En de deur blijft dicht... buren en hun pakket

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 18 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja hoor, hier ook...;)

We hebben niet echt contact met onze naaste buren. Zeggen hallo en dag en vragen soms hoe het gaat. Ze zijn erg op zichzelf, dat is prima natuurlijk.

Nu heb ik een pakje aangenomen voor ze op dinsdag, een blauwe doos (ze hebben een kindje van 7 maanden). Ik ben meteen gaan aanbellen maar ze deden niet open. Nu is het vrijdag, ik ben letterlijk elke dag geweest maar ze doen gewoon niet open. Ze zien me aankomen langs het raam met die doos in mijn hand, ik hoor dat ze thuis zijn, maar ik sta steeds voor een dichte deur. De bel doet het, ik ben zowel vroeg in de avond als iets later geweest (ze werken beiden), maar nee. Ik hoor ze praten door het open raam maar ze doen gewoon de deur niet open. Ze zijn ook niet bij ons aan de deur geweest om hun pakket op te halen.

Wat zal ik nou doen? Een ding van niks, maar die doos staat hier maar, ik vraag me af waarom ze hem niet ophalen... of dat er iets ergs is. Ik denk het niet, want soms zien we elkaar van ver en zwaaien we. Maar het is toch raar als je je buurvrouw voor een dichte deur laat staan, die alleen maar JOUW pakket wil afgeven?;)

Komt mijn man net binnen van de postbode, met NOG een pakket voor hun. Hoe lang gaat dit verhaal duren ;)

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Kun je het pakket niet ergens achter zetten oid met een briefje erbij? Anders blijf je bezig en het lijkt me behoorlijk irritant..

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Even een briefje door hun brievenbus gooien dat jullie pakket hebben voor hun en graag zsm ophalen.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Weet je zeker dat de bel werkt?

Vervelend zeg. Ik zou een briefje in de bus doen dat je een pakketje voor ze hebt (nu zelfs al twee) en dat je geprobeerd hebt hem af te geven bij ze.

Als ze daarop niet zouden reageren in hun schuur/deur zetten. Dan heb je moeite genoeg gedaan.

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Briefje in hun bus dat ze nog 3 dagen hebben om t op te halen anders zet je t voor hun voordeur op straat en dan is t voor een ieder die t eil hebben ;)

Niet serieus natuurlijk deze reactie. Vreemd is t wel dat ze niet open doen

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.608
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik herken t, had ook zulke buren(in NL). Nam ook pakketten voor ze aan, na weken heb ik het terug gestuurd en nam niks meer ze aan, klaar.

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ehm ik zou het ondertussen bij de voordeur zetten en daarna nooit meer wat aannemen vind het nogal aso.

8. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Plak een briefje op hun deur, dat je meerdere keren hebt aangebeld terwijl zij thuis waren om die blauwe doos te bezorgen, en dat je het vreemd vond dat ze nooit open deden. Vermeld erbij op welke dagen en welke tijdstippen ze hun pakketten kunnen ophalen bij je, en een termijn. Verstrijkt deze termijn en hebben ze hun pakketten niet opgehaald, dan zet je ze neer recht voor hun deur, hun risico als ze dan door iemand anders worden meegenomen.

Duidelijker dan dit kan niet lijkt me. Je hebt voldoende pogingen gedaan om ze te geven, je geeft ze nu nog even de tijd om ze zelf te komen halen. Op gegeven moment is het gewoon klaar.

9. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Inderdaad een briefje denk ik.
    Vind het trouwens wel super aardig van je dat je zelf met het pakketje langs gaat.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Briefje in de bus gooien. Haal het op, anders gooi ik het weg.
    (Maak een kopie van het briefje, anders krijg je dat gezeik weer: 'we hebben niets ontvangen, blah blah)

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Terugbrengen naar de post?

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou een briefje bij ze door de bus gooien met;'We hebben twee pakketjes voor jullie aangenomen en meerdere malen geprobeerd ze af te geven bij jullie, maar jullie doen telkens niet open... Graag zsm af komen halen, bedankt!'
    Ik vind het vrij asociaal om je deur gewoon niet te openen wanneer je ziet dat je buurvrouw eraan komt :|

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Waarom niet serieus? Ik zou het ook zo doen. Je hebt het vaak genoeg geprobeerd en lang genoeg de tijd gegeven.
    Ik was hem niet komen brengen denk ik. Ben de postbode niet. Ze komen het zelf maar halen.

14. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh wat lastig.
    Zie je van welk bedrijf het komt? Misschien heb even bellen.
    Op het raam kloppen? Ipv aanbellen?
    En anders terug sturen en niks meer aannemen.

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Wat vreemd is dat zij natuurlijk ook een briefje in de brievenbus krijgen dat er een pakketje bij jullie ligt...en ze niet even langskomen.

En slim die man van jou om nog een pakket aan te nemen :p

16. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en ik zou de volgende keer idd geen pakket meer voor ze aannemen...

17. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou het gewoon voor de deur zetten met de boodschap dat je op deze manier geen pakketten meer voor ze wil aannemen.

18. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Voor de deur gaan staan en de bel ingedrukt houden tot ze open doen. Hopelijk hebben ze een rotbel :D

Haha, zij kinderachtig, dan ik ook! Wat flauw zeg, dat ze niet open doen... Ik zou inderdaad een briefje doen dat ze 3 dagen hebben om het te komen halen en het daarna voor de deur zetten. Je bent geen opslag...

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Pontificaal voor hun voordeur neerzetten zodat ze er zowat over struikelen als ze naar buiten willen. Tja, dan moeten ze het wel bij hun naar binnen brengen.

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zit er nog wat leuks in trouwens? Als de drie dagen om zijn is het voor jou! Hahaha

Zal vast geen nieuwe laptop zijn ;)

Deel Deze Pagina