Nu al positiekleding....?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnestraal, 22 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik vraag me toch iets af hoor. Ben nu 7 weken zwanger en mijn broeken zitten nu al niet meer fijn! :( Is dat normaal? Je leest toch dat het buikje pas begint te groeien vanaf zo'n week of 12. We maken iedere week een buikfoto en daar zie je het ook op (en ja....we nemen de foto elke ochtend, dus het ligt niet aan een volle buik van het eten... :) ) Is dit iets wat jullie herkennen? Vindt het ook wat om nu al positiekleding te gaan kopen.. :(

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Je buik kan toch opgezet zijn. En ja als je broeken dan niet meer lekker zitten, zou ik het gewoon aan doen. Ik heb in het begin zo'n broek aan gehad met een klein beetje elastiek in de twee zijden, dus niet aan de voorkant. Dat ziet er niet uit als een positiebroek maar zit wel heel lekker. Had hem gekocht bij miss etam.

3. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Ik ben nog maar vijf weken zwanger en geen kilo aangekomen (1 eraf!), maar ik heb een dikke ronde buik. Ik zie er nu al zwanger uit. Af en toe trek ik kleren aan mijn 1e zwangerschap, omdat dat lekkerder zit. Van die strakke broeken krijg ik halverwege de dag buikpijn. Gewoon doen dus ! ;)

4. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik vond m eigen broeken ook gauw niet meer lekker zitten en daar kwamen de andere broeken gauw voor in de plaats!

5. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ik had ook met 7 weken al positiekleding nodig! Heb er zelfs ook iets over geschreven hier op het forum. Ik was er ook heel erg verbaast over. Ik kon wel nog een tijdje een heupbroek aan, die viel net onder mijn buik maar er moest wel echt een wijde bloes overheen want anders was die buik al behoorlijk zichtbaar. Ben altijd 'plat' geweest qua buik maar éénmaal zwanger ging het heel snel.
    Het vervelende vond ik vooral dat ik het toen nog niet wilde vertellen aan de mensen om mij heen, maar kon het haast niet verborgen houden.

6. sim

sim Niet meer actief

met dit weer houd je ook meer vocht vast (althans ik dan) en je darmen veranderen geloof ik ook van positie, als jij je niet meer lekker voelt in gewone kleding zou ik gewoon kijken voor wat nieuws, en er is overal opruiming nu, goed excuus zou ik zeggen! ;)

7. nijn

nijn Lid

28 apr 2006
    99
    0
    0
    Ik had met 8 weken ook al positiekleding aan met 12 weken een flinke buik.
    Ik had het niet eens tot 12 weken verborgen kunnen houden voor collega's.

8. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hoi ik herken het ook hoor!
    Dan komt er nog bij dat ik gewoon niet zeker ben van de termijn( is waarschijlijk langer dan wat de banner aangeeft....)maar ik draag al sinds een goede week een positiebroek, omdat al mijn broeken te strak rond mijn buik gingen zitten en ik daar beste buikpijn van kreeg. Maarja ik had eerst dus maar 1 positiespikerbroek bij miss etam gekocht en had al snel zoiets van ik heb niets om aan te trekken....
    En heb net een nieuwe baan en wacht mijn echo af totdat ik hun op de hoogte stel van mij zwangerschap.
    Dussss donderdag nog maar een leuke positiespijkerbroek gekocht die op een gewone lijkt (kunnen mijn oude shirts nog op ;) ) en nog wat langere shirtjes en positie shirtjes. Bij een errug leuk modern winkeltje: Katootje!
    Kon alleen niet echt slagen voor een leuke korte broek of rok :( Jurken zie je mijn buikje al duidelijk in namelijk.....

9. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    jeetje, wat hebben jullie allemaal al snel positiekleding aan! ik heb nu zelfs nog geen positiekleding! wel langere shirtjes enzo, maar pas mn heupspijkerbroeken nog, alhoewel die natuurlijk mooi onder mn buik zit!

liefs..

10. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ja dat zal het verschil zijn, jij draagt heupbroeken ;) mijn buikje begint waar de heupbroek eindigt, dus zelfs dat zit dan rot....

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    @klaasje: Ik kan mijn heupbroeken niet meer aan. Al van het begin niet meer. En als je ziet wat een superslank figuur jij van jezelf hebt, daar is ook niet iedereen mee gezegend. Dus ik denk dat je echt een uitzondering bent, de meesten kunnen hun kleding al snel niet meer aan. Ik krijg buikpijn van mijn oude broeken en rokken. Heb ook alles naar zolder gedaan, want ik erger me dood dat ik niks pas. Maar ja het hoort erbij. Wel goedkoop trouwens, als je alles nog aan kan haha

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik had ook al na 8 weken positie boeken aan omdat me gewone broeken niet meer paste of lekker zaten. Gewoon lekker aantrekken

13. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    haha ja het is idd geodkoper zo, maar weet je ik ben intussen wel al 18!!!!!!!!! kilo aangekomen!!! ja echt ik schrok er zelf ook van toen ik op de weegschaal stond!!! vraag me af hoe ik dat er in godsnaam af krijg! want je hoort heel veel die nog maar 10 kilo of minder zijn aangekomen! maar ja dat zien we dan wel weer!

en ja de ene word misschien dikker bij heupen ofzo, en andere bij buik, is natuurlijk bij iedereen verschillend!

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik hoorde dat borstvoeding ook heel erg helpt om het gewicht weer kwijt te raken. Klopt dit?

15. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    ja dat heb ik ook gehoord! maar ja weet niet of het klopt, denk dat het te maken heef, dat je dan nog steeds goed op je voeding moet letten!

ik geef zelf geen bortsvoeding, dus hoop dat het niet klopt haha

16. sim

sim Niet meer actief

ik was met mijn dochter 25 kilo :confused: aangekomen, ik woog ong 50 kilo toen ik zwanger raakte (veelte licht toen voor mijn lengte ik was echt dun toen, maarja, snelle schildklier) ik heb toen borstvoeding gegeven en was het echt na drie weken kwijt, dus dat verhaal klopt wel.
    daarvoor heb ik altijd heel veel getrimd, na mijn dochter nooit meer gedaan, dus uiteindelijk schommel ik steeds tussen de 55 en 57 kilo, ik voel me het lekkerst bij 59 ook omdat ik dan niet zo dun lijk. ben nu al 64, dus groei sneller dan de eerste zwangerschap, maar ik geef dit keer geen borstvoeding.

17. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Borstvoeding kan ervoor zorgen dat je weer sneller op gewicht bent, is alleen niet bij iedereen zo!

Ik ben nu toch alweer een paar kilootjes aangekomen en mijn heupspijkerbroek zit ook niet lekker meer. Draag af en toe een positiebroek of een rok die laag valt en dat is een stuk comfortabeler.

Dus gewoon dragen waar jij je het prettigst in voelt, of dat nou positiekleding of iets anders is..

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hihi ik dacht al dat ik het me verbeelde maar ikk eheb ook een dikke opgezette buik! bahbah... die darmen dat weer.. dat werkt wel allemaal mee! Ik ga morgen ook even shoppen.. tja en als ik dit zo lees ga ik misschien nog wel voor een positie broek want dan verbeeld ik het me toch niet!

19. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Nou zie mijn buikje maar, misschien valt het mee...ik vind zelf van niet :p
    Maar gewone broeken zitten echt verrot...ben blij met mijn positiekleding :D ;)
    ben in 1,5 maand ongeveer 3,5 kilo aangekomen :confused:

20. Niet meer actief

Bij de eerste had ik het ook, nu moet ik de riem steeds strakker aantrekken..

Deel Deze Pagina