zorgverzekering als zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blike1987, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hallo,

Ik heb even een vraagje betreft zorgverzekeringen.

Heb nu het basispakket bij de univé maar aangezien ik van plan ben volgend jaar zwanger te raken/zijn :p wil ik overstappen naar een verzekering die de bevalling en kraamzorg goed dekt.

Welke verzekering hebben jullie of raden jullie aan?

alvast bedankt

2. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Unive beter? Die heb ik ook gedaan.

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Zelf ben ik overgestapt naar CZ met aanvullend pakket Jonge Gezinnen, moet zeggen dat ze tot nu toe veel vergoeden en rondom de bevalling ook.

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik heb unive best, daar word je kraampakket en alles vergoed, ook als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie vergoeden ze alles
    Ook de eigen bijdrage voor de kraamzorg krijg je daarmee helemaal vergoed

5. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Hier agis, ook ziekenhuis bevalling zonder medische indicatie word vergoed.

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb ook een gewone basisverzekering. Alle basisverzekeringen zijn gelijk qua dekking. (alleen in de prijs zit verschil. ;))

In vind het prima kunnen om een basisverzekering te doen, wordt allemaal prima gedekt. Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je geen fysio vergoed krijgt, wanneer je bijv. bekkenklachten krijgt. En je mag niet poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. (dus zonder indicatie). Mag natuurlijk wel, maar kosten zijn dan voor eigen rekening. Weet niet of je dat juist wel zou willen?

En tot slot krijg je geen kraampakket vergoed. Maar om je alleen voor een kraampakket aanvullend te verzekeren? Kosten voor kraampakket zijn zo'n €30,-. Wanneer je je aanvullend verzekerd, ben je op jaarbasis meer kwijt. Ja 't is maar waar je waarde aan hecht.

Persoonlijk zou ik de volgende week zo weer een basisverzekering doen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ben ook over gegaan naar CZ Jonge gezinnen. Mijn man zit overigens nog in de CZ Jongeren. Dat is ook wel een heel mooi pakket (inclusief tandarts) maar daar zit weer bijna niks van vergoedingen voor zwangerschap in. Kreeg vorig jaar toen ik nog in de Jongeren zat trouwens wel een kraampakket thuisgestuurd terwijl ik daar officieel geen recht op had. Ging wel per 01-01-10 over, maar ben nog in december bevallen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Unive gezinspakket dekt ook alles, kost geloof ik bijna hetzelfde als unive best.

9. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    is het geen probleem om over te stappen naar eentje terwijl je al zwanger bent? ik ben in januari nl uitgerekend, dus wel een beetje flauw natuurlijk;) maar ja, zou het wel willen eigenlijk

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier unive gezinspakket.. wordt ook alles vergoed met aftrek van eigen bijdragen

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    je vergeet de eigen bijdrage voor de kraamzorg!!!!

Ik ben via mijn man verzekerd bij unive zorgzaam.
    Ben nu 2 sterren verzekerd, en wil in het nieuwe jaar weeer 4 sterren.
    Ik doe de verzekering omhoog omdat we graag een kindje willen.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik weet niet of je ook een combinatietest wil? Die wordt bijna nergens vergoed maar bij Deltalloyd (met elk aanvullend pakket) wel. Daarom heb ik die genomen. Ook kraamzorg, zwangerschapscursus en poliklinische bevalling worden gedekt en deze is niet zo duur.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    .
    Ik had bij mijn zwangerschap ook delta lloyd en je kreeg inderdaad alles vergoed

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat betreft overstappen als je al zwanger bent; ik ben in februari zwanger geraakt en het lag nog niet in de planning voor dit jaar. Ik had een jongeren verzekering die dus niets geen extra's dekte. Ik heb toen gebeld en "Nee mevrouw, U kan niet overstappen midden in het jaar" ik heb toen vrij heftig gereageerd "Ja wist ik veel dat ik zwanger zou raken!" en na heel wat gedoe kon ik toch overstappen.

15. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor het antwoord over overstappen. Normaal gesproken kun je idd niet midden in jaar overstappen, goed dat het jou wel gelukt is natuurlijk.
    Ik stap dan ook niet over midden in het jaar, maar gewoon per 1 januari (dus dat kun je nu al regelen)...3 weken erna is de baby er (of eerder!?)

Ik bel wel even

16. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Ik ben ook CZ en mij is door zo'n mevr verteld dat je basis plus + tand moest nemen dan had ik en reacht op de extra kraamuren en mijn tanden waren goed gedekt..en het was even duur als de gezinnen alleen zijn je tanden dan weer niet goed gedekt!

En het kraampakket zit al in het basis gedeelte dus die had je zoiezo gehad!

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij een gezinnen verzekring zit wel een tandverzekering in hoor daarom is ie ook zo duur.

Ik heb toen ik zwanger werd me verzekering overgezet van jongeren na gezinnenpolis heb nooit een rekening gezien.

18. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
  19. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb nu ook Unive gezin. Zit wat betreft premie ongeveer gelijk met best, maar er zit nog een tandartsdekking bij in. Ben trouwens wel benieuwd wat er volgend jaar vergoed gaat worden en wat de premie wordt...

20. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dit is allemaal ook zo bij CZ jonge gezinnen, ook de combinatietest. ;)

Deel Deze Pagina