Vervelend gevoel tijdens de voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Modra, 15 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Herkent iemand dit? Sinds een paar dagen voelt het alsof mijn zoontje zonder te bijten een beetje op mijn tepel knabbelt tijdens de voeding... Het doet geen pijn, maar is wel een wat vervelend gevoel... Zou hij iets anders doen of voelt het bij mij gewoon anders?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn dochter (14 maanden) doet dat als ze verkouden is (wat ze nu is :x). Ze heeft een wat kort tongriempje (niet zo kort dat er wat aan gedaan moest worden) en ik voel sowieso snel haar ondertandjes doordat haar tong er niet altijd netjes overheen ligt. Als ze verkouden is, hapt ze nog slordiger aan en heeft ze een iets andere houding en dan is dat erger. Ze heeft ook maar een klein mondje, dus het is toch al niet zo makkelijk. En het ligt echt aan mijn dochter, want mijn zoon heb ik 20 maanden gevoed en eigenlijk alleen de eerste week zere tepels gehad, bij mijn dochter zeer regelmatig. Bij mij wordt de gevoeligheid ook nog verergert door mijn menstruatie trouwens (dat had ik bij mijn zoon ook wel, maar dat was bij hem alleen een lichte irritatie).
    Verder is mijn dochter een schatje overigens en ik blijf nog wel even borstvoeding geven, zo erg is het nou ook weer niet :p

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Het zou goed kunnen dat hij iets anders doet.
    Mij zoontje heeft een paar x gebeten (even proberen denk ik ;)) en als hij gespannen is (krampjes, drukke dag gehad) is zijn zuigkracht enorm sterk. Heb dan ook wel weer last. Zoals nu, hij is net begonnen op de crèche, en slaapt dan ' s nachts bij mij, wil vaak aan de borst en mijn tepels zijn nu echt een beetje "aangetast". Vervelend. Hoop dat het een fase is!

4. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    MamavanLieverd: Oh, fijn dat je het herkent! Nu je het zegt is S. inderdaad snotterig de afgelopen dagen! En grappig genoeg is het bij hem een beetje zoals je bij je dochtertje beschrijft. Volgens de lactatiekundige een kort tongriempje, maar niet té kort, slordig aanhappen enz. ;)
    De vorige keer dat hij verkouden was deed hij dit echter niet, maar toen zat zijn neusje ook echt dicht, dat is nu niet zo...

Wbt menstruatie; ik heb mijn cyclus (helaas we hebben we hebben wel een wens voor een tweede ;)) nog niet terug... Dus ik weet niet of het daarmee samenhangt.

Conejita: Vervelend inderdaad! Hoop dat het gauw wat beter gaat! Hier heeft hij wel eens bij afleiding gebeten of als hij druk was bij het aanhappen, maar nooit dusdanig dat ik er naderhand echt last van hield gelukkig...

Deel Deze Pagina