Graag jullie mening over het volgende: Tobin is nu bijna 7 weken. Op zich gaat alles goed, behalve het slapen. Hij doet echt alleen hazenslaapjes van ca. 3 kwartier tot een uur. Daarna wordt hij altijd wakker, heel soms valt hij daarna nog in slaap, maar meestal gaat hij huilen en dus niet meer slapen. Dit gaat eigenlijk 24/7 door, ook 's nachts, alhoewel hij 's nachts wel iets langer slaapt, maar nog niet om over naar huis te schrijven. En als hij 's nachts wakker wordt is dat dus niet van de honger, want als ik hem bij me neem valt hij vaak snel weer in slaap. Maar ja, dat gaat wel behoorlijk ten koste van mijn (en mijn mans) nachtrust. Nu kreeg ik ineens de geniale ingeving dat inbakeren (met de Puckababy?) misschien wel een goed idee zou zijn. Maar ja, in mijn ingeving wel zo geniaal? Ik hoor graag hoe jullie erover denken. Alvast dank voor het meedenken!
Hey meis, Ja, ik weet niet of je mijn eerdere berichtje in ons topic hebt gelezen, maar ik had het je al min of meer geadviseerd. Ik heb bij beiden gebruik gemaakt van een inbakerdoek (Pacco) en ik heb er super goede ervaringen mee. Van super onrustige slapers kreeg ik super rustige slapers! Ik vind het zeker de overweging waard. xsxs
Wij zijn Yara bij 5 weken in gaan bakeren met de Swaddleme omdat haar armpjes echt vast moeten wat niet met de pucka kan en wat een uitvinding!!!! Van 15 minuten slaap naar 3 uurtjes in de ochtend, 2 in de middag en 1 in de avond en dan om 20:00 naar bed!
Bij Justin werkte dat goed inderdaad !! Weet het niet zeker maar volgens mij heb ik nog zo'n puckababy liggen.
@ Wonder: Oh nee, die reactie heb ik over het hoofd gezien! Dank voor je reactie hier. @ Mamalijntje: Tobin maait niet heel erg met zijn armpjes, dus die hoeven niet persé echt vast zeg maar. Hij slaapt gewoon zo onwijs onrustig en kort. @ Mirjam: Jij goede ervaringen dus.
hier geen persoonlijke ervaring, maar het dochtertje van mijn vriendin sliep heel goed met een puckababy hoogstens het proberen waard
Ik heb lukas ook ingebakerd al baby zijnde. Dat scheelde een hoop frustratie bij hem en bij mij! Bij Noa heb ik het ook een paar keer gedaan, maar die sliep al snel goed door zonder. Ik heb volgens mij nog een puckababy liggen, dus als je het wilt uitproberen....
Hier werkte de puckababy ook als een trein. Ons meisje wilde ook alleen maar bij mij of m'n vriend slapen, maar sinds we de puckababy gebruiken, slaapt ze heerlijk in haar eigen bedje. Ook 's nachts slaapt ze 6 uur aan een stuk. Heerlijk om haar zo tevreden te zien.
@ Caro: Ja, ik wil het graag uitproberen, maar wil er niet nog bijv. een week mee wachten. Als ik 'm vandaag nog zou kunnen ophalen maak ik (wederom!) graag gebruik van je aanbod. Anders rijden we vanmiddag even naar Utrecht.
Hmmm, dat wordt lastig want we staan op het punt om weg te gaan voor de dag. En ik zou hem eerst van zolder af moeten graven.
Hier geen ervaring, Irem is wel een keer ingebakerd in het ziekenhuis maar dat leverde hier niets op, voor die ene keer dan. Maar het lijkt me absoluut het proberen waard voor Tobin!
Ik weet niet hoe groot/sterk Tobin is, maar anders zou je eerst met een hydrofielluier zijn armpjes in kunnen bakeren, om te kijken of het werkt! Hier ging het prima, en sliep hij zo zelfs beter dan in zijn Puckababy (a 40 euro )
Hey Mermaid! Fiene hebben we ingebakerd vanaf 6 weken, en het werkte super! We hebben het boek 'regelmaat en inbakeren' als leidraad gebruikt. Bij het wakker worden uitbakeren en gelijk voeden, dan even 'spelen' (bij hele jonge babies is dat de verschoontijd en misschien heel kort even wakker. En dan bij de eerste tekenen van moeheid inbakeren en wakker in bedje leggen. In het begin hoort huilen erbij, maar dat moet je dan ook de tijd geven. De duur van het huilen werd steeds minder en al snel konden we Fiene inbakeren, wegleggen en ging ze zelf heerlijk en diep slapen. Google het boek anders even!
Hier ook ervaring met de Puckababy, erg fijn! En met de SwaddleMe. Als ze erg onrustig is, legden we haar daarin, dan zitten de armpjes ook vast. Nu wil ze graag los...protesten worden steeds heviger. Maar de armen gaan nog alle kanten op . Ben het vandaag een dagje los aan het proberen, maar nog geen doorslaand succes...