vertrouwen op essure

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Demie1983, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik heb in september een essure behandeling gehad en afgelopen december de controle. Toen de gynaecoloog bezig was met de controle echo vertelde ze me dat geen enkele anticonceptie 100% betrouwbaar is. Toen ik zei dat ik dat wist maar dat dit volgens de folder het meest betrouwbare was vertelt ze me dat er bij hun van de 70 toch 1 zwanger is geworden. Op het moment wist ik even niet wat ik zeggen moest maar later in de auto bedacht ik me dat ik 1 op 70 nog best wat vind. Via Engelse site's kom ik helemaal veel zwangerschappen na essure tegen. Nu durf ik dus niet met de pil te stoppen. De essure kostte 1500 euro, als ik het had geweten had ik denk ik toch voor de ouderwetse methode gekozen.
    Ik heb in overleg met de huisarts een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt, misschien kan ze mij gerust stellen.
    Ik weet dat er hier ook een aantal vrouwen de essure hebben gehad, wat vinden jullie hiervan?
    Alvast bedankt!

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik wist dit al, implanon is volgens de pearl index betrouwbaarder dan sterilsatie maar 1 op 70 is wel heel veel!

3. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    dat is nog best veel! ik heb ook essure gedaan in maart 2014 en via echo "goedgekeurd" Ik had ook gedacht dat er een HSG zou komen omdat de doorgankelijkheid echt getest kan worden..... De derde was hier namelijk door de pil heen en tja het is gewoon beter om er niet nog meer te krijgen (voornamelijk gezondheidstechnisch).
    Moet ik eerlijk zeggen dat mijn gevoel totaal iets anders zegt....
    ik heb op internet gelezen dat van de 2000 mensen 1 persoon alsnog zwanger raakt. Dat die dan mss toevallig in dat ziekenhuis is? ondanks de maar 70 behandelde personen.....
    Ik voel me aan een kant erg veilig, maar aan de andere kant is er een stem in mijn hoofd wat als.....
    Ik voelde me erg down met het slikken van de pil, heb zelfs een tijd naast de essure de pil doorgeslikt, maar ik was echt een wrak. toen maar gewoon gestopt na de doorbraakbloeding (kwam vlak na goedkeuring) eigenlijk zou ik de pil zowiezo moeten slikken vanwege endometriose, maar ik heb tot nu toe geen pijn en last dus laat het even voor wat het is.
    Hoe langer je de essure hebt en niet zwanger raakt des te meer je beseft dat het ook daadwerkelijk echt eigenlijk bijna onmogelijk is.
    zoals al vaker aangegeven behalve geen seks hebben is er verder geen enkele betrouwbare methode! al kun je natuurlijk wel alles dubbelop gaan gebruiken....

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Van die 1 van de 70 in jouw ziekenhuis kun je niets opmaken. Dat kan prima binnen de statistieken vallen. Die ene moet toch ergens vandaan komen.
    Ik heb ook essure laten doen, durfde er wel op te vertrouwen. En ik wil pertinent niet zwanger worden :)
    Ik slik nu trouwens wel de pil, maar puur medicinaal (anders voel ik me niet mezelf en word ik misselijk) en niet voor de anticonceptie.

5. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik heb mijzelf 6 jaar geleden laten steriliseren dmv de Essure. Bij mij is destijds verteld dat dit echt definitief is en ik alleen nog via IVF zwanger zou kunnen worden.

Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in.

Sandy

Deel Deze Pagina