al 5 weken verkouden en potdicht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Schilderijtje, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

    Schilderijtje Niet meer actief

    Hallo,

    ik ben inmiddels bijna 10 weken zwanger. maar ben al 5 weken zwaar verkouden en heb er ontzettend last van. heel veel hoofdpijn en totaal niet lekker van. heb van de huisarts sinds deze week antobiotica maar ik zie nog steeds geen vooruitgang.
    ook gebruik ik sinds gisteren ijzertabletten mijn ijzer was te laag.

    nu kon ik volgens de huisarts gewoon neuspray gebruiken met 0,5 xylometazoline en had bij de huisartsapotheek gehaald. maar nu kijk ik net op mijn flesje staat er 1mg xylometazoline:$. terwijl ik bij de apotheek vroeg om de lagere variant. ik heb er dus helemaal niet meer naar gekeken toen ik het had gekocht omdat ik ervanuit ging dat ze de goede mee had gegeven. ik gebruik dat dus al dik een maand:( tussendoor wel nog dubbele zoutoplossing geprobeerd en stomen.

    nu ben ik toch wel bang dat het schadelijk is geweest voor de kleine.
    omdat ze zeggen dat het de bloedvaten kan vernauwen van de placenta.of is deze kans heel klein?
     
  2. Angel2005

    Angel2005 Bekend lid

    25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Hoi Sprankelkind,

    Ik gebruik al vanaf dag 1 van mijn zwangerschap neusspray (Vicks 0,5 mg/ml). Mijn verloskundige wilde dat ik zoutoplossing probeerde maar door de hormonen zetten mijn slijmvliezen helemaal op waardoor ik dus totaal geen lucht meer krijg. En zoutoplossing werkt dus niet.

    Ik heb aangegeven dat ik deze neusspray graag wil blijven gebruiken (ook omdat een vriendin dit op aanraden van de verloskundige haar hele zwangerschap heeft gebruikt)
    Ze heeft navraag gedaan bij het Lareb en die hebben geen bezwaren kunnen vinden maar ze hebben wel toestemming gevraagd om mijn gegevens die de verloskundige verzamelt tijdens de controles te mogen gebruiken voor onderzoek. Daarnaast krijg ik wel extra uitgebreide 20-weken echo om de groei en de placenta te controleren en extra controles.

    Kortom, ik mag het wel gebruiken en ze verwachten geen risico's maar omdat er zo weinig over bekend is wordt ik wel extra gecontroleerd. (Ik ga wel naar de verloskundige aangesloten bij het UMC dus misschien heeft dat er ook mee te maken).

    Ik zou wel de neusspray van Vicks 0,5 mg gaan gebruiken als ik jou was. Toen mijn vriendin dit aangeraden kreeg was dit echt het enige dat ze mocht gebruiken de gehele zwangerschap.

    Sterkte met je verstopte neus!
     
  3. april2012mama

    april2012mama Actief lid

    27 aug 2011
    345
    0
    0
    Je kunt evt het flesje van 1mg/ml mengen (half om half) met zoutoplossing. Dan heb je ook 0.5mg/ml. (ik ben apo ass)
     
  4. Schilderijtje

    Schilderijtje Niet meer actief

    Oke en dat mask qua merken niet uit? Heb de dubbele zouto:(plosding van vogel en de neusspray is van nedacsorbo
     

Deel Deze Pagina