Ik snap er geen hol van maar ik kreeg dit jaar blauwe enveloppen van 2006, 2008 en 2010. Dat is toch te zot voor woorden? Ik heb gewoon betaald maareh, waarom oude koeien uit de sloot halen? Waarom hebben ze niet meteen met mij dit afgehandeld? Ik ben dit jaar 2500 euro kwijt door deze grapjes. Heeft Nederland opeens geld nodig?
Tot 5 jaar terug kunnen ze je nog aanslagen sturen.. Daarom bewaar ik altijd al mijn belasting aangiftes etc. (van 5 jaar dan he, want daarna verjaart het geloof ik) Maar dat is niet zo fijn zeg! Dat je ze nu nog krijgt, ik vind ook dat ze dat wel eerder kunnen doen!
Sinds ik ge-emigreerd ben naar Denemarken, kreeg ik tot vorige maand, elke maand een blauwe envelop! Dan moest ik 800 euro betalen en dan 340 en dan 120 etc etc. Ook zag ik op het nieuws dat het met Nederland niet zo goed gaat
Als je al je administratie kwa belasting nog hebt van die jaren is het misschien wel verstandig om het ff na te kijken. Ook de belasting dienst maakt fouten... Maar wat rot zeg! Zeker nu je niet meer hier woont, maar wel steeds nog moet betalen. Ja met heel europa niet zo best geloof ik.. Ivm Griekenland etc.
Belachelijk hè. Zon envelop kan jou zo chagrijnig maken!!! Ik kreeg ineens een envelop voor wegenbelasting. Zou de auto incasso stopgezet hebben en zou dus zelf moeten overmaken. Weet hier niks van en elke maand gedacht dat het er af ging, anders krijg je wel een acceptgiro thuis.... Nou nee hoor... Ineen heel wat maanden in 1 x betalen. Vreemd ook dat ze er dan bij vermelden dat ik het stop heb gezet,.......pffff Leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker ook niet
ja maar dat kan toch zomaar niet? Ik bedoel, je weet toch wat je invult in zo een programma en zo? Als dat gewoon goed is dan kunnen ze niet opeens een bedrag van je eisen... Tenzij je zelf een fout maakt maar waarom zou je elk jaar zo een fout maken? Is het de belastingdienst niet die er naast zit?
marik heb je het geld van de wegenbelasting niet overgehouden dan? Hier gaat het van onze "rekeningen-rekening" af. Als het niet wordt afgeschreven blijft het gewoon staan en als ze dan na 6 maanden in een keer een rekening sturen dan staat dat er gewoon op... of hebben jullie het niet apart?
Er zijn ook heel wat mensen die dat soort dingen niet up to date houden he? (Weet natuurlijk niet of dat in jullie geval zo is, maar hoor het wel vaker om me heen.. En is echt gewoon een kwestie van goed bijhouden of er iets verandert in je situatie en dit op tijd doorgeven).
Vreemd. Ik heb me indertijd (1997) toen ik naar Engeland vertrok uitgemeld bij de belastingdienst, en toen heb ik een melding ontvangen dat ik niet meer belastingplichtig was in Nederland. Ik heb sindsdien nooit meer iets van ze vernomen... Heb je wel aangegeven dat je naar het buitenland bent verhuisd of sta je nog steeds in Nederland ingeschreven?
Tegenwoordig hoef je dat niet meer zelf door te geven geloof ik, gaat via de gemeente, dus als je daar alles goed hebt doorgegeven komt het automatisch bij de belastingdienst. Over zoveel moeten betalen, is zuur, maar aan de andere kant, als je moet betalen is er ook iets goed. Het gaat namelijk naar inkomen, dus hoe meer je verdiend hoe meer betalen. Ik zou graag wat meer moeten betalen hoor
ze mogen er 5 jaar over doen. En dat doen ze dus ook regelmatig. Je krijgt dan wel een voorlopige aanslag maar de definitieve kan dus nog even op zich laten wachten. Daarbij kan als je fouten hebt gemaakt ook nog een latere correctie plaatsvinden (als de bd erachter komt).
Als je officieel uit NL uitgeschreven bent moet je sowieso alle blauwe brieven uit Heerlen krijgen en niet uit je oude woonplaats. Dat geintje flikten ze me 10 jaar geleden ook en was mooi foutje. Ik zou even met Heerlen bellen of dit wel klopt.
Tja, ik ken het.. Hier ook door een fout van de accountant eens ruim 4000,- terug moeten betalen... Kreeg ik ineens controle van mijn papieren.. Sindsdien ben ik wat huiverig voor die blauwe enveloppen. Leuker kunnen we het niet maken... ( zeggen ze dan in hun slogan.. )
Inderdaad....ze kunnen tot vijf jaar blauwe enveloppen sturen. Goed je administratie bijhouden dus!! En je kunt nog zo goed 'de programma's invullen' toch wijzigt er vaak nog wel wat. De hoogte van je salaris bijvoorbeeld. En ja...dat wordt dan weer verrekend. Maare...ben het met je eens. Leuk is het niet! Helemaal als het om zulke bedragen gaat.
Maar ik snap hier iets niet. Als je een blauwe envelop krijgt waar je niet op gerekend had dan kijk je toch even waarvoor dat is. En als je denk dat het niet terecht is dan ga je er toch gewoon achteraan? Dat betaal je toch niet zonder er over na te denken? Alle overheidsinstanties maken fouten. En als het wel terecht is, is het met grote bedragen wel mooi kl*te. Ik had het dit jaar met het waterschap. Bleek er fouten in hun admin te zitten. Dame aan de telefoon waarschuwde me alvast dat het antwoord even op zich kon laten wachten omdat ze duizenden bezwaarschriften binnen hadden gekregen. Dit ging overigens over 'slechts' 50 euro. Het is niet dat ik het niet heb, maar mijn geld groeit ook niet op m'n rug.
Ik snap ook niet zo goed dat ze nog brieven sturen van jaren terug..ik doe elk jaar aangifte en krijg in dat zelfde jaar altijd zowel de voorlopige als de definitieve aanslag. Heb ook nog nooit iets terug hoeven te betalen. wel eens zorgtoeslag maar ook di ebrief kwam al snel. Toch gek dat de bel dienst zo verschillend werkt bij iedereen..
ik kreeg ook over 2009 een belastingbrief hoor hij was op 0 gezet dus het was gelukkig in orde maar vond het ook wel laat