Mag ik al testen? Ben ik wel overtijd?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Netje89, Oct 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Netje89

Netje89 Actief lid

Oct 4, 2011
    104
    0
    0
    Mijn vriend en ik hebben na lang praten eindelijk besloten dat ik mijn laatste pilstrip ga opmaken (hier start ik zaterdag mee) en daarna stop ik met de pil.

Nu wil ik al heel lang zwanger raken en ergens ben ik bang dat ik het misschien iets te graag wil..

Ik voel me nu echter anders dan anders. Ik heb veel last van hoofdpijn en van mijn ogen, en ik heb last van vochtige schaamlippen, dit heb ik nog nooit gehad.

De eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 29 augustus 2011. Ik heb geen idee wanneer ik ongesteld behoor te worden, of wanneer ik mag testen omdat ik hier simpelweg nooit op gelet heb. Mijn cyclus is 31 dagen, ik slik de yaz! pil.

Wanneer behoor ik ongesteld te worden, ben ik al overtijd? Ik heb afgelopen vrijdag mijn laatste pil geslikt, voor mijn gevoel had ik al ongesteld moeten zijn... Mag ik nu al testen of moet ik een paar dagen wachten?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je de afgelopen cyclus gewoon de pil hebt geslikt en je bent er geen een vergeten dan kun je nu niet zwanger zijn. waarschijnlijk komt je ongesteldheid dan vanzelf een dezer dagen.

Mirjam

3. Netje89

Netje89 Actief lid

Oct 4, 2011
    104
    0
    0
    Dat was ik even vergeten te vermelden, ik ben een ontzettende slons met de pil, heb hem de eerste 1,5 week van de afgelopen strip meer niet dan wel geslikt...

Bovendien heb ik een spastische darm en om de haverklap diarree (dus we spelen al een poosje russische roulette). Mijn partner is overigens wel op de hoogte hiervan hoor, dus we kiezen er samen voor... We hebben ook bewust besloten na de komende strip te stoppen. Dan hebben we duidelijkheid over een koophuis waarop we onze (verliefde) blik hebben laten vallen.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi

als je zo onregelmatig de pil hebt geslikt dan heb je natuurlijk een kans op zwangerschap.
    Als je laatste menstruatie 29 augustus was en je cyclus 31 dagen dan zou je nu kunnen testen als je niet ongesteld bent geworden.
    Je zou inderdaad al zwanger kunnen zijn.

Mirjam

5. Netje89

Netje89 Actief lid

Oct 4, 2011
    104
    0
    0
    Ontzettend bedankt, ik heb een reguliere test in huis van de medique apotheek, hun huismerk. Dus geen extra sensitieve test. Zodra mijn vriend uit zijn werk komt zal ik hem vragen of ik vanavond al test of dat hij liever tot morgenochtend wacht.. Ik heb zóveel geplast vandaag, of zit dat hormoon altijd in je urine, ook als je al heel vaak naar het toilet bent geweest? Ach, ochtendurine is altijd beter zeggen ze.

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi

ja ochtendurine wordt vaak geadviseerd, maar dat hormoon zit altijd in je urine, dus je zou best vanavond al kunnen testen.
    Succes! begin trouwens met foliumzuur en vitamine D!

Mirjam

7. Netje89

Netje89 Actief lid

Oct 4, 2011
    104
    0
    0
    Mijn menstruatie kwam deze maand traag, en anders dan anders op gang, maar is inmiddels zoals ik 'm ken. Voor de zekerheid had ik toch een testje gedaan; niet zwanger, dus helaas zal ik even geduld moeten houden. Toch bedankt voor je hulp!

Share This Page