opvang kleuterklas tijd.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wendy339, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hoe regelen jullie de opvang op werkdagen als jullie kindje naar de kleuterklas gaat?
    even uitgaande dat er geen opa of oma ze uit school kan halen s'middags en eind middag.

nu gaat zoon naat oma op werkdagen. Maar die wonen in stad waar ik werk en niet waar ik woon. Oma heeft geen dijbewijs.
    ik zal dus over moeten naar externe opvang voor tussen de middag en na half 4.

Hoe doen jullie dit?
    en vooral de eerste periode, ik vind hem met 4 nog zo klein om meteen over te blijven. Of is dat iets wat ik me inbeeld?
    heb nog geen school contacten en vriendinnen wonen in andere wijken dus kunnen ook niet helpen.

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn dochter wordt volgend jaar 4 en zal voor en na schooltijd naar de gastouder gaan waar ze nu ook al zit. Haar zusje is er dan gewoon de hele dag. Tussen de middag overblijven.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Waarom niet overblijven. Er zijn genoeg scholen met een continue rooster. En het gaat niet om elke dag toch? Veel kindjes blijven tegenwoordig over.
    En na school naar de bso. Mijn ervaring is dat ze daar net als thuis gewoon vrij mogen spelen. Niets moet, geen schoolse setting.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    'S middags zal ze op school blijven. De eerste maanden niet (ze is dan nog maar 2,5), maar vanaf 3 jaar zal het toch moeten. Twee dagen per week komt oma, papa gaat 1 dag minder werken om op te vangen na school, en ik ga mijn 4/5 dag spreiden over twee namiddagen om de rest op te vangen.

Een heel gepuzzel, vind ik dat..

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh wat had ik een buikpijn toen mijn kleine meisje van 4 moest overblijven en naar de BSO moest. Maar het is echt alles meegevallen. Overblijven doet de halve klas, dus ze is echt geen uitzondering.

Praat er eens over met een overblijfmoeder van de school. Die kan je prima vertellen hoe ze omgaan met de kleine kindjes,
    Kan echt helpen.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

hier begin okt 4 geworden, in oktober begonnen met overblijven 1x per week en vanaf november die dag ook naar de bso, is een lange dag maar is niet anders

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik werk niet maar mijn oudste blijft ook al over tussen de middag. De school is tien minuten fietsen en dan is het zo'n gehaast tussen de middag. Nu kan ze rustig met haar vriendinnetjes eten (bijna iedereen blijft over) en daarna nog.even buiten spelen. Ze.vindt het geweldig.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn oudste wordt opgehaald door de BSO. Is van het KDV waar hij al op zit sinds hij 10 weken was, dus helemaal vertrouwd.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Goed om te lezen dat overblijven als positief gezien word!
    mijn nadeel is dat ik erg onregelmatig werk en dat is met naschoolse opvang wel wat lastiger. Gastouders hier willen vaak de kindjes tot 4jr maar aannemen. En ik zal sommige dagen maar 30min bso nodig hebben als ik tot half 4 werk.
    vind het wel een gepuzzel hoor..

heb in ieder geval de knoop doorgehakt dat ik 20u blijf werken ipv naar 24uur.

en hoe snel lieten jullie de kindjes overblijven? Hier gaat zoon naar de voorschool nu 2x2.5 uur. Hele dag school is dus weer wel erg wennen lijkt me..

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Overblijven vanaf de eerste week meteen. Anders schep je valse verwachtingen, denk ik.
    Een kindje uit de klas van mijn zoon gaat 1 dag in de week standaard mee naar 1 klasgenootje, waar haar moeder haar na een half uur op komt halen. Die kan ook niet eerder weg van haar werk.

11. penseel

penseel Niet meer actief

Dit.

Heeft hier een uur pauze tien minuten heen tien minuten terug zit je op 30 min pauze thuis dan kind weer mee slepen naar school. Vaak hebben ze dan geen zin meer en ik geen zin meer om weg te brengen dus standaard blijft ze over.

Rust voor haar rust voor mij..

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste begon vorig jaar na de meivakantie. Tot de zomervakantie heeft ze gewoon elke dag tussen de middag thuis gegeten. Toen begon ze al over willen overblijven. Na de zomervakantie zijn we begonnen met opbouwen, dus de eerste week 1 keer, toen een paar weken 2 keer en daarna de hele week. Het is wel vermoeiender voor haar in het begin, niet zozeer het overblijven zelf maar het half uur buitenspelen daarna, maar ze is er inmiddels aan gewend.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier hebben ze continurooster en voor en na schooltijd gaat ze naar de BSO. Dit vanaf de eerste dag dat ze naar school ging.

Deel Deze Pagina