Was mijn fout, maar kon niet meer wijzigen! Over iets meer dan 2 maanden is de auto van m'n ouders 4 jaar oud. Onze auto is 3 jaar oud, ik haalde ze tijdens het typen van dit topic even door de war haha! Ik heb ondertussen de waslijst aan mankementen te horen gekregen en nu vertrouw ik de garage nog minder. Het is zo'n lijst, dat het een wonder is dat hij nog start Maar ja, het is niet mijn auto, dus aan mijn ouders de keuze of ze bij die garage blijven.
Wij hebben gelukkig een betrouwbare garage redelijk dichtbij huis. Ze werken met z'n tweeën, gaan voor je naar de sloop voor onderdelen, echt super service. Kennen de eigenaar ook van de hockey. Alleen geen leenauto, maar dat is voor ons geen probleem.
Toevallig van de week nog met mijn man over gehad. Deze week moest onze auto voor de apk en de radiateur bleek lek. Dus daar moest een nieuwe in. Uiteindelijk bleek het goedkoper dan ze aan de telefoon zeiden, gelukkig. Maar ja wie zegt dat dat ding echt stuk was? Wij hebben er geen verstand van. Maar goed, we zullen er maar gewoon op vertrouwen. We komen al een aantal jaar bij het bedrijf en de service is altijd goed.
voor 90% wel bij een beurt bellen ze eerst voor de kosten en wat er moet gebeuren zodat je toestemming kan geven (prijs is bijna altijd goed ingeschat, maar bij tegenslag qua uren rekenen ze dat vaak niet door, alleen de standaardtijd). Bij reparatie ook eerst wat ze denken qua prijs. Vaak leenauto paraat, ook waar je fatsoenlijk met 3 kinderstoeltjes in past. Nu een andere auto gekocht daar, moest nog wel een en ander aan gebeuren waardoor hij niet precies wist hoeveel het werd (2 extra stoelen die hij tweedehands zou proberen te regelen bijv), wel een max. bedrag. Ze moeten alleen nog beter inschatten/weten in welke auto's er wel 3 stoeltjes op de achterbank passen vorige auto kon het niet ondanks ze zeiden van wel maar hadden toen 2 kinderen dus was niet erg, alleen beetje krap als er nog iemand mee moest. Nu met uitzoeken heb ik er op gestaan dat er gepast werd. Auto gezien, volgens hun past het niet (ook volgens man) maar eigenwijze ik wilde toch proberen en die auto is het geworden omdat het daar juist wel makkelijk ging haha (peugeot 307 sw 7persoons)
Als de apk toch pas over 2 maanden verloopt zou ik proberen om mn ouders te overtuigen van een second opinion.Of de waslijst met mankementen voorleggen aan een andere die er verstand van heeft met de vraag of het logische mankementen zijn maar nog niet laten maken tot er een ander naar gekeken heeft. Het bedrag is veel te hoog voor een auto van 4 jaar,ik heb dat soort bedragen alleen voorbij zien komen als er ook bv banden,remblokken en schijven of tandriem met waterpomp enzo bij zaten....
Ik zou voor een second opinion naar een ander gaan, en niks van deze garage vertellen zodat je een eerlijk verhaal krijgt. Ik vertrouw garages nooit, en we zijn altijd aanwezig als de keuring gedaan wordt, ( zo wie zo een fijne keurmeester) en die verteld en laat gelijk zien wat er eventueel mis is. maar 3 jaar oud en 1100 euro, wat moest er volgens hem gebeuren dan. (alleen opening gelezen)
Ik heb mijn auto bij een merkdealer uit een dorpje vandaan. En mijn vorige ook. En die daarvoor. Het zijn echte boeren maar luisteren goed naar wat je wilt en daardoor ook een goede garage. Ook goede garantie. Ik ben nu verhuisd en heb de auto in onderhoud bij de oom van mijn vriend. Dat zit ook wel goed, anders ontstaat er een familieruzie. Er zijn echter ook garages die ik echt vermijd. Vanwege verhalen van anderen, maar ook wat ik zelf heb geconstateerd (zwart plakband op onderdelen om de boel aan elkaar te laten zitten 😱 )
Grappig trouwens dat iedereen zo negatief is over kwikfit. Ik ben er altijd prima geholpen (vestiging Hengelo). Misschien is het de vestiging maar nog nooit rare reparaties gehad. Zoals bij dealer even voor niks een lampje vervangen (ook geen materiaalkosten) zullen ze niet doen, maar dat verwacht ik ook niet van ze
Jup, hier zeer goeie ervaring met de ford garage in onze stad. Absoluut geen oplichters praktijken. Ze bellen standaard om reparatie/kosten te overleggen Denken met je mee om kosten zo laag mogelijk te houden (bijv reviseren ipv nieuw onderdeel) Echt niks meer dan lof! Wel veel slechte ervaringen met bedrijven zoals kwikfit etc...
De Ford garage in Zoetermeer vertrouw ik voor geen meter meer. Waren er altijd al wel een boel geld kwijt, maar idd, wij kunnen het niet inschatten. Maar sinds mijn man daar een occasion kocht (4 jaar oud, dus geen barrel) en na 3 maanden erachter kwam dat van de stoel aan één kant de beugel kapot was, zien ze ons daar niet meer. Ze zouden een nieuwe stoel bestellen, kostte 250,-. Maar toen ze vernamen dat er 6 maanden volledige garantie op de auto zat, kon het ineens gelast worden voor 60,-. Toen is mijn man echt boos geworden. Als wij het moeten betalen, is 250,- geen probleem, maar als het uit eigen zak moet komen, gaan ze pas kijken of het ook te repareren is.
Onze garage vertrouw ik voor 100%. Zijn echt topgasten en ga nooit meer ergens anders heen. Ooit een probleem gehad dat de auto niet meer op slot wilde. Anwb gebeld en die raadde ons aan om naar de opeldealer te gaan. Deze kon het wel uitzoeken waar het probleem lag, maar dan moesten alle bedradingen in de deuren bloot gelegd worden etc. Kosten zeker paar duizend euro. Toch maar naar onze eigen garage gegaan. Daar het probleem voorgelegd. Hij stapt in onze auto, rommelt wat aan de sleutel in het slot en hup......er schiet daar iets goed en alles werkt weer zoals het hoort. Bleek het slot net niet goed te zitten waardoor auto registreerde dat sleutel nog in het slot zat en daardoor kon ie niet op slot. Kosten 0,-