Winterjas Tommy Hilfiger donsjas of Airforce jas

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Knuffelmonster, 13 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    750
    252
    63
    Hoi iedereen,

    Ik wil voor mijn dochter graag een nieuwe winterjas kopen en nu heb ik twee jassen in huis maar twijfel enorm. (Beide met korting gekocht).

    De ene is van Tommy hilfiger 70% dons en 30% eendenveren. Alleen deze oogt heel dun maar mijn moeder zegt dat dons heel warm is. Iemand ervaring mee? Vraag me af of die goed wind en waterdicht is.

    https://www.debijenkorf.nl/tommy-hilfiger-donsjas-met-afneembare-kraag-van-imitatiebont-5225020077-522502007786140?ref=/kindermode/kleding/jassen/tommy-hilfiger

    De andere is van Airforce oogt een stuk luxer en warmer. Alleen deze heeft een rits die ook van onder open kan en dat gaat nogal lastig. Verder heeft ie een ijzerdraad in de bontrand (nep natuurlijk) dat is nogal vreemd.

    https://www.kleertjes.com/airforce-jas-561980-blauw/

    Welke zouden jullie doen? Dochter is bijna 11 dus wil graag een stoere jas. Het is een luxe jas dus hij komt onder de kerstboom.
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Wat vindt dochter zelf?

    Ik denk dat het niet veel verschil maakt. Als je echt een goed winddicht en regen afstotende jas wilt kom je snel op outdoor jassen uit, daar staat Tommy niet om bekend. Maar de jas kan prima voor winters in Nederland waarbij ze geen lange afstanden door de regen hoeft. (neem ik aan).
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik doe nooit mijn donsjas aan bij echte regen, als dons nat wordt ruikt het niet naar bloemetjes. Dons is wel heerlijk warm, maar mijn jas voelt ook niet dun aan. Bovendien was je een donsjas ook niet makkelijk.

    De andere jas oogt praktischer :) en ook warmer
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  4. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter van 11 heeft een jas van Tommy hilfiger. Mooie jas, blijft ook mooi na t wassen.
    Donzen jassen kun je gewoon wassen met tennisballen in de wasmachine.

    Jassen van airforce zijn ook prima van kwaliteit.

    Ik zou gewoon kijken welke zij het lekkerste vind zitten.
    Ik koop voor onze dochter niet zomaar meer dingen. Ze heeft nu echt een eigen smaak en wat ze prettig vind.
     
    Knuffelmonster en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik zou ook je dochter vragen wat zij wil. Mijn tienjarige heeft een zeer uitgesproken mening en de meeste kinderen van die leeftijd die ik ken. ;)

    Los daarvan vind ik wind- en waterdicht vereisten voor een winterjas.
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik koop elke winter donsjassen voor de kinderen, dat is echt zoveel warmer dan syntetische voeringen.
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn kinderen hebben beide een water en winddichte donsjas. Ik zelf ook, ruik je niets van in de regen. Wassen doe ik ook zelf. In de machine, drogen op het wasrek en als ze droog zijn kwartiertje in de droger met 4 tennisballen dan is de dons weer helemaal goed verdeeld in de jas.
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Hier ook altijd een donsjas voor mijzelf en de kinderen. Zo lekker warm. Nooit last van nare geurtjes gelukkig (al klopt het wel dat het dons niet fris ruikt).
     
    Knuffelmonster en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    750
    252
    63
    Bedankt voor alle reacties!

    mijn dochter denkt dat ze die van Tommy Hilfiger leuker vindt en lekkerder vindt zitten. Dus ik denk dat we die houden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn dochter van 14 jaar heeft nu een Airforce jas en iedere dag is ze weer blij met deze jas. Ze moet iedere dag 10 km heen en 10 km terugfietsen door weer en wind en hij is zo goed als waterdicht, Bij hele erge regenbuien wil die weleens bij de ellebogen nat worden maar daar doe je niks aan. Hij is lekker warm en ik vind het een mooi klassiek model en zij heeft geen bontrand, ze draagt het 4 pocket model.
     

Deel Deze Pagina