdien doen de parkeersensoren het toen hij de auto had opgehaald.
Hangt er helemaal vanaf welke garage Inmiddels hebben we een garage gevonden die we wel echt vertrouwen. Uit onze APK van 2 weken geleden kwamen ook reparaties van 1100.. Daar hebben we geen moment over getwijfeld, of dat wel of niet klopte. Vorig jaar, bij een andere garage, was er alleen iets met de remleiding en hebben we gevraagd of ze die wilden bewaren, zodat we inderdaad konden zien dat er iets mis mee was
Ikzelf werk ook voor een dealer met garage, het ligt er natuurlijk aan wat er precies kapot is volgens de garage.. bij een dealer kunnen de kosten aardig snel hoog oplopen. maar als je het echt niet vertrouwd zou ik inderdaad netjes alleen de keuring betalen en hem ergens anders laten nakijken en kijken of het op hetzelfde uit komt.. soms is weinig km rijden voor een auto ook niet goed en werkt dat juist in zijn nadeel
Ik vertrouw de garage waar wij gaan wel. Het zijn namelijk bekenden van ons. En ook nooit bedragen waar ik verbaasd over ben.
Wij brengen beide auto's bij de dealer, eigenlijk alleen omdat de pechhulp dan steeds verlengd wordt tot de volgende beurt. Maar wat wij wel altijd doen is een gespecifeerde prijsopgave vooraf EN achteraf er bij vragen. Zo hebben wij de afgelopen keer ruim 100 euro bespaard door zelf de interieur en brandstoffilters te vervangen en achteraf staat er steevast een bijdrage op voor olie en ruitenwisser vloeistof. Die mogen ze er beiden altijd weer af halen, want die vullen wij zelf goed bij voordat ze naar de garage gaan. Ruitenwissers bestellen en vervangen we zelf. Nieuwe autobanden kopen we via een bepaalde website en laten die naar een garage in de buurt sturen die ze dan om de velgen legt. Scheelt zo enorm veel geld t.o.v. de dealer. Dus nee, helemaal vertrouwen doen we de dealer niet en we vinden dat ze veel te veel rekenen voor bepaalde dingen. Toch laten we de beurten daar wel doen, omdat de uiteindelijke prijs niet opweegt tegen 2 auto's voor pechhulp verzekeren.
Ja de garage waar wij altijd naar toen . Ze laten altijd zien wat er stuk is. En proberen het zo goedkoop mogelijk te repareren. Airco was stuk. Ze hebbeneen onderdeel ervan besteld terwijl er ook een heel nieuwe pomp in kunnen zetten.
Sowieso 220 euro voor een accu vervangen. Accu kost je misschien 50-80 euro. Oude accu eruit. Nieuwe erin klikken en klaar.
Ja hoor, 100%. Als je er langs rijdt denk je Hell no hier breng ik mijn auto NOOIT naar toe, maar deze man is zo behulpzaam. Laatst lamp kapot, klikte niet terug vast toen we het zelf geprobeerd hadden, naar hem gereden en na een uur was het hem gelukt, hij wou er zelfs niks voor. Tante had al heel lang problemen met haar software, verschillende keren bij de erkende dealer binnen geweest, kon niks aan gedaan worden tenzij heel nieuw dashboard a 5000 euro. Naar hem gebracht, voor 300 euro gemaakt (software opnieuw geinstalleerd) Mijn tante brengt hem nu altijd, laatst een heel duur onderdeel kapot aan haar auto,zij heeft het financieel erg moeilijk met een revaliderende dochter, heeft hij lang gezocht op de sloop voor een schade auto met dat onderdeel, gemaakt voor 100 ipv 750. Wij hebben (gelukkig) niet zoveel onderhoud aan onze auto omdat die pas 1 is. Maar echt ik raad mijn hele omgeving aan om bij hem te gaan. Ja wij zijn heel blij met hem.