Vervelende buurtkinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door ikke84, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou je dochter leren om maar eens keihard terug te meppen. Of idd in het kruis schoppen. Krijg je dan een ouder aan de deur, dan is het jammer maar dan kun je het ze haarfijn uitleggen. Mocht je ze betrappen, sleep je dat jong naar zijn ouders en eis je dat ze hun kind opvoeden en dat als je het weer ziet, jij zelf ingrijpt. Echt heb zo'n rothekel aan pesten! Leer mijn dochter ook dat ze niet mag slaan, maar dat ze zich ook niet hoeft te laten slaan en in zo'n geval terug mag slaan.

2. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik zou wederom met mijn kind naar de ouders toe gaan en en zeggen dat het niet stopt en erger word
    en echt enorm boos worden

en ik zou mijn kind leren van zichzelf af te slaan

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Inmiddels met een aantal buurkinderen gesproken.het schijnt niet alleen met mijn dochter te gebeuren maar ook 2 anderen van die leeftijd. Het is dus de grote tegen de kleine.

Met 1 moeder heb ik al de afspraak dat als haar zoon wat doet ik dan bij de deur kom. Maar straffen doet ze hem eigenlijk niet eerder beschermen.Dus daar kunnen we weinig mee.

Ik heb dochter aangegeven waar ze moet schoppen of slaan als ze dat bij haar doen. En hun niet opzoeken

4. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    oh lekker dan :( slap hoor hoe durven ze, worden zeker gepest op de middelbare en zijn ze gefrustreerd en willen zich weer"baas" voellen door n jonger kind te pesten :$

Slappe hap dus bij hun thuis. Zijn zeker van die ouders mijn kind is perfect en doet zo iets niet. Maar o wee als het bij hun kind gebeurd dan is de wereld te klein :x

heel goed en zo hard mogelijk ook laat d'r maar lekker van d'r af meppen:D

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Hij heeft alleen een moeder en is enigst kind. moeder geeft hem barbies voor zijn verjaardag en laat hem in jurken lopen zegt denk ik al genoeg..maar idd type mijn kind doet niks

6. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Al wil hij op hoge hakken naar school dat moet i allemaal zelf weten
    Maar zijn gedrag kan gewoon niet en het gedrag van zijn moeder is nog kwalijker want zij corrigeert m niet

Op is het nu dan ? Nog last gehad?.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik snap de link niet...?:(

Maar ik hoop voor je dochter dat het snel stopt!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou ja, als die moeder haar zoon behandelt als meisje, terwijl dit niet uit hemzelf komt, dan snap ik waarom hij buiten de deur gemeen is en anderen pest. Dit is eigen frustratie, die er uit moet. :(

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik ben daar heel makkelijk in. Laatst op een dreumesspeelgroepje al een kind wat alleen maar de rest elke les terroriseerde en een moeder die niets zei. Even vriendelijk gevraagd of ze nog van plan was om d'r ettertje zelf te corrigeren want wanneer zij dat niet deed dat ik het dan wel ff zou doen. En dat mijn aanpak wel wat rigoreuzer was als die ban haar. Kom nou, zo'n kind hoort toch ook mee te keijgen dat sommige dingen echt niet kunnen.
    Verder ben ik wel van mening dat kinderen het soms ook Zelf uit moeten vechten (leren ze ook van) maar sommige dingen gaat te ver zoals dit.
    Eerste wat mijn gympie gaat leren als hij iets groter is. Terugmeppen als iemand jou mept.
    In dit geval zou ik ook eens met een wijkagent babbelen. Je komt er zelf niet uit en een agent maakt misschien wat indruk op die kids. En net 12 jr moeten E beter weten dus ben bang dat ze anders over een paar jaar toch wel in het vizier komen van de agent

10. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    als ouders niet helpen, inderdaad wijkagent bellen, kijken of die er wat tegen kan doen,

hHel veel andere adviezen vind ik ook goed, (zie het met die poort al helemaal voor me :D

Mijn zoon zelf is nog maar 5 jaar, hij word als die buiten speelt (waar ik bij ben) weleens gepest omdat die moeilijk praat/onverstaanbaar is,
    Mijn zoon had dat vorig jaar nog niet echt door en toen zei ik wel tegen de kinderen netjes van, hij hoeft geen antwoord aan jullie te geven waarom die zijn leeftijd niet kan zeggen, en dan was wel goed
    Nu merkt die het wel, en dan zegt die het tegen mij, (als me nog niet zelf opgevallen is) soms dimmen ze vaak al in als ik ze kwaad aan kijk ;):D

Zo ook een verhaal :

We waren paar maanden terug in een groot speeltuin in een nieuwbouw wijk, (opzich niks mee natuurlijk) maar het viel mij al eerder op dat er vaak dezelfde kinderen spelen met hun moeders dan erbij (die zitten bij zo,n picknick tafel) nou mijn zoon wou er keer spelen en dat mocht hij,

Nou hij mocht in eerste instantie niet mee voetballen, lichtelijke irritatie punt 1.
    Hij mocht wel van een meisje samen met haar auto's, spelen wat die heel leuk vond, maar wat viel me op, (ik ging even op de rubberen grond zitten want tafel was bezet met die moeders) die kinderen waren erg grof in hun mond, ze waren misschien maar net 2 jaar ouder dan mijn zoon toen,
    irritant puntje nummer 2, ;)

Daarna klimde mijn zoon dus om via de glijbaan te gaan, (deze glijbaan had niet zo normaal trappetje maar van die wand dat je in klimhallen zit, (maar dan schuin en iets meer van houten knoppen erop ;))
    Nou mijn zoon vind dat eng om het te beklimmen maar hij deed het en hij kwam bijna boven, vingers aan de bovenkant, en een van die kinderen daar boven op trapt expres op zijn vingers en zei, nee jij mag er niet bij *** mongool :$:$:$:$

Alles ging in vlaag, terwijl ik er heen stapte, zag ik een vrouw bij tafel even opkijken en daarna weer verder kletsen, de rest keek niet eens op,
    Ik pakte mijn zoon die inmiddels naar beneden is gegleden, en zei ga even bij de kinderwagen staan, hij huilend daar staan, ik heb tegen dat jochie gezegd, heel hard WIE IS JOU MOEDER ?

Hij zegt niks, andere kindje daar boven op wijst de vrouw aan die even op keek en ik liep naar haar toe

En zei vind jij het normaal dat jou zoon zo'n grote mond heeft en ook nog op de vingers trapt van mijn zoon, of is dat jou manier van opvoeden ofzo ?
    Waarop ik door ging van ik zit hier al bijna een kwartier, ik heb duidelijk u zoon meerdere scheldwoorden horen gebruiken en u zoon is zo luidruchtig dat jou en de andere dames ook niet ontgaat. Waarom zegt u daar niks van ? de enigste wat ik hoorde was sorry u heeft gelijk, liet haar zoon excuses aanbieden en ik ben weggegaan,

misschien reageerde ik overdreven maar het was ook een van de eerste keren dat ik naar een groep ben toegestapt zonder te twijfelen, (zal wel met moederschap te maken hebben ;))

later ben een van de andere vrouwen nog in de winkel tegen gekomen en die heeft gezegd dat ze het goed vond dat ik er wat zei, dat zij het niet durfde omdat ze anders uit de groep valt, :$

ik laat mijn zoon er nu wel gewoon nog spelen hoor maar meestal als er andere kindjes zijn dan die kindjes van die ene dag :p:D

Ook weer een ander verhaal (deze is korter) ik was met mijn zoon en dochter op de terug weg naar huis van het boodschappen doen, ik dacht ik ga eens een ander route lopen, zo leer ik de stad (waar ik nu sinds een half jaar woon) ook wat beter kennen

Ik kwam langs een schoolplein en deze had nog niet van dat soort hekken wat je tegenwoordig ziet en het was al ruim naar school tijd (rond 5u) (was op een woensdag) mijn zoon vraag of die even mag spelen op de glijbaan, dus voordat ik antwoord gaf keek die opeens al beetje verbaasd, ik zag dus 2 jonge meisjes van misschien 7 a 8 jaar eentje rende gillend weg (best wel in paniek) en de andere werd dus tegen de muur gedrukt door 5 jongens van misschien 11 a 12, en een dreigde met iets wat het meisje meteen deed snikken en beven :x wat weet ik niet, maar ik werd wel beetje boos en ik zei en nu wegwezen :x:x:x

Ze bedankt mij heel vriendelijk en zei dat de jongens dat vaker deden ook op school, ik zei zeg het tegen je ouders en de school, geloof me meid, praat er wel over, er luisterd echt wel iemand en meisje zei bedankt, en rende weg, :p voelde me meteen een goed mens, :)

11. Hoela

Hoela Lid

20 mrt 2015
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom gelijk moeders aanvallen en kritiek hebben op iemands opvoeding als een kind wat uithaalt?
    Wakker worden! ook jouw lieve nette kindje kan dit doen bij anderen he! Hoe zou jij dat vinden als een moeder dan gelijk zo te keer gaat?
    Wen er aan dat kinderen hard zijn. Natuurlijk mag je er wat van zeggen als er wat gebeurt, maar om een moeder gelijk weg te zetten als een slechte asociale moeder is een stuk walgelijker om te doen.

Gaat het niet goed met buiten spelen, ga dan lekker mee naar de speeltuin, misschien gaat het allemaal wel heel anders dan kindjelief zegt......

En als iemand zijn kind niet straft of hem barbies geeft, dat gaat jou geen ene donder aan!

Bah wat een reacties hier zeg....

12. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0

Dan ben jij zeker zon moeder die het dus normaal vind dat je kind een veel jonger kind schopt en slaat?

Kom op zeg ! Als er herhaaldelijk hier aan de deur word geklopt dat mijn zoon een veel jonger kind stelselmatig pest en pijn doet. kan je er van uit gaan dat hij toch flink straf gaat krijgen en als ik hoor dat t niet stopt dan mag hij voorlopig niet meer buiten spelen

Wbt dat barbie gebeuren dat mag hij helemaal zelf weten.
    Als mijn zoon in een roze tutu wil lopen dat is dan zijn goed recht en heb daar persoonlijk geen moeite mee.

Waar ik wel moeite mee heb,zijn moeders die hun kind niet durven/willen straffen om wat voor reden dan ook. Dat is gewoon slecht opvoed gedrag van de ouder in kwestie . Een ander pijn doen voor de lol is not done.!

13. Hoela

Hoela Lid

20 mrt 2015
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, maar als ik op een bankje zit, zie ik niet dat mijn kind op iemand zijn vingers trapt. De moeder van het kindje waar bij dat gebeurt mag me dan roepen en vertellen wat er aan de hand is, maar mij uitfoeteren en zeggen dat ik slecht opvoed??? Kom nou!
    Serieus, hoe verwacht je dat iemand zal reageren als je zo tekeer gaat tegen haar?

En de moeder van het jongetje wat buiten heeft haar hulp aan geboden, hoe zij straft of dingen oplost is haar zaak. Ze heeft de moeder er nog niet bij geroepen,dus je weet niet of ze er wat aan doet. Dat haar kind graag een meisje wil zijn heeft met dit allemaal niks te maken.

Dus, wat aardiger tegen andere moeders, elk kind is wel eens vervelend, ook of vooral de kinderen die zo lief bij hun moeder zijn, dus gewoon rustig aan. Je wil ook niet dat er zo tegen jou gepraat wordt.

Deel Deze Pagina