Dag dames, Ik heb volgende week een afspraak staan bij de tandarts voor het vullen van een gaatje, en vandaag een cryo tp gehad. Nu heb ik gezocht op internet of een verdoving kwaad kan en lees soms wel dat dit voor een prille zwangerschap schadelijk kan zijn, wil natuurlijk geen enkel risico lopen. Wie heeft ervaring hiermee?
Oei meid ik weet het niet helemaal. Ik moet mijn verstandskiezen laten trekken in juli daarom wil ik vragen aan de kliniek als ik mag starten om pas oktober te starten ook ivm vakantie enz.
Bedankt meiden, denk dat ik het idd. maar verzet, ik heb er totaal geen last van, gaatje werd bij controle opgemerkt maar merk er niets van.
Gewoon even bellen en vragen. Ik moest een wortelkanaalbehandeling en was mogelijk zwanger. Dan kijken ze goed naar de soort verdoving. En wellicht kun je wachten tot je de 12 weken voorbij bent als je zwanger bent. Ik bleek ook zwanger en alles is goed gegaan.
Zowel mijn tandarts als mijn gyn hebben me in het verleden een verdoving tijdens de ww afgeraden. Als ik het me goed herinner heeft het te maken met grote hoeveelheden adrenaline die in de standaard verdoving zitten en en potentiƫle zwangerschap kunnen verstoren. Als ik jou was zou ik het gewoon even uitstellen. Mocht je zwanger blijken dan kun je altijd nog besluiten om te bikkelen zonder verdoving of voor een alternatieve verdoving kiezen.