Momenteel zit ik in mijn rustmaand na de eerste IVF poging. Helaas was dit een vrij slechte poging. Vanaf dag 2 na TP bruin en roze verlies, dan eens 3 dagen niks en op dag 8 na tp terug bruinverlies en dag 9 waren m'n ms er al. Nu hadden wij aanvankelijk 7 embryo's, bij de dag van TP bleven er nog 4 van over. Dus eentje in de buik en de andere 3 afwachten. Uiteindelijk is er 2dagen later maar eentje meer overgebleven. Als ik nu mijn ms krijg moeten we een cryo cyclus doen. Maar ik heb zo schrik dat ons ene cryo'tje zelf de ontdooing niet zal overleven En dan voelt het weer zo aan als een verloren maand. Ik heb dus een cryo die op dag 5 NA punctie is ingevroren (19/04 punctie, 24/04 ingevroren) en het was van topkwaliteit. Kan iemand me wat ervaringen delen? Ik lees namelijk zoveel dat vrouwen soms 3 of 4 cryo's moeten laten ontdooien voor effectief een TP te kunnen hebben. Maakt me dan niet echt vrolijk als ik weet dat ik er maar eentje heb
In Utrecht selecteren ze vrij streng voor invriezen. Ik had 2 cryo's, en deze zijn beide goed ontdooid en teruggeplaatst.
Hier 10 cryo's gehad. Allemaal ingevroren en tot nu toe allemaal ontdooid en teruggeplaatst. Cryo 1 of 2 (2 cryo's teruggeplaatst) en cryo 9 zijn blijven plakken. Ben nu dus zwanger van gewoon 1 cryo. Het kan hoor, houd moed!
Als je een embryo hebt die op dag 5 zo'n goede kwaliteit heeft dat hij wordt ingevroren, is de kans dat hij goed ontdooit erg groot volgens mijn gyn. Wij hadden ook maar 1 cryo en dat was ook een dag 5 embryo. Hij is goed ontdooit, maar helaas niet blijven hangen Ik hoop dat je een succevolle vryopoging krijgt!
Hier ook nog maar 1 cryo. Voor de vorige tp hebben ze er 2 moeten ontdooien (hadden er 3 in totaal) dus ben ook heel bang dat deze niet goed ontdooid. Bij onze eerste ICSI zijn van de 11 cryos in 8 rietjes 5 rietjes goed ontdooid en getpt, van de 4e tp is onze dochter. De 5e was voor een brusje. Helaas heb is de cryo die ik afgelopen zondag het teruggekregen kansloos geweest, werd dinsdag al zwaar ongesteld.
Hi Tachake, als je cryo volgens de vitrificatietechniek werd ingevroren heeft ie een overlevingskans van ongeveer 80%..... En nadien is de kans op een plakkerd even groot als een verse emmietje, dus ong 30%.... Het kán echt wel hoor! Xoxoxox
Sorry dat ik nou even met een rotverhaal kom, maar wil het wel even melden. Ik had 2 cryo's, beide top embryo's, en los van elkaar ingevroren. Op de dag van de terugplaatsing werden we gebeld, dat ze allebei helemaal verschrompeld en kapot waren. We hadden dus 2 keer 80% kans dat het ontdooien wel goed zou gaan, maar ipv daarvan hielden we niet één embryo over... Dat kan dus ook. Als ik nu bij de laatste behandeling 1 cryo over zou houden, dan had ik daar echt 0,0 vertrouwen in. Maarja, das mijn ervaring.
Marlies dat is rot en eerlijk is eerlijk ik had ook geen vertrouwen in het ontdooien want ook mijn cryo uit de eerste poging is niet ontdooit. Maar mijn cryo uit poging 2 wel en daar ben ik nu zwanger van. Je weet gewoon niet hoe het gaat lopen. Sterkte met je volgende poging!
Ik had bij de eerste 2e icsi 8 cryos, zijn er maar 4 goed ontdooid dus toen ik bij de derde icsi maar 1 cryo had dacht ik ook nou dat gaat fout maar hij is toch goed ontdooid.. Succes meis!!
Heb de andere reacties niet gelezen, maar wilde je even een hart onder de riem steken: Onze eerste terugplaatsing van een cryo is nu 4 weken oud en ligt bij mijn man op schoot! Ik had me helemaal ingedekt op een mislukte terugplaatsing, maar 1 cryo kan blijkbaar toch voldoende zijn! Veel succes gewenst!
Ook hier positief nieuws. Wij hadden maar 1 cryo van onzer eerste IVF poging, ook op dag 5 ingevroren, en zie banner!!
Wat fijn om te lezen dat er toch zoveel dames zijn met positieve ervaringen Jammer voor al degenen die ook pech gehad hebben en zelfs het ontdooien niet gehaald hebben Hier nog ongeveer een weekje geduld en de cryo cyclus kan starten Iedereen die wacht op een cryo ontdooing, mijn vingers zijn gekruisd voor alle eskimootjes dat ze allemaal mooi mogen ontdooien en blijven plakken En degenen met een verse tp,ook heel veel succes en natuurlijk een dikke proficiat aan alle zwangeren en bevallen dames Ik hoop dat ik jullie gauw mag volgen
Hi Tachake! Ik dénk zwanger te zijn nu... (lichte teststreep vandaag op wd 8) Het is onze eerste cryo! Prima ontdooid! Nooit gedacht dat het meteen raak zou zijn! Ik wens jou hetzelfde toe meid xoxoxox
Dikke proficiat hoor Mies!! Ik gun het je van harte toe Mag ik even vragen op welke dag je cryo was ingevroren en op welke dag die dan na je eisprong word teruggeplaatst? Zo kan ik misschien al een beeld krijgen hoe het zal verlopen
Ik heb op 13-12 de pregnyl gezet, dus op 15-12 eisprong, cryo is teruggeplaatst op 19-12. Mijn menstruatie begon op 2 of 3-12. Op 27-12 heb ik positief getest.
Hoi, Hier alle cryos ingevroren op dag 3. Bij de 1e ICSI had ik 6 cryos, hiervan zijn er 3 goed uit de vriezer gekomen en 3 niet. Nu bij mijn 2e ICSI 3 cryos, 1e goed ontdooit niet blijven plakken, en de 2e wel.. Had het ook nooit verwacht en heb er nu dus zelfs nog 1 over in de vriezer.. Hoeveel je er in de vriezer hebt hoeft dus niet te zeggen.. Hoop op goed nieuws voor je morgen en een plakkertje!
Hier ook zwanger van onze enige cryo uit onze 1e ICSI behandeling. De terugplaatsing was in een kunstmatige cyclus met Utrogestan en Progynova ivm PCOS. Bij ons werd verteld dat de kans op een goede ontdooiing ongeveer 50% was dus toen onze cryo dat gehaald had dacht ik: dat moet een echt vechtertje zijn en inderdaad.
Lieve dames, overwegend of ik wel of niet een vraag zou plaatsen las ik dit topic. Ik werd er blij en hoopvol van! Dat had ik wel ff nodig. Na een mislukte tp in januari heb ik nog 2 cryo's in de vriezer. Na de punctie 5 mooie embryo's, 1 daarvan tp, 2 goed genoeg om in te vriezen. Ik heb het gevoel dat ik ontzettend zuining moet zijn op deze cryo's. Slaat nergens op natuurlijk, want als ik ze in de vriezer laat zitten komt er nooit een kindje van Mijn angst dat ze het ontdooien niet overleven is zóóó groot dat ik ze niet durf te gebruiken.. Onze kliniek geeft 50/50 dat een cryo het ontdooingsproces overleeft. In mijn hoofd ging ik er automatisch van uit dat "het dus niet goed zou gaan". Uit de reacties die ik hierboven heb gelezen put ik moed! Het kan dus echt wel met 1 of 2 cryo's! Onze embryo's zijn op dag 5 de vriezer in gegaan (ma punctie,vrij vriezer). De kwaliteit van alle embryo's was op de dag van tp heel goed (alle 5 klasse A+B)! Zou dit de kans op succes vergroten?! Ik ben er wel weer klaar voor om verder te gaan. We hebben zo goed en zo kwaad als het ging de eisprongen in de tussentijd benut. Volgens mij had ik op 11/5 een knaller van een eisprong (au), dus als het tegenzit word ik komend weekend ongesteld en gaan we dus de cryocyclus in! ...Met vertrouwen, mede dankzij jullie reacties! Succes allemaal! @Tachake: succes!! Liefs Juud
Nou hier so far so good, onze laatste cryo is goed ontdooid en ontwikkeld tot een blastocyste en vandaag teruggeplaatst. Wad erg benauwd voor het ontdooien, nu enorm opgelucht en blij. We gasn afwachten..