Tja misschien een hele vreemde vraag hoor. Ik zal het even uitleggen: Toen Kylian geboren werd is dit via een spoedkeizersnee gegaan. Ik heb toen van zondag tot woensdag in het ziekenhuis gelegen. Alleen ik kreeg buiten de opa's en oma's geen visite en heb dus de meeste van de tijd met Jan en Kylian alleen op mijn kamer gezeten. Maar goed eenmaal thuis dacht ik dat de visite wel zou komen, maar helaas pindakaas, buiten mijn oom en tante is er niemand geweest. Totdat de kraamzorg ook vertrok en toen begon het te bellen en te lopen en ja toen moesten wij alles alleen doen. Achteraf vond ik dit vervelend, op het moment dat er hulp was hadden we geen visite, en toen we geen hulp meer hadden en alles alleen moesten doen hadden we de keet ook nog eens vol zitten. Nu denk ik er dus sterk over om het volgende in het geboortekaartje op te nemen. Visite vinden wij fijn maar mag het tijdens de kraamtijd zijn. Wat denken jullie kan ik dat maken of ben ik nu heel onbeschoft?
Tuurlijk kan je dat maken, het is jouw kaartje, jouw kraamtijd, jouw wensen. Ik denk zelf dat eerlijkheid in dit soort situaties het beste is, en als er dan toch nog iemand tussen zit die het onbeschoft vind, nou ja, wil je die dan wel op visite om de blije gebeurtenis met je te vieren? Mensen met een beetje inlevingsvermogen snappen het heus wel. Ik zou het gewoon doen.
Visite vinden we erg fijn, en het mag ook in de eerste 2 weken van de kraamtijd zijn. Visite vinden we erg fijn, en het liefst mag het in de kraamtijd zijn. Ik zou er zoiets van maken. Mensen blijven vaak de eerste periode weg, omdat ze het kersverse gezinnetje met rust willen laten. De zin die je zelf opschreef, kan best, alleen lijkt het erop dat jullie na die 2 weken geen visite meer willen ontvangen. Ik weet niet hoeveel bekenden jullie hebben, maar als je alle visite in 2 weken wilt ontvangen, wordt het dan niet te druk?
gewoon doen. of 'visite vinden we fijn, dit mág tijdens de kraamtijd zijn'.. mogelijk dachten mensen in het begin... oh ze zal het waar zwaar hebben en geen behoefte aan hebben.
Besef je dat onder kraamtijd de eerste 6 weken na je bevalling worden gerekend. Ik weet niet hoeveel mensen jullie verwachten maar pas op voor neit teveel drukte. Wij hebben zelf een kraamfeest gegeven. Direct bij het geboortekaartje een uitnodiging gedaan en op een zaterdag 80 man gehad, een super leuke dag en in 1 klap van een groot deel van de visite af.
heb die zin wel vaker op een kaartje zien staan en het komt op mij totaal niet onbeschoft over...dus kan prima! alleen....hou er wel rekening mee dat met het begrip 'kraamtijd' vaak de eerste 6 weken wordt bedoeld, dus je blijft het risico houden dat mensen pas komen nadat de kraamhulp weg is...
Oh, ik heb er ook gewoon vorige keer zoiets opgezet. Wil je haar zien, dan ben je van harte welkom in de kraamtijd tussen zo en zo laat. Graag even bellen. Inderdaad, de kraamtijd duurt een week of 6. Veel mensen denken 'ik wacht wel tot de meeste visite geweest is en ze het wat minder druk heeft' of je het nou op het kaartje zet of niet. Ik had ze ook liever tijdens de eerste 2 weken gehad, toen ik nog wat hulp had, maar ja, dat hou je altijd.
Sommige mensen weten niet wat er onder kraamtijd verstaan wordt. Wij zetten er op dat ze eerst moeten bellen voor ze op bezoek komen. Ik vond het trouwens wel prettig dat niet iedereen direct op de stoep stond na mijn spoedkeizersnede, maar ik had ook wel last van complicaties erna.
goed idee! ik heb het zelfde meegemaakt en zat al te denken bij een eventuele volgende een kraamfeest te doen. ik vond dit helemaal niks twee weken later kwam de hele bubs pas. tewijl de kraamhulp weg was en mijn vriend weer aan het werk was.
Tuurlijk kan je dat maken ! Idd jullie kaartje, huisje, kindje en wensen. Gewoon doen. Veel mensen denken "laat de eerste paar dagen maar voor de familie" maar ja als iedereen dat doet komt er dus niemand.
Goed mijn hele familie bestaat dus uit - mijn ouders - mijn zus (maar die komt niet woont in amerika ) en haar gezin - een oom en tante (die dus de eerste week langs zijn gekomen - een oom en tante - nichtje met man en kind - nichtje met man en 2 kinderen (juist de laatste 3 willen altijd samen komen maar dat trek ik dus niet, niet weer als de kraamhulp net weg is 4 volwassenen en 3 kinderen tegelijk op visite) Mijn man's familie - zijn moeder met de man - zijn zus En voor de rest nog wat vrienden. Het gaat dus eigenlijk om niet zo heel veel mensen. Maar goed ik ga op zoek naar een leuke zin waaruit mensen het duidelijk wordt dat ik het liefst visite heb als ik ook nog hulp heb (eerst de kraamverzorgster en daarna mijn man) zonder dat ze zich op de tenen getrapt voelen. Groetje sAnita
Dat hadden wij er ook op gezet. Bezoek graag tijdens de kraamtijd. Handig, dacht ik, dan loopt de kraamzuster er nog. Maar wat deden sommige mensen. Die kwamen dan na 16.00 uur, als de kraamzuster net weg was. Zag je heel de dag niemand en na de middag liep het storm. Zal er voor de zekerheid dan tijden bijzetten.
Dat hadden we bij Kylian ook al gedaan dat we tussen 12 en 15 uur en na 18 uur rusten. Groetjes Antia
Hallo, Weet wel dat een kraamverzorgende er niet is om alleen maar koffie te schenken. De belangrijkste taak is dat de baby goed gaat drinken,groeien en de moeder goed uitgerust en alles weet van de verzorging en zo aan haar nieuwe taak als mama kan beginnen na deze 8 dagen. Natuurlijk is het fijn als iedereen is geweest als je nog hulp hebt maar denk wel na over de drukte in deze eeste week. Je moet wennen aan je nieuwe kindje en leven. Dit kost tijd en ENERGIE. Is het dan wel verstandig om iedereen in de eerste week te laten komen. Denk eens na over een middag waarop iedereen kan komen. Laat dan een vriend/vriendin helpen met de koffie en beschuit met muisjes. Ik denk dat je daar meer aan gaat hebben. Sterkte met nadeken. PS het is niet stom of onaardig om deze tekst op het kaartje te zetten. Het is jou leven/kaartje.
Je kunt ook op een leuke manier aangeven dat ze voor zichzelf moeten zorgen als ze langskomen. Bijv: Gezellig als je langskomt, de koffie staat klaar, schenk je wel zelf in, de kopjes staan op het aanrecht daar oid Maar wat jij bedacht had, vind ik zeker niet raar hoor! Je kunt het tegen die tijd natuurlijk ook tegen je familie zeggen dat je dat fijn vindt.
Dit ben ik pas nog tegengekomen ergens op een site. Bezoek vinden wij fijn, maar mag het de eerste 14 dagen zijn ? Weet niet of dit iets voor je is.
Huh ik dacht altijd dat de kraamtijd maar 7 dagen duurt, dat is zolang de zuster er is en dan is het voorbij. Hier hadden we onderaan tussen haakjes gezet (bezoek liefst in de kraamtijd) En tweederde van het bezoek kwam netjes de eeste week gelukkig. Dit gedaan omdat er bij mijn oudste niemand kwam terwijl ik elke dag klaar zat in bed van kom maar. En nog maanden met visite gezeten.
Hier dus idem dito. Ik weet dat de kraamverzorgster er voor mij is en ze kan dan ook goed een buffer zijn tussen mij/mijn kind en mijn familie (als je snapt wat ik bedoel). Ik wil namelijk nog wel eens over mijn eigen grenzen gaan en het lijkt me wel fijn als zij daar is om te remmen (kan mijn eigen man ook hoor maar dat is toch anders aldus deze eigenwijze trut ). En op 1 middag iedereen tegelijk ontvangen, tja klinkt leuk maar dat past dus niet in mijn huis en doordat ik MS heb kan ik dan zelf niet meer goed gesprekken volgen vanwege het vele geluid om mij heen. Groetjes anita