Hoihoi, Ik ben eigenlijk een beetje opzoek naar ervaringsverhalen van dames die zwanger zijn of zijn geweest en zelf een hartritmestoornis hebben. Hoe zij het zwanger zijn ervaren of hebben ervaren. Ook ben ik benieuwd naar het medicijngebruik en effect kind.. Ikzelf gebruik metoprolol ivm non-sustained vt's. Daarnaast heb ik ook dat mijn hart soms op hol slaat en heb ik pvc's. Nu worden die pvc's meer en krijg ik ook momenten dat mijn hart snel en irregulair gaat kloppen. (Duurt maar 5 sec), maar nooit eerder gehad. Heeft deze verandering met de zwangerschap te maken? Ik word er een beetje angstig door.... Ik ben benieuwd naar de verhalen van anderen...
Geen ervaring, sorry. Maar wou je toch even feliciteren met je zwangerschap �� Veel succes!
Hoi. ik heb wel ervaring al een hartritmestoornis sinds ik 12 ben. ik ben nu bijna 12 weken zwanger van de 2e en beide zwangerschappen meer last gehad. Voor mijn zwangerschap slikte ik tijdens een aanval propranolol, dit gebruik ik nu niet meer ikheb in de loop der jaren heel wat trucjes gevonden om mijn harslag onder controle te krijgen. Wel was mijn bevalling heel vervelend ik kwam tijdens de inleiding op de hartbewaking te liggen met een hartslagvan rond de 250. dag later heb ik een keizernede gekregen. Deze keer waarschijnlijk ook weer een keizersnede en extra controle tijdens mijn zwangerschap bij cardioloog. Hoe vaak slaat jou hart op hol is dat iets dagelijks?
Hoi Angela, Sorry voor mijn late reactie. Het was hier de afgelopen week (en) een ziekenboegje. heftig om tijdens de inleiding op de hartbewaking terecht te komen... Weten ze niet waar het bij jou vandaan komt? Mijn hart slaat misschien maar 3 keer per jaar op hol. De trigger is als ik buk of een snelle onverwachte beweging maak. Het lijkt wel of mijn hart dan beknelt raakt... Gelukkig duren die aanvallen maar heel even.. De cardioloog weet niet waar het vandaan komt. Daarbij kan het nu ook niet uitgebreid onderzocht worden ivm de zwangerschap. Mijn daadwerkelijke hartritmestoornis, de VT's, kunnen wel gevaarlijk zijn. Vandaar dat ik sowieso een keizersnede krijg. Ik hoop voor je dat je ook een keizersnede krijgt. Op een herhaling zit je natuurlijk niet op te wachten.... Hoe vaak komt het bij jou voor? Houdt het lang aan? Groetjes
Hoi, ten eerste gefeliciteerd! Ik heb zelf normaal geen hartritmestoornis, maar wel van week 8 tot en met week 13 last gehad van allerlei hartkwalen. Ik had het heel Erg benauwd (zuurstof level in bloed was echter wel goed) en een hoge bloeddruk, hiernaast (en dat heb ik dus nog steeds) een onregelmatige hartslag en hartkloppingen. Hij slaat vaak over. Omdat mijn HA en VK het niet vertrouwden hebben ze me uiteindelijk naar t ziekenhuis gestuurd. Hier heb ik een paar uur op de eerste harthulp gelegen. Uit dit onderzoek is exhter niks gekomen. Uiteindelijk hebben alle doktoren het daarom maar op mijn hormonen gegooid en verteld dat het tussen de 12 en 16 weken weg moest trekken, zo niet moest ik maar weer naar de HA. Met 13 weken was de benauwdheid ineens van de ene op de andere dag verdwenen! De hartkloppingen en onregelmatige hartslag heb ik helaas nog steeds en t went op zich wel...voor mij was t voornamelijk erg schrikken om t gevoel te hebben day je te weinig lucht krijgt en al helemaal extra eng omdat ik voor t eerst en net zwanger was. Maar de doktoren hebben elk onderzoek wat ze konden op me losgelaten en dat was erg geruststellend! Zoals gezegd misschien niet helemaal de ervaring waarna je op zoek bent maar ik hoop dat de doktoren je zo kunnen geruststellen als ze bij mij hebben gedaan. De zorgen gaan niet weg maar worden wel "gedempt"
Hallo. Ik heb atrium fibrileren en tachycadrie en exstra systole. Bij mij is het niet onder controlen te krijgen en heb al 5 ablaties gehad. Onze zoon is met 32 weken spontaan geboren. Mijn lichaam kon het jammer genoeg niet meer aan en stote de baby af. Ik heb dagen wel meer ritmestornisse. dan een normaal sinusritme. Dus is het niet met jou te vergelijken. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben nu zwAnger en heb hartritmestoornissen heb ook een pacemaker Had medicijnen carfedilol en peridonpril maar daar moest ik onmiddellijk mee stoppen De gyn zei laatst wel dat de kans op een keizersnee groot aanwezig is
Ik heb een inappropiate sinus tachycardie, oftewel een enorm hoge hartslag op de meest rare momenten. Ivm met de zwangerschap slik ik nu Propranolol 80mg. Ik mag gewoon natuurlijk bevallen zolang het goed blijft gaan. Wel zullen Uk en ik 2 dagen in het ziekenhuis moeten blijven na de bevalling, en of Uk bij mij op de kamer mag en om de 3uur gemonitord wordt of dat zij naar de kinderafdeling gaat en daar 2x24 uur gemonitord word is nog niet duidelijk. Die onregelmatige hartslag waar je naar vroeg, ik weet niet of dit met de zwangerschap te maken heeft. Leg het anders eens bij je cardioloog voor.