Toch zwanger 6 dagen voor eisprong gevreeën

Discussion in 'Zwangerschap' started by marloes t, Feb 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marloes t

marloes t Lid

Oct 2, 2009
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik ben onverwachts zwanger geraakt van onze derde!! Even schrikken maar wel erg leuk!! Maar nu hebben we 6 dagen voor de eisprong gevreeën, en de eerste echo wijst ook uit dat het klopt qua groei van de baby, heb ik inderdaad toen de eisprong gehad, nu mijn vraag, heeft dit invloed op het geslacht van de baby, wij zij erg benieuwd namelijk!! Haha

2. samsal

samsal Lid

Jan 9, 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk een meisje, omdat meisjeszaadjes langzamer en langer overleven en jongenszaadjes zijn snel maar gaan ook snel dood.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Er wordt gezegd dat meisjeszaad het langer uithoudt dan jongenszaad dus volgens die theorie zou je meer kans op een meisje hebben.
    Of het waar is? Geen idee maar daar kom jij over negen maanden achter ;).

4. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Het klopt wat samsal zegt, maar de percentages zijn niet zo verschillend.....dus het kan net zo goed een jongen worden.

5. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ja grote kans op een meisje

6. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

Aug 5, 2008
    255
    0
    0
    Ik had hetzelfde als jij, was echt zo verbaast toen ik zwanger bleek, want dat kón toch helemaal niet?? :D
    Maar we verwachten een jongen...

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wauw supermanzaad :p.

Mirjam04 likes this.
  8. raspberry

raspberry Niet meer actief

De kans op een meisje is dan wat groter dan de kans op een jongen, maar je hebt nog steeds gewoon kans op beiden :)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

De kans is ietwat groter, niet heel veel. Dus uitspraken als "waarschijnlijk een meisje" zijn eigenlijk gewoon onzin.
    Mijn tweede zoon is ook ruim voor mijn ei verwekt.

10. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier 4 dagen voor de eisprong voor het laatst intiem geweest en hier zwanger van een meisje.
    Maar ik weet niet of de theorie klopt, want ik heb geen idee wanneer de andere 3 kids verwekt zijn, omdat de oudste echt heel onverwachts was en de 2 andere deden we het om de dag.
    Nu deden wij aan periodieke onthouding en is mijn ei eerder gesprongen, maar die heb ik gevoeld en weet dus zeker dat het 4 dagen voor mijn ei was, daarna zijn we ook niet meer intiem geweest of pas een week na mijn eisprong en toen met voorzorgsmaatregelen.

11. moi89

moi89 Bekend lid

Oct 14, 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, maar er bestaat geen jongetjes en meisjeszaad, dus wat hierboven verteld wordt is echt een fabeltje. Elke zaadcel heeft zowel een X als een Y chromosoom en het geslacht wordt pas bepaald als deze chromosomen gehusseld worden met de chromosomen van de eicel (die alleen X chromosomen heeft). Dus tjsa, 50 procent kans.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

12. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb altijd anders geleerd....
    Het geslacht van je baby beïnvloeden | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

Een hele man heeft X+Y chromosoom... (vrouw XX) maar een zaadcel kan maar 1 chromosoom bevatten....

Als jouw theorie waar zou zijn, zouden de hele wetenschappen die zich bezighouden met vooraf geslacht bepalen al niet kunnen....

13. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    volgens mij bestaan er wel x-zaadjes en y-zaadjes... maar goed, ben geen arts ofzo...

ze zeggen dat meisjeszaad langer in leven blijft dat jongenszaad, maar volgens mij wordt het percentage dan 52% kans op een meisje en 48% op een jochie (ofzoiets...)
    dus het blijft gewoon afwachten...

14. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha nee hoor. In amerika kan je zelfs de x zaadjes van de y zaadjes laten scheiden als je voorkeur hebt voor een bepaald geslacht

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik weet 100% zeker dat je een baby krijgt :).
    Verder is t gewoon 50% kans op een jonge of meisje.
    Enorme onzin dat meisjes zaad langer leeft als jongens zaad.
    Dan zou er met isci, ivf en iui alleen maar jochies geboren worden.
    Zet je hoop dus nergens op voordat je teleur gesteld bent.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hier ook ruim week voor eisprong. en wonder boven wonder toch zwanger haha. had berekening gemaakt vanaf mn laatste ongi en ben na 1e echo 10dagen terug gezet. Bij zoonlief was het 2 of 3dagen voor eisprong.

Nu krijgen we een meid :D

17. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Toch echt geen onzin hoor, er is wel degelijk onderscheid in zaadjes. Mannelijke zaadjes (Y) of vrouwelijke zaadjes (X).

Het geslacht van je baby beïnvloeden | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

Daarom zeggen ze ook dat de vader uiteindelijk het geslacht van de baby bepaalt, een eicel is altijd een X, een zaadcel kan X of Y zijn.

Ook de verschillen in snelheden en levensduur van de mannelijke en vrouwelijke zaadcellen is wetenschappelijk bewezen in de Shettles methode:

Gender Selection: The Shettles Method

Wil natuurlijk niet zeggen dat het ook altijd zo gaat! Soms is je eisprong eerder of later dan je zelf denkt of blijven zaadjes toch langer leven dan het gemiddelde. Dus de vraag die gesteld wordt: de kans is groter op een meisje, maar t zegt niet dat t ook daadwerkelijk een meisje zal worden.

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik vind het wel onzin, er worden genoeg meisjes geboren middels ivf/isci en daar worden ze ter plekke bevrucht.

Bij mij klopt die dr shettles methode ook niet :)

Er is gewoon 50/50 kans.

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Oei, dat klopt niet wat je daar zegt. Terug naar de middelbare school dus.

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    even de dromers wakker maken. er bestaan zeker wél jongens en meiden zaad hoor. er zijn methodes dat je Y en X chromosoom kan scheiden van elkaar om zo het geslacht te kiezen zeg maar. veel gezeur en heisa over wat ik wel begrijp, want vind dat je zoiets niet moet kunnen kiezen, wees verdikkeme blij met wat je heb. maar zoiezo in amerika kan het en dan als grote uitzondering. als er bijvoorbeeld in de familie bij jongens geen overlevingskanzen zijn of ziektes die alleen bij jongens voorkomen. dan scheiden ze de zaden met X en Y en zetten ze alleen de meisjes terug, jongens halen ze eruit. dus ja, het bestaat zeker wel. sry voor de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat er geen jongens en meisjes zaad bestaat

Share This Page