Ok, ik ga ook ff zo'n mutserige vraag stellen Maar manlief en ik zijn heel fanatiek deze ronde in gegaan 8) Mijn cyclus weet ik nog niet precies, want nog maar 2 gehad 1x 43 dagen en 1x 31. Maar bij mijn vorige zwangerschap teste ik op dag 32 positief dus heb ik nu die 31 dagen maar aangehouden. Ik zette de klusdagen op de kalender maar zodra vertrokken waren gingen we aan de slag. Ik was er van overtuigd dat ik vandaag of morgen mijn ei zou hebben volgens de calculator dus gisteren en vandaag zouden we zeker klussen. Nou check ik net ff die calculator nog een keer, heb ik het dus verkeerd opgeschreven Mijn ei zou gisteren zijn dus maandag de meest vruchtbare dag En van alle dagen hebben we nou net maandag niet geklust Ik weet wel dat we nog alle kans maken hoor maar ik zou het zou graag van dames hier horen. Dat ze niet op de beste dag geklust hadden maar toch zwanger waren. Heb even een peptalk nodig
op een gegeven moment was ik zo klaar met dat verplicht klussen (geen lol aan) dat ik het helemaal heb laten varen en tadaaa: zwanger (en dat dus na 23 rondes!) Ik had de moed al opgegeven en alles gedaan wat mogelijk was (die speciale methode, ovulatietesten, temperaturen; noem maar op) En juist toen ik dit allemaal losliet, gebeurde het, dus tja...
wij hebben ook helemaal niet op de goede datum geklust bij de eerste (omdat mijn man nog niet bij me woonde kwam het vaak niet uit) maar toch binnen 1 ronde zwanger We gaan nu aparte bedden kopen we willen er namelijk maar twee haha
ik was van mijn jongste zoontje pas na 19maanden zwanger ik was er te veel mee bezig en was het op den duur zo zat,dat ik het naast me had gelegt,dan maar niet dacht ik en 2maandne later was ik zwanger
het zaadje blijft volgens mij 5 dagen leven in de weg naar je ei, vier dagen voor de reis (van vagina naar ei ) en 24 uur voor de bevruchting (doorknagen van het ei vlies) ik heb dit uit de Het wonder van het leven - dvd. als je een aantal dagen voor je ei hebt gesext betekend dat dus dat er best een kans is dat je zwanger bent. ik heb zelf gehoord dat je ook in de 2 dagen na je eisprong bevrucht kunt raken ik dacht met de eisprong (had een ovulatietest gedaan) te zijn bevrucht van het Kleintje waar ik nu zwanger van ben, maar volgens de verloskundige ben ik pas 7 dagen erna bevrucht.
Die calculator sloeg bij mij al helemaal nergens op terwijl ik toch een cyclus van 28 dagen heb (altijd!) Wij hebben die maand alleen op dag 18 geklust. (we hadden even geen zin/ tijd etc.) En tadaaaaaa, zwanger! Dus maak je niet druk, kan altijd nog
Ik werd een beetje onverwacht zwanger, dus we waren helemaal niet bezig met wanneer we zouden 'moeten' klussen. Dus zoals de rest van de dames al zeiden: het kan echt!
ik kon mn eisprong zo goed voelen dat het gewoon pijn deed en we niet konden klussen... Dus het zal bij mij of van een paar dagen ervoor of een dag erna moeten zijn. maar inderdaad niet teveel mee bezig zijn schijnt te helpen. ik dacht er dag en nacht aan en was alleen maar met zwanger worden bezig, maar het heeft gelukkig dan ook maar 3 maanden geduurd.
Als je alle dagen behalve maandag hebt geklust heb je meer dan voldoende gedaan hoor! Deze zwangerschap was mijn man weg in de vruchtbare dagen (wist ik niet avn te voren want was die week gestopt met borstvoeding) en ben ook zwanger geworden. week voor mijn ei geklust en 2 dagen daarna, rara hoe kan dat, maar ben wel echt zwanger!
Hier nog zo'n mazzelpik, ik heb ook niet getempt maar gegokt dat ik de signalen van m'n lijf goed oppikte want ik heb een nogal onregelmatige cyclus, dus in de week dat ik dacht dat ik wel eens een eisprong zou kunnen hebben twee keer geklust en voila. Mazzel he!
Geen idee of we op de goede dag zaten... Ik ben beide keren zwanger geraakt zonder dag ik mijn cyclus kende. beide keren van 1x onveilige sex in de maand zwanger. Dus bij ons was het echt een toevalstreffer! We zijn er super blij mee, en besef ook dat het echt een cadeautje is zo zonder al die stress erom heen! Ik wens je veel succes!
Heb helemaal niet aan "klusdagen" gedaan, gewoon van elkaar genoten wanneer we daar zin in hadden. Je kansen zijn een stuk groter als je niet de hele daad lang met "ik moet nu zwanger worden" in m'n hoofd zit, geloof ik.
wij hielden nergens rekening mee. dus zou eigenlijk niet weten of het de beste dag was. maar het resultaat was wel van die ene keer: een mooi meidje!
Bij een heel onregelmatige cyclus (verschil tussen 43 en 31 dagen is behoorlijk groot) is het moeilijk je ei berekenen. Dan zou je ernaast kunnen gaan tempen, want als je het gemiddelde neemt van 2x43 en 1x31 kom je op 39 dagen uit en zou je deze periode je ei nog niet gehad hebben (doorklussen dus! ). Zaad kan trouwens tot 48 uur overleven.
Och meiden ik weet ik ook wel dat er nog een kans is hoor. Maar het is gewoon zo lekker om te lezen dat het bij zoveel van jullie ook gelukt is Enne, wij klussen ook gewoon door hoor want doen het ook gewoon voor de lol
Hoi Lilly, met zo'n onregelmatige cyclus zou ik tempen als je je eisprong zeker wilt weten... je kunt hier namelijk helemaal niets mee... Aangezien je wel veel klust, zal het overigens allemaal wel loslopen: sperma blijft 48-72 uur in leven binnen in jou, dus al die tijd kan het wachten tot het eitje vrijkomt en alsnog bevruchten. IOn principe zou je dus maar om de 2-3 dagen te hoeven klussen, :-D, om een gerede kans te maken dat je zwanger raakt dan... Je hoeft dus echt niet precies op de dag van je eisprong te klussen. Maar, als het nou niet zo wil lukken: ga dan tempen wanneer je eisprong is. Vanaf je eerste dag menstruatie tot en met je eisprong is je temp (direct na ontwaken, wanneer je nog niet uit bed bent geweest) een paar tiende graden lager dan vanaf de dag na je eisprong tot aan je menstruatie; dan ligt je temp (gemiddeld genomen, kan ietsje schommelen) een paar tiende graden hoger. Als je dat bijhoudt in een lijstje, elke dag je temp even noteren, dan kun je kijken of je toch een patroon kunt ontdekken en weet je in ieder geval of je de dagen voor de eisprong geklust hebt en dus of je kans maakt... Succes!
Nog even een aanvulling op mijn voorlaatste post: de overleving van het zaad is uiteraard alleen van nut VOOR de eisprong. Na je eisprong heeft dit geen effect meer. Dus als je 2 dagen voor je eisprong vrijt en je hebt geen gemeenschap meer, dan kan dat zaad alsnog je eitje bevruchten. Als je eisprong al is geweest en je vrijt 2 dagen later, dan hebben ze de boot gemist! Om de 2-3 dagen vrijen is ook beter voor de kwaliteit van het sperma.