Dames, ik heb een vraagje en ik hoop eigenlijk dat iemand van ons kan helpen. Ik ben op dit moment zo'n 34 weken zwanger dus nog eventjes en ons kindje komt er aan. Nu ben ik Nls en mijn man is Marokkaans van origine.. oftewel, hij heeft de dubbele nationaliteit. Ons probleem ligt 'm in het eventueel inschrijven van ons kindje bij het consulaat. De naam die wij voor ons kleintje bedacht hebben is arabisch met een 2e (soort van doopnaam) in het Nls. zowel de arabische naam zoals we die bedacht (andere spelling dan op de namenlijst) hebben als de nlse naam staan niet op de namenlijst. Het wordt dus ben ik bang moeilijk om ons kindje bij het consulaat in te schrijven en de Marokkaanse nationaliteit voor ons kleine mannetje aan te vragen. Heeft iemand hier ervaring mee? Krijgen we problemen met vakanties oid als we het kindje niet inschrijven bij het consulaat? maak me er steeds druk om... en ben bang dat we iets over het hoofd zien waardoor we later problemen krijgen. Alvast bedankt voor jullie antwoord (mag ook via pm)
Kun je niet een eerste naam die wel op de lijst staat voor de vorm er bij zetten alleen om het inschrijven? En verder in Nedl gewoon je kindje noemen zoals jullie het willen?