Hallo allemaal, Wie heeft er een huis kunnen huren met een negatieve kredietcheck? Mijn moeder is bezig met een leuk huisje en heeft haar experian opgevraagd, hier staan 3 incasso,s op van ongeveer 5 jaar geleden. Ze heeft genoeg inkomen en geen schulden meer. Is het per definitie al uitgesloten? Of is er nog hoop?
Wat ik weet zijn ze wel streng hoor! Ik had heel.lang geleden negatief bkr voor mijn relatie meer dan 10 jaar geleden. Toen gingen wij vrije sector en werd het in eerste instantie afgewezen door 1 iets van 8 jaar geleden! Ik huurde al bij de woningbouw waar we ook vrijesector woning wilde. Ik had ze gemaild dat ik al heel lang bij hun huur, geen bkr heb vriend ook niet, die heeft nooit schulden gehad, nooit een huurachterstand etc. Toen hebben we de woning wel gekregen.
Ik begreep juist dat ze niet naar het bkr kijken maar naar het experian. Totaal geen verstand van hoor. Hier staan 3 incassobureaus op verder niks. Het waren geen grote bedragen. Ik ben benieuwd wie ook in dezelfde situatie heeft gezeten maar toch kon huren.
Ja hier ook Experian hoor maar vond het stom dat ik voor 1 ding werd afgewezen wat niets eens bkr geregistreerd was. Dus streng zijn ze wel.Misschien niet bij je moeder!
Ligt aan de verhuurder. Onze makelaar checkt altijd de potentiële nieuwe huurders maar wij verhuren ook wel aan mensen met een wat slechter krediet, dat beginnen we echter meestal eerst met een jaarcontract. Kijken of ze de huur netjes op tijd overmaken, ondanks hun slechte krediet rapport.
Ik snap je vraag niet zo goed. Het gaat om particuliere woningen (die van ons) die wij verhuren in de vrije sector (geen woningbouw) maar wel onder de huursubsidie grens.
Ik bedoeld of de woningen die jullie verhuren via een woningcorporatie gaan? Ik wist namelijk niet dat particulier huren ook vrijesector huizen betreft. Bij sociale huurwoningen zijn ze minder streng begreep ik?
Wij verhuren ze via een makelaar. Wat ik begrijp is dat men dan meestal streng is, maar lang niet altijd. Particuliere eigenaren zijn wat flexibeler, of kunnen dat zijn. Als iemand niet goed door de kredietchecks komt maar daar een goed verhaal bij heeft stellen we meestal eerst een jaarcontract voor huur voor een als de betalingen dan netjes zijn gewoon onbepaalde tijd. Dus je moeder kan ook prima bij een aantal makelaars die huizen verhuren aangeven dat ze wil huren maar dat er een'krasje' is en of ze daar problemen mee hebben.