Helaas erg herkenbaar. Niet tijdens m'n zwangerschap, maar denk wel dat ik er last van ga krijgen. Ik heb er namelijk vaker last van. M'n laatste keer heb ik er eerst (niet door gehad en niet oplettende huisarts) 6 weken rondgelopen ermee, midden in de zomer, eer ik een behandeling kreeg. Ik jankte van de pijn, wist me gewoon geen raad meer. Ik zat dan bv veel onder de douche. Ik ging dan op een krukje zitten en dan een lauwe zachte waterstraal erop. Heerlijk! Haha Na deze lange reeks zeg maar, is t nog 4 keer na m'n ongi terug gekomen. Duurde echt lang eer t goed genezen was. Maar tja, zelf eerst 2 weken mee rondgelopen en toe lette m'n huisarts tot 2 keer niet op. Nieuwe huisarts heeft me wel toen geholpen. Behalve andere tips die al gegeven zijn, heb ik er nog 1: maandverband vullen met water oprollen en dan in de diepvries. Daarna deze in je onderbroek stoppen. Koelt ook lekker af. En inderdaad, draag wijde broeken. Niet te strak. Ik sliep bv in de boxershorts van m'n vriend. Als ik thuis was liep ik daar ook in rond. Heel erg veel sterkte! Ja het kan erg pijn doen helaas soms heeft de kuur ff nodig om te werken. En blijven smeren! Zo pak je t niet alleen van binnen aan, maar ook van buiten. Sterkte!
Ik heb - hoewel niet tijdens een zwangerschap - al meerdere malen een schimmelinfectie gehad. Het startte bij mij wat branderig en soms met witte vlokjes, dan ging ik smeren en dan werd het veel branderiger en ik kreeg ook enorme jeuk. Bleek ik allergisch voor Myconazolnitraat en Terbinafine. Wat wel werkt bij mij? Clotrimazol. Maar goed, dat zal per vrouw verschillen. Ik vond die yoghurt-actie ook wel cool. Dat ga ik een volgende keer proberen, denk ik.
Ik heb ook een schimmelinfectie down under . Alleen geen inwendige ?? Heb dactacort creme en nu 2 dagen later is het zo goed als weg . Vervelend probleem
Mag je die bruistabletten dan gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap? Ik heb ze hier nog liggen, maar ik mocht nu alleen maar met lauw water spoelen van de huisarts. En lauw water helpt echt niet
Ja, je mag de bruistabletten gewoon gebruiken tijdens zwangerschap. Ik vind t prettig spul en gebruik het nu eens per week. Draag nu meer inlegkruisjes enzo en dan is een kriebel of schimmel zo weer terug. Als je zwanger wilt worden kun je het beter niet gebruiken vlak voor je gemeenschap hebt
Ik wil echt van die schimmel af nu! Hoe vaak mocht jij spoelen per dag, en hoe vaak met die bruistabletten? Ik heb gisterenavond zo'n bruistablet gebruikt, en vanochtend weer gespoeld met lauw water. Het vervelende is dat wij hier in deze gemeente / dorp, geen verloskundige hebben en dus moet ik voor zwangerschapscontrole naar de huisarts. Vind dat best wel rot want als ik wat "mankeer" zoals die schimmel moet ik op spreekuur komen en soms kan dat wel drie tot vier dagen duren omdat ie al vol zit. Over twee weken ga ik op vakantie en dan wil ik echt van die stomme schimmel af zijn
ik ga vanavond naar de gyn voor de nekplooimeting, en ga eens vragen wat het juist is en wat ik eraan kan doen, is om gek van te worden is nu al 14 dagen... ik heb geen witte afscheiding maar alles is rood, hopelijk is het snel weg!
Als 'kuur' mag je die multigyn vijf dagen lang, tweemaal daags gebruiken ( 1 doosje) Daarna drie keer per week of 1 keer per week als je geen klachten hebt