Vertrouwen krijgen en genieten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Raggy81, 31 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Dames, er is ongetwijfeld hier al meer over geschreven, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik met de nieuwe look van hier nog erg moet zoeken, wel wat topics vind maar toch nog op zoek ben naar ervaringen.

Nadat het inmiddels al eerder is misgegaan, en ik nu zwanger ben merk ik dat ik alleen maar in de modus loop van "eerst zien dan geloven". Hoe hebben jullie wat meer vertrouwen gekregen, hoe zijn jullie ermee om gegaan bij weer een zwangerschap na MK of MA. Ik zou graag wat meer genieten en minder emotieloos eronder zijn maar echt loslaten van wat er fout is gegaan voorgaande keren, dat lukt me slecht, al is het volgens de VK en gyn domme pech. De periode tot na de 12 weken duurt nog lang, dit is precies de periode waarin het steeds mis ging voorgaande keren.

2. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Zó herkenbaar. Mijn mening is dat het op een gegeven moment een kwestie van accepteren is dat je door eerdere miskramen niet meer onbezorgd van de zwangerschap kunt genieten. En vooral het eerste trimester is een hele lastige. Ik ben nu bijna 10 weken en als ik me een dag niet zwanger voel denk ik: het zit mis. Baal er zelf ook enorm van, maar het is niet anders...

nizzie86 en Victoria30 vinden dit leuk.
  3. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Ik heb dan maar 1 miskraam gehad. Maar ben in het begin ook bang en onzeker geweest (nu nog af en toe) maar ik ga meer uit van mijn gevoel en die zegt dat het wel goed zit. Verder kan ik je geen tips geven. Probeer er van te genieten (als het misgaat doe je er toch niet veel aan) mij gaf de gedachte van als het misgaat, was het niet goed een gerust gevoel. Hoop niet dat dit bericht bot overkomt want zo is het niet bedoelt.

4. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik herken je gevoel ook erg goed. Hier afgelopen december een MA gehad, wat we niet aan hadden zien komen na twee goede echo's, en voorafgaande aan mijn zwangerschap nu een vroege miskraam (waarna ik direct weer aantelde).
    Wat hier heel erg geholpen heeft zijn de wekelijkse echo's die ik heb gekregen vanuit de vk, waarbij ik elke week een klein beetje meer vertrouwen durfde te krijgen. Genieten vond ik ook erg moeilijk, zelfs tussen de goede echo's door, maar beetje bij beetje kwam dat toch naar boven. De angst dat het weer mis zou gaan is ook lang aanwezig geweest en elke echo hield ik toch even mijn hart vast.
    Inmiddels ben ik nu iets na de 12 weken en durf ik sinds de termijnecho vorige week pas echt te geloven dat ons prulleke nu er mag gaan komen, waarbij een klein onzeker deel toch een klein beetje op de achtergrond aanwezig blijft nog, en geniet ik geleidelijk aan steeds meer van mijn groeiende buik.
    Waar ik zelf ook veel baat bij had, en nog heb soms, was door er over te praten wanneer ik me onzeker/angstig voelde en me vooral in te geven op mijn gevoel. Ook hebben dan de verschillende bezoekjes aan de verloskundige me erg geholpen en het feit dat ze telkens aangeven dat ik mocht bellen als ik het niet vertrouwde.
    Wat ik goed gemerkt heb is dat na een MA/MK de onbezorgdheid er inderdaad compleet af is, hoe graag je ook lekker wilt genieten zonder je druk te maken, het lukt je niet meer, maar ik heb inmiddels wel ergens het gevoel dat dat naarmate je verder raakt subtiel weer terug komt.

5. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Hallo @Raggy81, ondanks dat ik geen eerdere ma/mk heb gehad had ik ook heel erg het gevoel dat ik er geen vertrouwen in had, in mijn zwangerschap. Leven met angst, leven met onzekerheid. Ik maakte mezelf compleet gek. En checkte steeds of ik nog wel kwaaltjes had. Natuurlijk zeggen deze niks. Het was slopend! Ik heb op een gegeven moment, zodra er weer een angst moment mij overviel, deze weg kunnen vegen door te denken aan een prachtig kindje, wat over 'x aantal weken' bij mij mocht zijn. En ging enorm fantaseren en dagdromen, daardoor had de onzekerheid en angst geen macht meer over mij. Omdat ik het niet meer toe liet. Nu snap ik natuurlijk wel, dat als je een eerdere ma/mk hebt gehad, het minder makkelijk is om de gedachten om te zetten. Toch hoop ik dat het je lukt, want die gedachten zijn slopend!

6. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    het gevoel wordt versterkt helaas doordat ik sinds gister licht roze afscheiding heb, de zwangerschapssymptomen afnemen.... heb momenteel weinig hoop op de echo vanavond

7. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    He jeetje wat naar! :( ik duim echt met je mee voor een goede echo vanavond. X

8. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Hè bah, hopelijk is het vals alarm en heb je een mooie echo vanavond!:(
    (zou je niet eventueel eerder mogen/kunnen voor je eigen gemoedsrust?)

Zelf vond ik het zó moeilijk om vertrouwen te krijgen toen ik zwanger raakte na m'n miskraam.
    Ik kreeg eigenlijk pas echt vertrouwen toen ik hem voelde bewegen.
    (en zelfs dan maakt ik me vreselijk ongerust bij vlagen want je hoort dan ineens allemaal andere horrorverhalen)

Sterkte!

9. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw

10. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Vertrouwen kan je niet afdwingen. Maar de eis eraan te stellen dat je moet genieten helpt niet. Het is nu eenmaal een spannende periode. De eerste 3 maanden vooral of alles goed blijft gaan. Daarna de 20 weken echo die spannend is. Dan een iets minder spannende periode waarin je de baby gaat voelen, alles in orde maakt en meer ruimte hebt om te genieten. En daarna de bevalling en eerste ontmoeting die spannend zijn. Zo iets moois krijgen komt nu eenmaal met dat je het beste wilt voor je kind.

Ik heb mijzelf afgeleid met het kijken naar spulletjes die heb ik gewoon rustig aan gekocht. Ook toen het mis ging geen spijt van gehad. Ingelezen over verzorging en ontwikkeling. De week update vond ik ook leuk om te volgen.

Sterkte vanavond. Ik hoop voor je dat het vals alarm is.

nizzie86 vindt dit leuk.
  11. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    @Raggy81 hoelaat heb je de echo vanavond? Ik duim voor je dat deze goed is! Alleen heb je de echo (vind ik persoonlijk) erg vroeg met 6+2. Komt denk ik door de eerdere mk's.. maar ik heb de echo ook met 6+2 gehad en ik bleek toen paar dagen terug gezet, ook was dr een andere mogelijkheid.. Maar er was geen hartactiviteit (omdat ik nog maar 5+2 bleek te zijn) maar je hoeft maar iets korter te zijn en dr is geen hartactiviteit. Ik wil je hiermee niet bang maken, Maar dat is wel het nare van zo'n vroege echo helaas. Waardoor je weer in onzekerheid komt.

Maar ik wil je een hele goede echo toewensen & een mooie hartactiveit! X

12. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ben net terug. Echo was wel bewust zo vroeg gepland. Er was hart activiteit te zien gelukkig. Dat het nog spannend blijft is zeker maar voor nu .. was het qua grootte op termijn en goed. Volgende week weer....

Victoria30 vindt dit leuk.
  13. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw

He wat fijn, hartactiveit! Op naar de volgende goede echo! :) Gaat gewoon helemaal goedkomen!

Raggy81 vindt dit leuk.
  14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat fijn dat je echo goed is!
    Het vertrouwen moet groeien. Het is erg herkenbaar. Ik heb met 7 weken een hartje zien kloppen en morgen heb ik de tweede echo. Ik word met de minuut angstiger. Na elke goede controle kan ik er weer even tegen en na een weekje neemt de spanning en angst weer toe.
    Hoop zo dat we mogen goed nieuws krijgen.

Raggy81 vindt dit leuk.
  15. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Succes morgen! Duimen dus ook voor n mooie echo.

Saskia1984 vindt dit leuk.
  16. Reeva

Reeva Actief lid

13 jan 2015
    289
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 36 weken zwanger van mijn derde kindje. Ik heb in het verleden 2 miskramen gehad.

Echt genieten en loslaten lukt eigenlijk pas na 20 weken. Dan heb je de 20 weken echo achter de rug en voel je leven in je buik en dus heb je regelmatig bevestiging en dat heb je gewoon nodig.

17. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Succes morgen! Dat gaat ook een hele mooie & goede echo worden! En echo's op dat termijn zijn echt prachtig!

Saskia1984 vindt dit leuk.
  18. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    hier toch geen goed nieuws. vandaag bloedverlies alsof menstruatie start. sorry voor het detail, maar tevens sterk naar ijzer ruikend. ik ben leeg , verdrietig, en ondanks de goede echo gister realiseer ik me heel goed dat de kans groter is dat dit fout ipv goed gaat.

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O wat naar Raggy :(
    Alleen de onzekerheid al is zo ontzettend slopend. Hoop echt dat het niks betekent!

Hier over 40 minuten de echo... ben echt zo zenuwachtig.

Deel Deze Pagina