Hoi meiden Ik zit met het volgende probleem. (dat ik zwanger wil worden is ondertussen wel bekend Maar de manier waarop is minder leuk). Mijn vriend is stuurman en dus een week van huis. Mijn ovulatie valt precies in de week dat mijn mannetje weg is! Betekent dus: geen kids... Hij kan moeilijk iedere maand een week extra vrij nemen. Ik heb de h.a. ook al gebeld, maar die kan niet veel voor me doen. Je hebt een eigen cyclus en die kun je niet veranderen, zegt ie. Nu vraag ik me af, zijn er meer meiden die dit 'ongeluk' met mij delen? Speciaal deze topic aangemaakt om elkaar wat tips of advies te geven, of gewoonweg je hart te luchten. Liefs Ingrid
Jeetje... dat lijkt me vervelend zeg! Dat zou betekenen dat jullie zo onderhand alleen tijdens vakantie kans hebben? Misschien kan je man iets regelen met zijn baas? Is misschien raar dat ie zou vragen aan zijn baas om een ander werkrooster te krijgen maar ja... Ik denk dat ik dat in zo'n geval wel zou doen... Verder kan ik je helaas niet helpen hiermee maar ik wens jullie wel heel veel succes hiermee Groetjes Cyntje
Hi Cyntje, Bedankt voor je steun. Ik denk niet dat het iets gaat worden met het omgooien van het schema. Hij heeft het zoals het nu is erg naar zijn zin met collega's en die van de andere week dus niet. Ook heeft hij wat woorden gehad met zijn baas, dus om nu even een regeling te treffen, ik denk dat het het verkeerde moment is. Liefs Ingrid
Ja of misschien weer met de pil beginnen en die dan 1 complete cyclus slikken (dus 3 weken) en dan er nog een aantal dagen extra, om zo precies te mikken op de vruchtbare dagen wanneer hij thuis is. Is dat een idee? Want als je een regelmatige cyclus hebt, moet dat kunnen. Dan duurt het misschien wel iets langer, maar dan heb je misschien wel meer kans. Hoe lang probeer je al om zwanger te worden? Liefs
Balen, zeg... Ik zou niet steeds opnieuw de pil voor een aantal weken nemen en dan weer stoppen. Dan wordt je hele lichaam hormonaal in de war gegooid en heb je kans dat je cyclus onregelmatig wordt. Ook heb je niet meteen weer een eisprong als je met de pil stopt. Dus dat zou ik in elk geval niet doen. Dan kun je nog beter een ronde overslaan, hoe jammer het ook is.
Je hoeft de pil dan ook niet iedere keer te slikken, maar gewoon 1 cyclus om de boel op te schuiven...
Hoi meiden, Fijn dat jullie zo meedenken! Ik ben nu in ronde nummer 5 en zijn dus vanaf het begin af aan al zo bezig. Ik heb een regelmatige cyclus en in het begin hoopte ik dat het per maand wel zou verschillen. Niet dus. Ik heb vanmorgen de h.a. gebeld en volgens hem is een cyclus niet te verplaatsen. Uitstel van menstruatie natuurlijk wel, maar niet qua eisprong Dus dat helpt niet echt mee... Ik zit echt met mijn handen in het haar, want volgens mijn vriend is dat wel weer mogelijk! Als je de eerste keer weer aan de pil gaat en een week doorslikt, en daarna twee of drie maanden doorgaat, zou dan je eisprong verplaatst zijn?
Ik denk niet dat je je eisprong kan uitstellen met een middel dat de eisprong onderdrukt. Met de pil heb je gewoon geen eisprong, ik denk dat dat niet gaat helpen. Met de pil doorslikken om een menstruatie uit te stellen, stel je eigenlijk een onttrekkingsbloeding uit (niet een echte menstruatie). Ik ken dit probleem niet structureel, achteraf hebben wij afgelopen maand heel slecht kunnen vrijen rond mijn ei omdat vriend toevallig een keer voor werk een paar dagen weg was. Heb er enorm van gebaald maar ja! Ik denk toch echt dat je vriend moet proberen zijn schema te regelen, en als je echt graag zwanger wilt worden, is het dan zo erg om een tijdje in een andere shift collega's te zitten? Ik weet niet hoor, als je daardoor structureel steeds je kans mist lijkt me dat toch niet helemaal de overweging. Waarom gelooft je vriend de HA niet? Ik zou echt NIET met de pil beginnen, grote kans dat je daar de boel alleen maar van ontregelt.
Met Primolut kun je je menstruatie maximaal 14 dagen uitstellen. Ik kreeg dat van de h.a (niet zonder recept verkrijgbaar) wel eens als ik precies in de vakantie ongesteld moest worden. Je knt het ook een week gebruiken,na een paar dagen word je dan gewoon ongesteld... Groetjes Bubbles
Daarmee stel je dan idd de ongesteldheid uit, maar ook de eisprong? Dat is voor mij het belangrijkste. Want als ik geen zin had in ongesteld zijn of het moest uitgesteld worden ging ik gewoon wat langer door met de pil Liefs
Volgens mij heeft het weinig zin om de pil te gaan slikken. Het is niet zo dat je cyclus meteen gaat lopen als jij de laatste pil genomen hebt. Je lichaam moet eerst weer hormonaal gezien herstellen, dus je kunt niet berekenen op welke dag je eisprong gaat vallen en hoe dat met je man's werk uitkomt. Je kunt je cyclus er juist mee in de war maken. Ik denk dat je toch een andere oplossing moet zoeken, zoals het veranderen van het werkschema.