Lastig werk-dilemma

Discussie in 'De lounge' gestart door Ronvan, 4 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ronvan

Ronvan Lid

18 nov 2020
    16
    4
    3
    Man
    Ik werk inmiddels 17 jaar bij dezelfde baas in dezelfde functie. Afgelopen Januari heeft een bedrijf me benaderd met de vraag of ik intresse had om bij hun te komen werken. Financieel is het wel een verbetering ( ongeveer een €400,- per maand). Nu zit is ik met het dilemma, ga je wisselen van baan of wil je lekker in je comfort-zone blijven en alles houden zoals het was.

Wat zouden jullie doen?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.813
    9.319
    113
    Gelderland
    Ik persoonlijk zou alleen van baan wisselen als ik merk dat ik niet meer op mijn plek zit bij mijn huidige werkgever. Voor mij zou flexibiliteit en reistijd heel belangrijk zijn.
    Voor het geld zou ik het persoonlijk niet doen maar dat komt ook omdat onze huidige financiële situatie dat toelaat.

400 is veel geld maar wellicht valt er eventueel bij je huidige werkgever nog iets te onderhandelen/bespreken?

3. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

17 mei 2019
    559
    351
    63
    Vrouw
    Ik ben het type dat zich wil blijven ontwikkelen en geprikkeld wil blijven door een nieuwe werkomgeving dus ik zou na zoveel tijd gaan voor een nieuwe uitdaging. Maar als je nog erg blij met je huidige functie en werkomstandigheden zou ik bij je huidige werkgever blijven. Heeft de andere baan naast meer loon nog andere voordelen? Dichter bij huis, andere/betere werktijden, beter te combineren met het gezin? Deze vragen zouden voor mij belangrijk zijn.....

puzzelstukje vindt dit leuk.
  4. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.892
    4.164
    113
    Vrouw
    Voor alleen het salaris zou ik niet wisselen. Dat zou je eventueel kunnen aankaarten bij je eigen bedrijf.

Alle keren dat ik ben gewisseld van baan was omdat ik het bij mijn werk niet meer naar mijn zin had en/of toe was aan iets anders.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Alleen financiën is geen reden om te verkassen. Geld maakt niet gelukkig. Dus de vraag zou vooral zijn, wat haal je er verder uit?
    Ik vind het op zich wel een goed idee om soms wel uit je comfortzone te gaan, maar dat hoeft niet bij een andere werkgever. Als je twijfelt betekent het wel vaak dat er iets in je geraakt wordt. Ik zou dus even goed kijken wat het bij jou prikkelt en welke plek jouw dan biedt wat jij wilt hebben. Als het om het geld gaat, dan is dat een gesprek waard met je huidige werkgever. Als het om uitdaging gaat, dan is het belangrijk om te kijken of dat in je huidige functie kan of dat je een volgende stap wilt zetten.

Deel Deze Pagina