Ik voel me al een paar dagen belabberd. Ben snipverkouden, hoesterig en doodop, lijk wel grieperig. Afgelopen maandag kwam ik thuis van het werk en wat enorm duizelig. Rust smiddags op de dagen dat ik vrij ben als mijn dochtertje naar bed gaat en lig er nu al weer in. Afgelopen nacht zo lopen hoesten dat ik weinig slaap heb gehad. Zie er zo tegen op om me te moeten ziek melden omdat er al zoveel ziekte is op het werk en de sfeer daardoor nogal erg verziekt is en er word veel over geroddeld. Zitten net in een reorganisatie. Van mijn m'n moet ik thuis blijven als ik me morgen niet beterder voel. Zucht.
Jij en je gezin gaan altijd voor! Verlies duizend keer liever mijn baan dan stel je voor..... Goed voor jezelf zorgen!
En zeker als je zwanger bent! Vorige week nog een zwangere collega naar huis "geschopt" Ze stond te huilen zo beroerd was ze en toch stug door blijven lopen... Mij niet gezien dat ze alle bewoners en andere collega's aansteekt... (Het was dus ook een klein beetje eigenbelang) Zonder gekheid: Als je zo ziek bent moet je thuisblijven. Jij hebt er niets aan om ziek door te blijven gaan en je collega's ook niet. Vaak duurt het daardoor ook alleen maar langer voor je je weer helemaal goed voelt.
Hier werk ik ook in de zorg maar goed ze verwachten me min of meer zaterdag wel weer op het werk omdat er veel zieken zijn en niet meer weten wie er als vervanging moet komen. Maar goed moet niet alleen aan mezelf denken maar ook aan mijn kleintje in mijn buik.
Ik ben er ook geweest en stond letterlijk binnen 5 minuten buiten. Ze zag dat mijn klachten vd zwangerschap waren en het werd volledige ziektewet.