Weet er hier iemand hoe het zit met het verdelen van de banksaldo's vanaf het moment van indiening van een voorlopige voorziening? Het zit als volgt , huur woning en dus beiden verantwoordelijk voor de huur ed. Maar ex wil niet meer mee betalen en lekker schulden opbouwen en al het inkomen van zijn rekening pinnen zodat er niets te verdelen valt qua banksaldo. Kan dit zomaar? (Het is weekend dus advocaat is niet bereikbaar voor dit soort vragen)
Is er geen familie waar je naartoe kan tot je zelf een huis hebt? Ga bij die man weg. Dadelijk helpt ie je financieel ook nog de vernieling in.
Het is vrijdag toch? Of hebben advocaten 3 dagen weekend? Bij een koophuis is het zo dat ze als je beiden een betalingsverplichting hebt aan de hypotheek, je beiden voor het hele bedrag verantwoordelijk bent. Dus als de een niet betaalt, draait de ander ervoor op. Ik weet ook niet precies wat je moet doen om niet hoofdelijk aansprakelijk te worden. Weet niet hoe dat zit met een huurwoning. Sterkte, lijkt me een rotsituatie waar je in zit.
Ik wil er niet teveel over kwijt ivm herkenning. Maar wat dat betreft is dat nu geregeld alleen loop ik nu tegen dit soort "financiele" dingen aan. En ik heb geen idee wat en of hoe ik hier wat aan kan doen.
Klopt maar mn advocaat is vandaag niet bereikbaar vanaf maandag pas, dus dat wordt een lang weekend met dit soort stress vragen. Dankjewel
Ben je met hem getrouwd? Misschien is het juridisch loket nog te bereiken om antwoord te geven op deze vragen?
Ik zou melding doen bij de politie. Zodat je zwart op wit hebt vanaf wanneer je man geld is gaan verduisteren zonder toestemming. Waarschijnlijk doen ze er niks mee, maar toch goed om op papier te hebben. Daarnaast alle bankpassen laten blokkeren.
Ik kan er vrij weinig aan doen, maar het is wel belangrijk dat ik zelf zorg voor alles dat kan later ook weer meewegen in de afweging wie in het huis mag blijven Dat oa.