Af en toe heb ik fruit dat nog niet rijp is. Ik geef mijn dochter dan wel eens een handje rozijntje maar ik weet dat dat eigenlijk geen fruitvervanger is maar eerder een lekkernij door de suikers. Hoe lossen jullie dit op? Hebben jullie potjes achter de hand? Onze dochter is bijna 2 en ik heb geen potjes meer omdat ze liever stukjes eet. Ik kan natuurlijk een beetje pure appelmoes geven als ze dat wil (krijgt ze wel eens na het warm eten en daar is ze dol op) of een zakje knijpfruit (nog niet geprobeerd overigens of ze dat wil). Of is het een idee om ze te koken? Iemand (budgetvriendelijke) tips?
Wat je nu doet, is toch prima? En heb niet altijd een appeltje in huis ofzo? Daar valt weinig niet rijp aan te zijn. Hier ben ik zelf dol op groenige bananen en die eet ons zoontje ook gewoon. Je kunt eventueel ook diepvriesfruit halen. Is niet duur en zo ontdooid.
Ik heb enorme fruit eters, dus een dagje geen fruit is hier echt geen optie...(vind het zelf ook te belangrijk om over te slaan) Ik zorg dat ik (in dit seizoen) altijd appels, rijpe bananen en mandarijnen in huis heb. Appels en mandrijnen kan je zo eten zonder te wachten tot ze rijp zijn. Wij hebben sowieso de hele week door een volle fruitmand liggen, dus het overkomt me nooit eigenlijk..
Hier slechte fruiteters, op dochter na.. dus het kwam inderdaad weleens voor dat ik alleen onrijp fruit had.. ik had altijd (pure) appelmoes of een potje in huis. Nu heb ik altijd appels haha.
Inderdaad, appels kunnen toch altijd? Ze is toch oud genoeg om het niet meer vooraf te koken? Of mandarijntjes, druiven? En anders zorgen dat je altijd rijp fruit in huis heb, wij hebben altijd rijpe bananen liggen, koop ze ook nooit helemaal onrijp.
Beetje opletten in welke staat van rijpheid )) je je fruit koopt. Ik probeert het altijd zo te plannen dat er altijd wel iets rijp genoeg is om te eten. En voor noodgevallen (bijv. onderweg ook heel makkelijk) heb ik wel vaker zo'n knijpzakje in huis.
Appels zijn er altijd, of druiven, en nu ook mandarijnen. Ik ga een keer of twee per week naar de winkel, dus ik check altijd wat ik nodig heb voor ik vertrek.
Je kunt ook zakjes diepvries fruit kopen bij de Lidl.. dan kun je een lekkere smoothie maken met aardbeien en bosvruchten bijvoorbeeld.
Wat je als alternatief kunt geven: - diepvriesfruit - te harde/zure appels even in stukjes in de magnetron - rauwkost aanbieden (als je dat wel in huis hebt) Bij ons komt het overigens nooit voor dat we geen (rijp) fruit in huis hebben en ik doe gewoon maar 1x per week de boodschappen. Ik sla dan groots in (voor 2 volwassenen en 2 kids: 1 zak appels, 1 zak peren, 2 trossen bananen, een paar kiwi's, 1 zak wortels, 2 bakjes cherrytomaten, 1 komkommer, 2 doosjes diepvriesfruit, 3-pak paprika's). De meest rijpe producten eten we als eerst. Zo hebben we de hele week genoeg fruit en rauwkost. Succes!
ik heb ook altijd appels in huis die kunnen altijd wel. mandarijnen kunnen ook altijd wel. dat spul heb ik altijd wel liggen. peren, kiwi en bananen wachten gewoon even tot ze rijp zijn. heb ik eind van de week ook nog wat. doe namelijk maar 1x boodschappen in de week. maar echt altijd goed fruit in huis. zo nu en dan doe ik ook wel eens wat komkommer ipv fruit. daar zijn ze ook dol op. mijn zoon is een slechte groente eter. maar pakt wel 3x per dag een stuk fruit. vind het dus extra belangrijk dat ik altijd fruit heb.
Een kind van die leeftijd geef je toch geen potje meer? Je kunt haar gewoon een appel geven. Is toch ook prima fruit? Of is er een reden dat je potjes, gepureerd of gekookt fruit moet geven aan je kindje? Mjn dl eet gewoon appels uit het vuistje ongesneden, ongeschild. Gaat prima.
maar potjes zijn langer houdbaar dan een appel dus achter de hand kun je ze altijd hebben. Tenslotte eet ik ook nog steeds uit een potje -mijn appelmoes tenminste. Verder had ik indertijd vaak wel blikken fruit in huis achter de hand. Dat is niet ideaal, qua suikers: Ik spoelde de siroop er dan wel af, dus dat vond ik op die manier dan een beter alternatief, dan geen fruit. Met name perzik en peer in blik vond ik altijd wel handig.
heb altijd minimaal vier soort in huis, dus altijd wel iets te doen. appels z gaan hier goed naar binnen
Herken het probleem wel heb wel eens en topic gelezen over een banaan in magnetron om hem sneller zacht te krijgen misschien dat iemand anders beter weet hoe of wat dat moet
Dat komt hier nooit voor...ik heb altijd kilo's fruit liggen en ja het kan zijn dat daar een nog geen rijpe kiwi of peer bij zit. Nou dan pakken ze die dag maar een appel, druiven mandarijn, banaan oid.
Bedankt voor de reacties. Ik vind appels soms nog wel hard hoor, ik heb nu ook appels maar die zijn dan nog niet lekker van smaak en hard.
Ze mag gewoon rauw fruit hoor, geef eigenlijk al een hele tijd geen potjes/moes meer. Ik kan appels natuurlijk wel koken als ze nog te hard zijn.
Hier eten ze vanaf een maand of 10 gewoon hele appels waar ze stukken vanaf bijten. Ook partjes zo. Jouw kindje is bijna 2.
Hier ook al voor ze een jaar waren aan de appels.. Ediz is er dol op, die eet zo een hele appel in 4 stukken op