angst om kindje te verliezen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tycoonmar, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tycoonmar

tycoonmar Lid

25 nov 2009
    41
    0
    0
    Huisvrouw
    Hellevoetsluis
    vroeg me af of meerdere zwangere er last van hebben de angst om de kleine te verliezen ik heb het namelijk nu veel erger als bij de eerste ben altijd bang dat het een voorteken is .
    zou graag horen van andere die daar ook last van hadden en toch alles goed is gegaan tijdens bevalling .
    voor de rest is de kleine ook gezond en groeit goed en ben zelf ook helemaal fit en doe alles eet gezond rook drink niet(logisch) maar voor sommige niet en beweeg gezond.
    dus eigenlijk geen reden om me zorgen te maken maar doe het toch...helaas:(

groetjes marjolein

2. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend dat je je zo voelt.
    Ik ben nu zwanger van de eerste en heb dus alleen deze ervaring nog maar. Ik ben helemaal niet bang en er niet mee bezig. Al zit er wel in mijn achterhoofd dat er vanalles mis kan gaan hoor.

Ik heb wel eens vaker gehoord dat vrouwen dit bij de tweede wél hebben. Alles al eens meegemaakt hebben en al moeder zijn maakt misschien dat je meer nadenkt over alle mogelijke nare scenarios.
    Ik hoop dat dit je zorgen een beetje weg kunnen nemen en dat je toch nog kunt genieten van de kleine!

3. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik heb er ook last van met vlagen!
    Zeker als ik weer eens iets lees of zie op tv wat er mee in verbinding staat slaat de angst onherroepelijk toe!

Mijn eerste zwangerschap is zo spoedig verlopen dat ik ook wel eens bang ben dat de tweede minder voorspoedig verloopt.
    En misschien nog iets heel raars: de bekende naald gaf altijd 2 kinderen aan en nu ineens 3! Dan denk ik ook gelijk het ergste!

Tussen de "paniek aanvallen" in ben ik wel reuze blij en heb ik de volste vertrouwen , maar er blijven van die kleine momentjes:(

4. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik heb er ook last van. Misschien ook wel een beetje omdat we de 20-weken echo nog niet gehad hebben. Er zit steeds een duiveltje in m'n achterhoofd die zegt dat er iets niet goed zit..

5. tycoonmar

tycoonmar Lid

25 nov 2009
    41
    0
    0
    Huisvrouw
    Hellevoetsluis
    aan de ene kant toch geruststelend dat meerdere er soms last van hebben en het is ook niet zo dat ik er heel de dag aan moet denken maar inderdaad ook met vlagen.

komt misschien ook omdat het zo gewenst is en we niet kunnen wachten tot hij er is en mijn dochter kan ook niet wachten.

bedankt voor de reactie s en ga proberen als het in mijn hoofd komt positiever te denken .

groetjes marjolein

6. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    ja ik heb hier ook last van...:( wordt er soms gek van..heb geen enkele reden om bang te zijn,alles gaat goed en alle controles en onderzoeken(bloeddruk,suiker enz) zijn allemaal goed! dussss :D maar soms heb ik echt een gevoel van...:( en als ik dan dingen op internet lees wordt ik alleen maar banger...:(

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik had deze angst juist bij de 1ste meer dan nu bij deze. Ik heb het nu veel drukker waardoor ik minder tijd heb om te panieken als toen bij dochter. En dit kindje is veel actiever dan de oudste was. Maar zodra ik de kleine even niet gevoeld heb, dan moet ik er wel meteen aan denken.

8. misa

misa Niet meer actief

Nog een poging om te helpen:
    Het gaat vaker goed dan fout!
    En op internet staan veel meer negatieve gevallen dan positieve he!!

Wij weten ook dat er vanalles mis kan gaan. Maar dat kan altijd, ook tijdens de bevalling of als je kindje al 3 is ofzo. Wij proberen dan ook te leven en vooral te genieten: het gaat nu allemaal goed! Als er iets niet goed gaat dan is dat verschrikkelijk, maar dan kijken we dan wel hoe we ermee gaan dealen. Maar goed, als je zo niet denkt, dan is het lastig om te schakelen..! :)
    Geniet van jullie wondertjes!!

9. tycoonmar

tycoonmar Lid

25 nov 2009
    41
    0
    0
    Huisvrouw
    Hellevoetsluis
    mooi gezegt jois !!!
    je hebt ook gelijk maar soms is het moeilijk zo te denken als je angstig ben van jezelf is het soms lastig en je word nou eenmaal angstiger als je kinderen hebt ...

bedankt voor alle reacties en wens iedereen veel geluk !!!!

greets marjolein

Deel Deze Pagina