Hallo, Ik heb even een vraagje betreft zorgverzekeringen. Heb nu het basispakket bij de univé maar aangezien ik van plan ben volgend jaar zwanger te raken/zijn wil ik overstappen naar een verzekering die de bevalling en kraamzorg goed dekt. Welke verzekering hebben jullie of raden jullie aan? alvast bedankt
Zelf ben ik overgestapt naar CZ met aanvullend pakket Jonge Gezinnen, moet zeggen dat ze tot nu toe veel vergoeden en rondom de bevalling ook.
Ik heb unive best, daar word je kraampakket en alles vergoed, ook als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie vergoeden ze alles Ook de eigen bijdrage voor de kraamzorg krijg je daarmee helemaal vergoed
Ik heb ook een gewone basisverzekering. Alle basisverzekeringen zijn gelijk qua dekking. (alleen in de prijs zit verschil. ) In vind het prima kunnen om een basisverzekering te doen, wordt allemaal prima gedekt. Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je geen fysio vergoed krijgt, wanneer je bijv. bekkenklachten krijgt. En je mag niet poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. (dus zonder indicatie). Mag natuurlijk wel, maar kosten zijn dan voor eigen rekening. Weet niet of je dat juist wel zou willen? En tot slot krijg je geen kraampakket vergoed. Maar om je alleen voor een kraampakket aanvullend te verzekeren? Kosten voor kraampakket zijn zo'n 30,-. Wanneer je je aanvullend verzekerd, ben je op jaarbasis meer kwijt. Ja 't is maar waar je waarde aan hecht. Persoonlijk zou ik de volgende week zo weer een basisverzekering doen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik ben ook over gegaan naar CZ Jonge gezinnen. Mijn man zit overigens nog in de CZ Jongeren. Dat is ook wel een heel mooi pakket (inclusief tandarts) maar daar zit weer bijna niks van vergoedingen voor zwangerschap in. Kreeg vorig jaar toen ik nog in de Jongeren zat trouwens wel een kraampakket thuisgestuurd terwijl ik daar officieel geen recht op had. Ging wel per 01-01-10 over, maar ben nog in december bevallen.
is het geen probleem om over te stappen naar eentje terwijl je al zwanger bent? ik ben in januari nl uitgerekend, dus wel een beetje flauw natuurlijk maar ja, zou het wel willen eigenlijk
je vergeet de eigen bijdrage voor de kraamzorg!!!! Ik ben via mijn man verzekerd bij unive zorgzaam. Ben nu 2 sterren verzekerd, en wil in het nieuwe jaar weeer 4 sterren. Ik doe de verzekering omhoog omdat we graag een kindje willen.
ik weet niet of je ook een combinatietest wil? Die wordt bijna nergens vergoed maar bij Deltalloyd (met elk aanvullend pakket) wel. Daarom heb ik die genomen. Ook kraamzorg, zwangerschapscursus en poliklinische bevalling worden gedekt en deze is niet zo duur.
Wat betreft overstappen als je al zwanger bent; ik ben in februari zwanger geraakt en het lag nog niet in de planning voor dit jaar. Ik had een jongeren verzekering die dus niets geen extra's dekte. Ik heb toen gebeld en "Nee mevrouw, U kan niet overstappen midden in het jaar" ik heb toen vrij heftig gereageerd "Ja wist ik veel dat ik zwanger zou raken!" en na heel wat gedoe kon ik toch overstappen.
bedankt voor het antwoord over overstappen. Normaal gesproken kun je idd niet midden in jaar overstappen, goed dat het jou wel gelukt is natuurlijk. Ik stap dan ook niet over midden in het jaar, maar gewoon per 1 januari (dus dat kun je nu al regelen)...3 weken erna is de baby er (of eerder!?) Ik bel wel even
Ik ben ook CZ en mij is door zo'n mevr verteld dat je basis plus + tand moest nemen dan had ik en reacht op de extra kraamuren en mijn tanden waren goed gedekt..en het was even duur als de gezinnen alleen zijn je tanden dan weer niet goed gedekt! En het kraampakket zit al in het basis gedeelte dus die had je zoiezo gehad!
bij een gezinnen verzekring zit wel een tandverzekering in hoor daarom is ie ook zo duur. Ik heb toen ik zwanger werd me verzekering overgezet van jongeren na gezinnenpolis heb nooit een rekening gezien.
Kijk even op Zorgverzekering 2011: Vergelijk online en bespaar bij Independer.nl dan kun je precies aangeven wat jij graag vergoed zou willen hebben en kom je er makkelijk achter wat voor jou de meest gunstige zorgverzekering is.
Ik heb nu ook Unive gezin. Zit wat betreft premie ongeveer gelijk met best, maar er zit nog een tandartsdekking bij in. Ben trouwens wel benieuwd wat er volgend jaar vergoed gaat worden en wat de premie wordt...