Vervelende echoscopiste!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door pearls, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    #1 pearls, 16 jun 2014
    Laatst bewerkt: 16 jun 2014
    Bah net terug van mijn termijnecho in het ziekenhuis en ik vind de vrouw die het doet toch zo'n naar mens!

Vorige keer met 7.4 wk maakte ze een inwendige echo. Nou heb ik een allergie voor latex en daarom kunnen ze er niet zo'n soort condoom omdoen. Dus doet ze er een handschoen omheen en stak ze behoorlijk hard en snel dat ding naar binnen. Dit deed echt veel pijn!:( Dit gaf ik ook aan, waarop ze zei: ach ja, dat is dan even jammer :$

Nou ben ik een paar weken geleden op controle geweest bij de gynaecoloog en die wilde ook even een echo maken. Ik gaf al aan dat inwendig echt geen pretje is met die handschoen die ze eromheen doen. Maar ze vond het termijn van 9wk nog te vroeg om eerst uitwendig te proberen dus ze zou het voorzichtig doen. Nou deed het toen ook weer best veel pijn (ook deze keer nog een dag lang pijn van gehad). En wat bleek, ze kon het wel zien, maar niet zo goed. Dus daarom toch nog even uitwendig kijken en ja hoor, veel beter beeld! Nou zegt ze: Jij bent een uitzondering, bij jou kunnen we beter uitwendig kijken. Ze zou het ook in de computer noteren termijnecho die ik vanmorgen had.

En wat denk je. Wil ze het vanmorgen weer inwendig bekijken! Dus ik geef aan wat de gynaecoloog vorige keer heeft gezegd. Zegt ze: Ik bepaal zelf hoe ik een echo maak, dit is mijn vakgebied en niet die van de gynaecoloog!
    Mijn moeder en kids waren ook nog mee en ik voelde me dus echt niet op mijn gemak. Nou uiteindelijk na veel aandringen maakte ze dan toch uitwendig een echo. Maar ik moest me wel helemaal uitkleden van onder :( Ik vond dit echt zo naar! Tuurlijk toen ik klein was zag mijn moeder me weleens naakt, maar later niet meer. Vond dit ook gewoon niet nodig.
    Toen ik voorheen bij een ander echocentrum echo's moest laten maken hoefde alleen je buik bloot en ook je onderbroek hoefde echt niet omlaag!

Het is een heel verhaal geworden, maar ik moet even van me afschrijven! Ik vind het zo'n onmenselijke vrouw! Mijn man noemde haar de vorige keer al een manwijf. Omdat ze zo hardhandig deed en lomp.

Maar gelukkig met de baby alles goed. Ja zei ze: voor zover ik kan zien ziet het er normaal uit, maar zeker weet ik het niet. Toen ik vroeg wat ze daarmee bedoelde zei ze dat ze dat pas met de 20wk echo kunnen zien. JA dat snap ik wel, maar zoals je het zegt maakt je iemand wel erg onzeker!
    Termijn is nu aangepast naar een paar dagen later..ben nu 11wk en 2 dagen.

2. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Ik snap gewoon niet waarom ze niet eerst even uitwendig kijken en als het dan niet goed te zien is inwendig. Is toch veel fijner voor de vrouw?!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier ook alle echo's in het ziekenhuis inwendig.
    Dit doen ze pas vanaf 12wk uitwendig.
    Ik kreeg zelfs de nekplooimeting inwendig,dus hou er rekening mee dat dit bij jou ook het geval is.

De reacties van haar vind ik ook erg lomp en asociaal.
    Ik hoef alleen mijn onderbroek tot op mijn heupen te vouwen,beetje vreemde vrouw hoor!
    Ik zou dit wel aangeven bij een nekplooimeting want hier zou ik ook niet van gediend zijn.

4. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ja zeg! Ik zou dat mens gewoonweg niet meer willen!en mijn beklag doen in ieder geval!het is jou lijf,en je bent baas over je eigen lichaam...........zal wat voor mij zijn dit.....

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Klinkt als een heel naar mens.

Dat het uitwendig beter zichtbaar is dan inwendig dat ken ik. Bij mijn eerste zwangerschap konden ze inwendig weinig zien terwijl ze uitwendig zelf het vruchtje konden zien zitten (is een miskraam geworden) van 1 mm groot (wat toch echt te klein is bij een zwangerschap van bijna 13 weken).

Maar deden ze dan helemaal geen glijmiddel op de handschoen ?

6. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Nee geen glijmiddel en ze douwde hem er toen ook heel lomp en hard in. De gynaecoloog deed t wel voorzichtig hoor.

Maar nu had ik weer datzelfde mens en kreeg het echt benauwd toe ze over inwendig begon.

7. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om eerlijk te zijn, als ik jou was zou ik een klacht indienen. Zo hoor je niet om te gaan et mensen en ook een inwendige echo hoort geen pijn te doen (en anders bied je je excuses aan!!). Ik heb ook in het ziekenhuis gewerkt en dit hoort niet.

Ik hoop dat volgende echo's beter gaan en goed voor jezelf opkomen, uitleggen en op je strepen gaan staan. Ook voor een uitwendige echo hoef je je niet uit te kleden. Snap dat het voor haar makkelijker is, maar dan heeft zij maar even pech hoor.
    Succes!

8. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Wat vervelend zeg!
    Ik hafd vorige week bij 10+5 al een uitwendige echo en daarop was het prima te zien.
    Ik zou ook een klacht indienen en eventueel vragen of je volgende keer bij een ander mag?
    Gelukkig is met jullie kindje alles goed!

9. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    Mijn eerste echo was inwendig, op 6weken. Echo op 7weken was uitwendig. Nu geen inwendige echo meer tot 35weken.
    Ik woon wel in België .... Dat scheelt mss ook wel van echoscopiste ...

10. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ik zou een klacht indienen.
    Als ze vaker zo is, mag ze daar best op aangesproken worden. Ze moet gewoon haar werk goed doen.

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier pas vanaf 16 weken uitwendig en nog steeds naakt van onder om de bmm te voelen.

Maar ik zou hier wel een melding van maken, wat ze zegt en doet vind ik veel te ver gaan.

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Jeetje zeg, wat een lomp mens!! Ik snap ook niet waarom ze niet eerst uitwendig proberen en dan als dat niet duidelijk is, pas inwendig. Ik heb bij mijn zwangerschap zelfs nooit een inwendige echo gehad. Meteen bij 7 weken een uitwendige echo en was prima te zien. Maar dat ligt misschien ook aan de apparatuur die ze gebruiken?
    En je onderbroek uitdoen? Nou jaaa! Wat een onzin zeg.
    Hopelijk krijg je deze vrouw niet weer bij een echo.
    Heel vervelend dat ze je ook nog onzeker maakt met die opmerking.
    Is het wel mogelijk om aan te geven dat je die vrouw in ieder geval niet meer wil bij een echo?

13. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Dit is echt niet netjes hoor!
    Natuurlijk kan t zijn dat echo inwendig moet maar als jij dat niet prettig vind moet dit gerespecteerd worden in 1e instantie. Als t dan echt uitzending niet gaat kunnen ze t alsnog uitleggen.
    Maar ik zou niet meer bij deze echoscopiste willen!
    Bespreek t anders met je vk/gyn!

Succes want dit is geen fijne start!

14. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Wat een verschrikkelijk mens. Geeft aan dat je niet meer bij deze dame wil komen door de manier waarop je je behandeld heeft. Bij mijn vk-praktijk is er ook 1 echoscopiste die ik nooit meer wil en dat respecteren ze en ik word gewoon niet meer bij haar ingepland. Als jij hier niks over zegt kan ze op dezelfde manier door blijven gaan ook bij anderen. Maak je verhaal kenbaar zodat de situatie aangepakt kan worden.

15. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Helemaal mee eens! Wat een rot ervaring zeg!

16. Pantax

Pantax Lid

4 apr 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee, die echoscopiste heb ik ook (in D?). Ik vraag nu voor ik de afspraak boek bij welke echoscopiste het is, en als het bij haar is, verplaats ik de afspraak. De andere zijn stukken vriendelijker.

17. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Wat een hork van een mens

18. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Helemaal mee eens! Ik zou ook een klacht indienen als ik jou was. Dit is echt geen normale gang van zaken.

19. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Dit vind niemand fijn lijkt mij, dan kunnen ze bij iedereen wel meteen een uitwendige echo maken maar onder een bepaald aantal weken kunnen ze in de meeste gevallen echt niets mee zien...

ts,
    wat een hork van een vrouw zeg, ze had wel ff anders mogen reageren. ik zou volgende keer vragen bij wie de echo staat gepland, is het bij haar dan zou ik als ik jou was de afspraak verzetten...

20. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Is ze toevallig wat ouder? Niet dat dit de reactie goedpraat, maar viel me op dat ik van de week een wat oudere VK had en bij hartje luisteren met 17 weken zei ze ook dat mijn broek helemaal omlaag moest, omdat de zwangerschap onderaan begint? Terwijl ze het hartje vlak onder mijn navel al meteen te pakken had. Ik maakte er niet zo veel van, maar nu ik jou lees, lijkt het wel gewoon een ouderwetse manier van opvatting en handelen?
    Maar wat hierboven gezegd wordt, sowieso op een dag een afspraak maken dat zij er niet is. Meestal zijn er wel meerdere echoscopistes in een zh... en aangeven dat je het niet fijn vond om zo behandeld te worden... Succes! En geniet van je zwangerschap.

Deel Deze Pagina