Hoi dames, Wie van jullie had met een 2e of meerdere zwangerschap ook al zo snel een dikke buik? Ondanks wijde shirtjes / sjaaltjes/ jasjes zie je heel goed al een dikke buik. Uiteraard valt het mij nog eerder op dan een ander, maar ik heb al 3 keer de vraag gekregen. Het zijn mijn darmen natuurlijk, maar ik vind het minder prettig dat je het al zo snel ziet. Ik heb ook een keer een miskraam gehad voor mijn vorige zwangerschap en daarom vind ik het spannend om het al vroeg te vertellen. Het valt alleen echt op. Hoe gingen / gaan jullie ermee om? Vertellen jullie het gewoon? Ik heb ook echt pijn in mijn buik (darmen), want het is heel erg opgezet. Het voelt alsof mijn buik ieder moment uit elkaar kan ploffen. Ook last van maagzuur en ik denk door die opgezette buik. Herkenbaar? Tips? Ik ben natuurlijk hartstikke blij met de zwangerschap, maar toch ook spannend en onzeker. Heb hele andere kwaaltjes dan bij mijn vorige zwangerschap, dat is even wennen!
Ja mega snel! Gewoon wat meer verbloemende kleding gedragen. Maar aan mensen dichtbij redelijk snel verteld rond de 8/9 weken. Om mijn werk eerder maar dat was pure noodzaak. Maar mijn ervaring was dat het mezelf meer opviel dan een ander. Kwam ook net terug van vakantie dus heb t een tijdje op vakantiekilo’s gehouden. Hahaha
Hier precies hetzelfde. Ik heb een foto van mijn eerste zwangerschap toen ik 20 weken was. Nou, die buik ben ik al voorbij! Het scheelt wel dat het winter is, dus veel laagjes, truien, jassen aan.
De mensen in mijn directe omgeving weten het wel. Ook op mijn werk het de meeste mensen al verteld. Ik werk onregelmatig en het avondeten met cliënten was een absolute no go voor mijn maar, kon er niet echt meer onderuit. Verder idd veel slobbertruien aan, een houding zoeken waarbij je je armen half voor je buik slaat. Ik heb 1 of andere tik dat ik een kussentje fijn vind om op schoot te houden. Ook mijn darmen waren rond de 5 weken enorm opgezet en pijnlijk, kende dit niet zo goed vanuit mijn eerste zwangerschap. Hierdoor moet ik eerlijk zijn dat ik ook niet veel het huis uit ben geweest en ziek had gemeld. Ik had zo'n buikkramp, was ervan overtuigd dat het mis zou gaan. Toen ik me wat beter voelde kreeg ik rond die tijd de eerste echo waarop ik een gezond vruchtje met kloppend hartje zag. Daardoor vond ik het ook wat makkelijker om het in mijn directe omgeving vast te vertellen.
Vervelend joh! Misschien aangeven dat je zwanger bent, als er naar gevraagd wordt maar dat het nog zo pril is dat je het verder liever nog niet delen wilt. Ik denk dat het echt persoonlijk is wanneer je zichtbaar zwanger bent Ik heb heel sterke buikspieren en zelfs mijn derde zwangerschap was pas in het laatste trimester echt zichtbaar.
Hier wisten de meeste mensen het ook al met 8-9 weken. Het viel gewoon al heel erg op. Ik maak me ook geen zorgen dat er iets mis gaat. Maar snap jou wel. Mensen die er naar vragen zou je het kunnen vertellen maar erbij Zeggen dat ze het nog niet verder vertelem ivm dat het nog vroeg is. Maar lijkt me moeilijk als je liever nog wacht.
Dank voor jullie reacties. Ik denk dat het bij mij wel een beetje hetzelfde gaat lopen. Over 2 weken hebben we de eerste echo en dan wil ik het de naasten vertellen. Er zijn er nu een paar die het weten, omdat het opvalt. Die houden hopelijk hun mond nog even. Het is wat het is toch? Kan er niets aan doen