Nee. Maar ik gooi medicatie en batterijen niet in de prullenbak. Snap alleen niet wat e-nummers er mee te maken heeft
Ik breng het weg. De apotheek kan het verantwoord vernietigen. Werk ik de zorg, dus kom regelmatig bij de apotheek. Kleine moeite.
Onze apotheek neemt het niet aan. Moest ik het helemaal wegbrengen naar de afvaldienst (?) van de gemeente die het goed zouden vernietigen. :s vond ik iets teveel moeite aangezien ik geen auto heb. Heb toen het ziekenhuis gebeld of zij er iets mee konden en ook zij namen het niet aan (puregon en pregnyl). Wilde het wel bewaren maar was niet eens houdbaar tot na mijn uitgerekende datum dus echt maar gewoon weggegooid. Wel direct in de ondergrondse container dus niemand kon er meer bij komen.
Wat is het verschil dat de apotheek het in de prullenbak of dat je dat zelf doet? Hier gooien ze het namelijk ook gewoon in de container. Kga dus niet een tochtje maken naar de apotheek om het daar af te geven. Gooi het gewoon in de prullenbak. En ik heb het gevoel dat ze sommige dingen ook gewoon hergebruiken met een nieuw stickertje erop ofzo.
officieel moeten ze het naar de gemeente brengen, en hergebruik kan niet, je weet nooit wat de patient ermee gedaan heeft....dus je kan de kwaliteit niet garanderen. buiten dat is het ook fraude.. in de apotheek waar ik werk, gaat het in een ton en afgeleverd bij de gemeente (roteb)
Ik geef ze aan andere meisjes in de MMM of krijg ze. De IVF medicatie dan. En ik ben ze er onwijs dankbaar voor! Oh ja en oxazepam is altijd welkom hier
Apotheek is wettelijk verplicht medicijnen als KCA aan te bieden. Daar hebben ze een container voor. Hergebruik van medicijnen mag niet, en apotheek zal dat ook niet oen, want dan lopen ze hun vergoeding mis.
Voor puregon en pregnyl heb je speciale netwerken (kijk even op vruchtbaarheidsfora) zodat ook mensen die die dure medicatie niet kunnen betalen een vruchtbaarheidsbehandeling kunnen krijgen.
Waarom zou je niet een beetje aan het milieu denken of aan kleine kinderen? Ik vind het wel erg lui om alles zomaar in de vuilnisbak te kieperen.
Heb ze wel eens naar de apotheek gebracht en ondanks dat er in de bijsluiter stond dat overgebleven niet te gebruiken medicijnen naar de apotheek gebracht moesten worden, werden ze daar geweigerd. 'Daar doen we hier niet aan hoor', kreeg ik te horen. Moest ze maar naar de milieustraat brengen (??). Nou ja, dat was me toch een beetje teveel moeite en zijn ze helaas toch in de prullenbak beland.