Daar ik me toch een beetje zorgen maak wil ik graag hier alvast m'n vraag stellen. Ik heb morgen toevallig controle bij de vk staan. Afgelopen zondag kreeg ik s avonds opeens kramp onder in me buik. M'n buik was ook hard en tranen sprongen in m'n ogen. Het kwam een keer of 3 achter elkaar met elke keer een paar minuten er tussen. Toen we de vk wilde gaan bellen hield het op en ook niet meer gebeld. Nu heb ik sinds maandag ook heel erg last van me rug, net onder me rechter schouderblad. Als ik lang zit of sta doet het zeer als ik lig niet. Vandaag heb ik opeens erg last van m'n darmen en moet vaak maar de wc. Ook heb ik daarvoor meestal harde buik. Ook houd ik vocht vast in m'n benen en volgens mij ook in m'n gezicht. Heeft het een met het ander te maken? Moet ik me zorgen maken of hoort het erbij? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Zeker aankaarten morgen en eerder bellen als het niet goed voelt. Heb je al naar de symptomen van zwangerschapsvergiftiging gekeken? Ik herken de symptomen niet van mijn vorige zwangerschap. Vocht vasthouden deed ik pas toen ik ruim 36 weken was.
Absoluut bellen als je je zo blijft voelen meis. Klinkt niet helemaal ok (wil je absoluut niet nerveuzer maken dat je misschien al bent). Maar de vk is hiervoor he dus al is het midden in de nacht, als je het niet vertrouwd aan de bel trekken. Laat je iets weten wat ze zei?