Hoeveel brood ?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lro, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lro

lro Lid

2 jan 2008
    50
    0
    0
    Limburg - BE
    Hoeveel sneetjes brood eten jullie tijdens de zwangerschap ?
    Meer of minder dan voor de zwangerschap ?

Voor ik zwanger was at ik 3 sneetjes brood op een dag
    Ik heb dit nu verhoogd naar 5 sneetjes (van een lang gesneden brood)

Denk dat ik dit terug ga schroeven naar 4 sneetjes want ik ben al 3 kilo bijgekomen - denk dat dit te veel is, niet?

Ik snoep of eet voor de rest niet meer , wel meer fruit en meer water per dag.

Groetjes

2. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Eten waar je zin in hebt? In het begin at ik niet meer sneetjes brood (twee per maaltijd) maar nu naar het einde toe heb ik gewoon nog honger na twee sneetjes :)

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Kijk anders even op voedinscentrum.nl daar staan richtlijnen van wat je als zwangere zou "moeten"eten.

Best veel brood..haha dat haal ik niet eens wat daar staat.
    maar t is nog altijd beter om meer brood te eten dan dat je gaat chipsen enzo...

Enneh niet teveel op de kilo's letten als je gewoon gezond eet is er niet veel aan de hand hoor..je groeit gewoon tijdens een zwangerschap :D En honger moet je zeker niet hebben!

4. lro

lro Lid

2 jan 2008
    50
    0
    0
    Limburg - BE
    Dat is het net - ik neem nu meer brood mee om honger momenten te vermijden (anders wordt ik misselijk)
    Maar misschien moet ik dit vervangen door groenten of extra fruit.
    Bedankt alvast voor de antwoorden.

5. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik had in het begin altijd een pot verse fruitsla bij me. Ik at constant om misselijkheid tegen te gaan, fruit leek me het gezondst :)

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ja maar dat geeft toch niet? Je moet eten waar je zin in hebt en dus niet misselijk van wordt en goed gevuld van bent.

Misschien helpt fruit en groente bij jou niet afdoende en als je dan misselijk wordt heb je dr ook niets aan.

Gewoon wel proberen om wat groente en fruit te eten..maar zolang je gezonde voedingsmiddelen neemt geeft het niet hoor :D

7. lro

lro Lid

2 jan 2008
    50
    0
    0
    Limburg - BE
    Dat is waar Mili. Van brood geraakt mijn maag het meeste gevuld , bij fruit ook wel maar dan is het na een uurtje weer nodig om iets te eten.

Boodschap is dus eten wanneer je maag er om vraagt en proberen zo gezond mogelijk te eten.

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Yep klopt..en dus inderdaad desnoods ff op voedingscentrum kijken voor extra tips :D

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik eet veelste weinig, daar hoef ik niet eens voor te kijken.

Doe de hele dag ook helemaal niets :(

Zelf eet ik 2 broodjes per dag. (lunch)

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

ik eet er 4 per dag. nu vervang ik 2 sneetjes dikwijls ook door een kom brinta. helpt bij mij erg goed tegen een verminderde stoelgang.

11. lro

lro Lid

2 jan 2008
    50
    0
    0
    Limburg - BE
    Ik ben nu ook teruggeschakeld van 5 naar 4 sneetjes per dag.
    Heb ik ook genoeg mee voorlopig.

12. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik eet ook heel veel brood. s'middags eet ik 4 sneetjes (zoveel at ik er af en toe voor mijn zwangerschap maar nu echt elke dag). Maar ik eet vaak s'avonds ook brood. Mijn eetlust is nog steeds niet goed :( ik kan geen avondeten door me keel krijgen echt heel raar dus dat vervang ik door brood. Ik hoop dat mijn kindje wel gezond is daardoor. En hoop ook dat mijn eetlust snel terug is. Weet iemand misschien wat ik anders zou kunnen eten in plaats van alleen maar brood?

Deel Deze Pagina