onze buren willen aan de voorzijde van het huis een schutting plaatsten. We wonen in een rijtjeshuis met carport onder het keukenraam is een mooie plaats om te zitten in de zon, doen wij nu ook. aangezien dat het zuiden is. Nu willen ze op huin eigen grond een schutting van 1.80 hoog neerzetten. op google lees ik het e.e.a. en lijkt het erop dat ze het gewoon mogen plaatsen. Hun goed recht dan natuurlijk alleen ben ik er niet blij mee.......ons zonlicht in de voortuin voor een groot gedeelte weg en ook de lichtinval bij ons keukenraam wordt erg belemmert....... Ik baal er zo erg van
Ik zou dit eens bij je gemeente navragen. In onze gemeente mag het achter wel maar aan de voorzijde mogen de schuttingen niet hoger dan een bepaalde hoogte zijn.
Aan de voorzijde? Vreemd. Je kunt even de gemeente bellen om na te vragen of dit mag. Naar mijn weten mag dit nml niet.
Even overleggen? Zal vast een oplossing voor te vinden zijn. Een schutting mag om het huis. Maar als het aan de doorgaande weg is dan mag je alleen op de grens een schutting van 1 meter hoog hebben. Zodra je 1 meter de tuin in gaat mag 'ie hoger.
ja dat lees ik overal.... maar dan baal je tovh... zouden jullie daar vrolijk van worden dat net aan de kant waar je zonlicht krijgt ineens een schutting komt te staan van 1.80 hoog?
Het zou netjes zijn om het met jullie te bespreken maar zolang het van de gemeente mag en het is op eigen grond dan mogen ze dit gewoon doen.
Gemeente bellen. Iedere gemeente. Heeft andere regels. Hier mogen niet levende zaken niet hoger zijn als 85 cm aan de voorzijde. Van de woning
Nee natuurlijk niet. Maar je kan toch overleggen met je buren? En even informatie inwinnen bij de gemeente?!
Voor de voorzijde mag geen schutting geplaatst worden zonder vergunning, je mag tot een meter vergunning vrij plaatsen daarboven heb je een vergunning nodi.
Voor een erfafscheiding vóór het huis is één meter hoog het maximum dacht ik? Navragen bij de gemeente en bij je buren aangeven dat je dit niet fijn vindt omdat je een groot deel van je licht kwijt bent.
Wie heeft er nou zo'n hoge schutting in de voortuin Lijkt me erg lelijk. Heb het ook nog nooit gezien trouwens.
Ja vervelend voor jullie, maar het mag in veel gemeentes. Hier aan de voorzijde tot 1,50 en de tussenschotten mogen 1,80.
Nee in de voortuin mag je inprincipe alleen een schutting plaatsen van 1 mtr hoog, hoger moet een vergunning voor zijn. Het hangt er ook vanaf of in de gemeente ze streng zijn of gedoogbeleid voeren...
denk wel dat het mag hoor,maar wat ik een beetje raar vind,bij een schutting van 1,80 heb je toch wel nog zon? zo laag staat de zon toch niet of?
Het neemt hoe dan ook licht wel. Zon schijnt er in de zomer vast wel overheen denk ik. Maar t zit dichtbij mijn keukenraam als je het oed op de foto kijkt zie je een sticker dat is de hoogte die t gaat worden. wij hebben op onze grond een hekje (voor de hond) gewoon subtiel laag en in t hek komt nog grind in. Uiteraard in overleg met buren geplaatst. Is voor hun geen belemmering qua zon