Ik ben benieuwd of hier meerdere vrouwen progestan pillen hebben gebruikt tijdens hun zwangerschap? Het is bij mij een beetje raar gelopen allemaal.. Toen ik er net achter kwam dat ik zwanger was ben ik langs de dokter gegaan eigenlijk om gewoon vitamine pillen voor te laten schrijven..maar ze wou meteen een echo maken, ze zag niets op de echo..(waardoor ze ons vervolgens hardstikke bang heeft gemaakt voor een miskraam of bbz) bloed laten prikken hcg was 311 en toch echt zwanger.. week later weer gekomen..dan zou ik 5 weken zwanger zijn..weer niets te zien..weer bloed laten prikken hcg was gestegen naar 1498.. Vervolgens naar een andere dokter gegaan toen ik 6 weken moest zijn Die zag een vruchtzakje maar geen vruchtje..en zei me dat ik waarschijnlijk gewoon korter zwanger ben dan ik dacht.. vervolgens heeft ze mij progestan pillen voor geschreven. Ze zei dat ze zag dat het vruchtje dit nodig zou hebben. (ze wou, denk omdat ik haar verteld had dat de andere dokter mij zo bang had gemaakt mij niet nog banger maken) oftewel..naar wat onderzoek op internet enzo ben ik erachter gekomen dat dit medicijn wordt gegeven bij een verhooge kans op een miskraam.. Ik ben erg benieuwd of er meer vrouwen dus deze pillen ook hebben geslikt? en werden jullie er ook zo beroerd door? Ik ben zo vreselijk moe dat ik nauwelijks op mijn benen kan staan.. Slik ze overigens 3 keer op een dag met 8 uur er tussen..
Ja maar zij moet je toch vertellen waar ze voor zijn?! Vindt ik vreemd. Waarom ga je niet eens naar het ziekenhuis voor een echo?
Ik ben wel bekend met progestan, alleen ik en de overige meiden die progestan gebruiken moeten die bolletjes vaginaal inbrengen. Ze zijn ook wel om je baarmoederslijm dikker te maken. En je kan je er slecht door voelen, is ook een bijwerking. Succes meis, ik hoop dat je binnenkort een echo hebt, waar wel iets op te zien is. Groetjes Elvira
Het is sowieso in het ziekenhuis. Bij een gyneacoloog..allebei de keren.. ja heb wel gelezen dat het ook vaginaal kan..maar ze zijn oorspronkelijk oraal..dat staat er ook op..
Ja klopt dat er oraal op staat, maar bij ons word altijd vaginaal aangeraden, omdat dat meer effect zou hebben voor het baarmoederslijm. Ach gelukkig ben ik geen dokter. Wel balen dat je zo in de onzekerheid zit zeg. Groetjes, Elvira