Hallo allemaal, ik ben nu 16 weken zwanger van ons 2e kindje en k ben echt zo enorm blij dat we een tweede kindje mogen krijgen, maar het voelt niet goed. In de eerste 13 weken was ik er echt van overtuigd dat het een miskraam zou worden. Dit is het gelukkig niet geworden! maar toch blijf ik een gevoel houden dat het niet goed is... Iemand die dit ook gehad heeft, of een tip heeft? ik word echt gek van mezelf. Ik wil genieten van het zwanger zijn en niet steeds bang zijn dat het mis is... groetjes
Ik heb ook regelmatig een onzeker gevoel, denk dat dit er ook wel een beetje bijhoort. Denk soms wel eens, nah zoeen geluk zal je toch niet hebben? Mijn tip is je dan ook vooral te concentreren op de goede dingen, mooie echo, bewegen van de baby, groeien van je buik..etc Bij mij helpt dat wel hoor. Onze kleine meid schopt al zoveel vanaf week 16 dat het wel heel gerustellend werkt, ze komt heel gezond over met al dat geschop in ieder geval!
Hoi, ik ken je angst wel. Ik heb afgelopen mei een miskraam gehad. Na een maand was ik weer zwanger. Had er geen goed gevoel over. Met 12 weken kreeg ik een bloeding en ik was ervan overtuigd dat ik ons kindje zou verliezen. Dit was gelukkig niet het geval. Nu inmiddels bijna 23 weken zwanger, maar nog steeds niet gerust gesteld. Denk dat de onzekerheid een beetje blijft tot ik bevallen ben. Probeer er wel van te genieten, dat doe ik ook!! Veel succes!!
Ook ik herken het van mijn vorige zwangerschap. Wil je verder niet bang maken, maar mijn gevoel klopte uiteindelijk wel. Tijdens de zwangerschap van Dinand heb ik sterk het gevoel gehad dat er iets was, maar ik kon mijn vinger er niet opleggen. Alle echo's waren goed, maar toch bleef ik ongerust. Uiteindelijk via een keizersnede bevallen omdat hij in stuit lag. 9 dagen na de ks wilde het kleine mannetje opeens niet meer drinken. Wij naar de huisarts gegaan die ons direct doorverwees naar het ziekenhuis, en toen kwam pas mijn angst uit. Hij bleek een vernauwde aorta te hebben. Met 14 dagen is hij hieraan geopereerd. Overigens is de hele operatie goed gegaan en heeft hij nu nergens last meer van. HEt is een hartstikke lekker ventje. Nu met de 2e zwangerschap krijg ik dan ook een uitgebreide echo in het LUMC in Leiden voor het hartje. Niet omdat ze bang zijn voor een herhaling, maar puur voor onze eigen gemoedsrust. Ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap heel anders ervaar en ik zeker weet dat het allemaal wel goed zit met dit kindje. Als ik jou was zou ik je angst voorleggen aan de VK. Ze kunnen je hierin echt goed begeleiden. De kans dat er na alle goede echo's echt iets is met het kindje wat levensbedreigend is, is vrij klein. Probeer vooralsnog te genieten van je zwangerschap, want voor je het weet ben je bevallen en heb je het mooiste kindje van de wereld in je armen liggen! Komt allemaal best goed meid!
Ik heb het ook gehad. eerst dacht ik dat het een miskraam zou worden(eigenlijk geen rede toe) maar daarna was ik heel bang dat het echt te vroeg geboren zou worden op het eind was ik bang dat er iets was tijdens de bevalling. Gelukkig was alles goed met de kleine en werd netjes op tijd geboren 39+4 maar ik was in me zwangerschap al ziek geworden net na de bevalling werd ik opgenomen met galstenen. Heb totaal geen leuke kraamtijd gehad 3 x in het zh gelegen enz maar met de kleine is gelukkig alles goed. Ja ofdat nou bij het voorgevoel hoorde had wel steeds het gevoel dat er iets niet klopte
Ja ik herken het (helaas). 1e zwangerschap niks aan de hand, ook een goed gevoel. Bij de tweede constant een onbestemd voorgevoel en het gevoel dat hij/zij eruit moest.... Voorgevoel klopte, enkele uren na bevalling kreeg ik het HELLP-syndroom. Placenta was al geheel op en m'n zoon bewoog de hele week al een stuk minder. Gevoel klopte dus, hij moest eruit. Luister naar je gevoel/lichaam, maar laat je ook niet gek maken. Succes